Skocz do zawartości

[odchudzanie] Cube Sting 120 Race 29 - 2014


dzordzmen

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Czy jest szansa odchudzić poniższy rower Cube ?

http://www.biker-boarder.de/shopware/Cube-Sting-120-Race-29-2014-black-anodized-Mountainbike_detail_48919_108.html

Obecnie z pedałami Dartmoore oraz sztyca myk-myk Reverb waży 14,7 kg.

Zmienie pedały na spd XT oraz przerobie napęd z 3x10 na 2x10.

Myślałem o przeróbce na opon na tubeless ale czy to jest wykonywalne na obecnych obręczach ?

Na czym bu tu jeszcze zbić wagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Tan rower z założenia lekki nie będzie, bo nie do tego jest. Rama jest dość ciężka, bo osprzęt ma całkiem przyzwoity. Wiem, bo miałem taki :) Tutaj niewiele zyskasz małym kosztem. Sztyca sama z siebie waży dużo. Możesz zmienić koła, bo te seryjne są dość ciężkie. Urwiesz ze 400 g. Ale nie za stówkę... Tak naprawdę, to możesz zmienić wszystko, ale zysk wagowy nie będzie miarodajny do wpompowanej kasy. Tutaj przeznaczenie roweru robi wagę. Ew. możesz pomyśleć nad zmianą napędu na 1x, bo tutaj jest jeszcze przedpotopowy 3x10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na HT, który ważył 15kg. 

Po przesiadce na HT z wagą 13kg czuje różnice. 

Teraz mam okazję zakupić powyższego fulla od brata w dobrej cenie.

I tak, fajnie się na fullu zjeżdża po skałach, korzeniach ale podjazdy na 15kg zamiast na 12-13kg są do bani. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 godziny temu, dzordzmen napisał:

2. napęd sram NX 12x lub shimano slx 11 ?

Kaseta NX waży ponad 0.6 kg a zwykła kaseta 10 sp ( np SLX ) jakieś 360 gramów. Wyrzucając przerzutkę przód, dwie zębatki i manetkę możesz stracić na wadze , a nie zyskać.

 

3 godziny temu, dzordzmen napisał:

1. koła za 1000 zł pod system bezdętkowy plus lekkie/drogie opony

Będziesz ponad 1,5k pln w plecy przy dosyć małym zysku wagowym. Do tego obniżysz uniwersalność roweru. Zresztą oryginalnie montowane kołą w tym rowerze były przystosowane pod bezdętki ( jeśli się nie mylę ). Jeśli masz opony pod mleko, wywalając dętki i zalewając mleczkiem zyskasz najwięcej patrząc na stosunek koszt-zysk wagowy. 

 

5 godzin temu, dzordzmen napisał:

Zmienie pedały na spd XT oraz przerobie napęd z 3x10 na 2x10.

Zamiast XT możesz dać Looki lub Cranki, które są jakieś 100 gramów lżejsze niż XT. Na napędzie zyskasz najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tu jest w miarę dobrze opisany Kjub podobny do Twojgo

https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=119058

8 minut temu, dzordzmen napisał:

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy oryginalna obręcze przyjmą tublessy?

Wg tego testu- są. BikeMagic jest raczej wiarygodną stroną.

https://bikemagic.com/gear/mtb-bike-reviews/review-cube-sting-120-race-29.html

9 minut temu, dzordzmen napisał:

Odpadają dętki i wpadają np Racing Ralph zamiast noby Nick.

Zmiana z kiepskich opon  na bardziej kiepskie......ale jeśli Ci pasują, to OK.

Jeśli chcesz radykalnie zejść z wagi, to wywal mykmyka, wrzuć karbonową sztycę i kierownicę, wymień hamulce na lżejsze ( Formula czy Magury ), gripy na piankowe ( zysk 100 gramów zapewniony ), siodełko na lżejsze ( oryginalne wazy conajmniej 300 gramów ), opony na np. Conti X-King 2.2 race sport ( waga ok 550 gramów vs ok 630 w Szwalbe ) .

Pozostaje tylko pytanie o sensowność wywalenia sporych pieniędzy....choć nie, wróć.... pytanie powinno brzmieć, jak bardzo chcesz odchudzić rower nie naruszając zbytnio jego uniwersalności ?

Kilka lat temu w fulu 120 mm ( na kołach 26", 3x9 ) z alu ramą dobiłem do 11kg z opcją zejścia do mniej więcej 10,5 kg. Po płaskim jeździło się fajnie, w górach już nie bardzo.

2 godziny temu, dzordzmen napisał:

I tak, fajnie się na fullu zjeżdża po skałach, korzeniach ale podjazdy na 15kg zamiast na 12-13kg są do bani.

Bierzesz pod uwagę inną geometrię fula i zawieszenie pochłaniające część energii? HT to też 29"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myk myk musi zostać - jest niezbędny na stromych kamienistych zjazdach.

X-kingi też brałem pod uwagę. 

W HT mam race kingi i na zakrętach moim zdaniem Racing Ralph wypada lepiej, stąd mój wywód. 

HT to też 29 cali.

W cube podoba mi się opcja trial na amorkach, jeździ i podjeżdża się na tym fajnie.

Dodatkowo przejeżdżamy korzenie gdzie na HT wybija mnie z rytmu i nie daje rady.

 

Podsumowując :

Celując w tublessy x-kingi ,

Dwie tarcze zamiast 3ch,

Pedały xt zamiast najtańszych platform dartmoora, 

uda się dobić do 14kg ?

 

Ps. Gripy są esi chunky 

Edytowane przez dzordzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

Wg mnie- jest nadzieja,choć nie wiadomo jaki zysk będzie na pedałach . Wyrzucanie jeden zębatki z napędu 3x10 dosyć mocno ograniczy napęd ( zakładam ,że nie zmieniasz pozostałych części napędu ). Spory potencjał w siodełku i kierownicy.

W HT jeżdżę na 36/22.

Pedały sprawdziłem:

Dartmoore 440g

Shimano xt 340g

Opony NN ok 700g

Opony xking 550g

Dętka150g ?

 

Zysk :

pedały 100g

opony 300g

dętki 300g

siodełko 100g

kierownica x?

wygląda na to że zejdę poniżej 14kg !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...