dzordzmen Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Hej. Czy jest szansa odchudzić poniższy rower Cube ? http://www.biker-boarder.de/shopware/Cube-Sting-120-Race-29-2014-black-anodized-Mountainbike_detail_48919_108.html Obecnie z pedałami Dartmoore oraz sztyca myk-myk Reverb waży 14,7 kg. Zmienie pedały na spd XT oraz przerobie napęd z 3x10 na 2x10. Myślałem o przeróbce na opon na tubeless ale czy to jest wykonywalne na obecnych obręczach ? Na czym bu tu jeszcze zbić wagę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Hej. Tan rower z założenia lekki nie będzie, bo nie do tego jest. Rama jest dość ciężka, bo osprzęt ma całkiem przyzwoity. Wiem, bo miałem taki :) Tutaj niewiele zyskasz małym kosztem. Sztyca sama z siebie waży dużo. Możesz zmienić koła, bo te seryjne są dość ciężkie. Urwiesz ze 400 g. Ale nie za stówkę... Tak naprawdę, to możesz zmienić wszystko, ale zysk wagowy nie będzie miarodajny do wpompowanej kasy. Tutaj przeznaczenie roweru robi wagę. Ew. możesz pomyśleć nad zmianą napędu na 1x, bo tutaj jest jeszcze przedpotopowy 3x10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzordzmen Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Gdybym zakupił: 1. koła za 1000 zł pod system bezdętkowy plus lekkie/drogie opony 2. napęd sram NX 12x lub shimano slx 11 ? Może ktoś oszacować zysk wagowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 17 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Nie więcej jak kilogram do przodu będziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 A czemu chcesz tak bardzo go odchudzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzordzmen Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Jeździłem na HT, który ważył 15kg. Po przesiadce na HT z wagą 13kg czuje różnice. Teraz mam okazję zakupić powyższego fulla od brata w dobrej cenie. I tak, fajnie się na fullu zjeżdża po skałach, korzeniach ale podjazdy na 15kg zamiast na 12-13kg są do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 3 godziny temu, dzordzmen napisał: 2. napęd sram NX 12x lub shimano slx 11 ? Kaseta NX waży ponad 0.6 kg a zwykła kaseta 10 sp ( np SLX ) jakieś 360 gramów. Wyrzucając przerzutkę przód, dwie zębatki i manetkę możesz stracić na wadze , a nie zyskać. 3 godziny temu, dzordzmen napisał: 1. koła za 1000 zł pod system bezdętkowy plus lekkie/drogie opony Będziesz ponad 1,5k pln w plecy przy dosyć małym zysku wagowym. Do tego obniżysz uniwersalność roweru. Zresztą oryginalnie montowane kołą w tym rowerze były przystosowane pod bezdętki ( jeśli się nie mylę ). Jeśli masz opony pod mleko, wywalając dętki i zalewając mleczkiem zyskasz najwięcej patrząc na stosunek koszt-zysk wagowy. 5 godzin temu, dzordzmen napisał: Zmienie pedały na spd XT oraz przerobie napęd z 3x10 na 2x10. Zamiast XT możesz dać Looki lub Cranki, które są jakieś 100 gramów lżejsze niż XT. Na napędzie zyskasz najmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzordzmen Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy oryginalna obręcze przyjmą tublessy? Na obręczy nie widzę napisów tubless ready. A widzę że przeróbka na tublessy to jedyna szansa na zbicie wagi. Odpadają dętki i wpadają np Racing Ralph zamiast noby Nick. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Tu jest w miarę dobrze opisany Kjub podobny do Twojgo https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=119058 8 minut temu, dzordzmen napisał: Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy oryginalna obręcze przyjmą tublessy? Wg tego testu- są. BikeMagic jest raczej wiarygodną stroną. https://bikemagic.com/gear/mtb-bike-reviews/review-cube-sting-120-race-29.html 9 minut temu, dzordzmen napisał: Odpadają dętki i wpadają np Racing Ralph zamiast noby Nick. Zmiana z kiepskich opon na bardziej kiepskie......ale jeśli Ci pasują, to OK. Jeśli chcesz radykalnie zejść z wagi, to wywal mykmyka, wrzuć karbonową sztycę i kierownicę, wymień hamulce na lżejsze ( Formula czy Magury ), gripy na piankowe ( zysk 100 gramów zapewniony ), siodełko na lżejsze ( oryginalne wazy conajmniej 300 gramów ), opony na np. Conti X-King 2.2 race sport ( waga ok 550 gramów vs ok 630 w Szwalbe ) . Pozostaje tylko pytanie o sensowność wywalenia sporych pieniędzy....choć nie, wróć.... pytanie powinno brzmieć, jak bardzo chcesz odchudzić rower nie naruszając zbytnio jego uniwersalności ? Kilka lat temu w fulu 120 mm ( na kołach 26", 3x9 ) z alu ramą dobiłem do 11kg z opcją zejścia do mniej więcej 10,5 kg. Po płaskim jeździło się fajnie, w górach już nie bardzo. 2 godziny temu, dzordzmen napisał: I tak, fajnie się na fullu zjeżdża po skałach, korzeniach ale podjazdy na 15kg zamiast na 12-13kg są do bani. Bierzesz pod uwagę inną geometrię fula i zawieszenie pochłaniające część energii? HT to też 29"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzordzmen Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) Myk myk musi zostać - jest niezbędny na stromych kamienistych zjazdach. X-kingi też brałem pod uwagę. W HT mam race kingi i na zakrętach moim zdaniem Racing Ralph wypada lepiej, stąd mój wywód. HT to też 29 cali. W cube podoba mi się opcja trial na amorkach, jeździ i podjeżdża się na tym fajnie. Dodatkowo przejeżdżamy korzenie gdzie na HT wybija mnie z rytmu i nie daje rady. Podsumowując : Celując w tublessy x-kingi , Dwie tarcze zamiast 3ch, Pedały xt zamiast najtańszych platform dartmoora, uda się dobić do 14kg ? Ps. Gripy są esi chunky Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez dzordzmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Wg mnie- jest nadzieja,choć nie wiadomo jaki zysk będzie na pedałach . Wyrzucanie jeden zębatki z napędu 3x10 dosyć mocno ograniczy napęd ( zakładam ,że nie zmieniasz pozostałych części napędu ). Spory potencjał w siodełku i kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzordzmen Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Teraz, durnykot napisał: Wg mnie- jest nadzieja,choć nie wiadomo jaki zysk będzie na pedałach . Wyrzucanie jeden zębatki z napędu 3x10 dosyć mocno ograniczy napęd ( zakładam ,że nie zmieniasz pozostałych części napędu ). Spory potencjał w siodełku i kierownicy. W HT jeżdżę na 36/22. Pedały sprawdziłem: Dartmoore 440g Shimano xt 340g Opony NN ok 700g Opony xking 550g Dętka150g ? Zysk : pedały 100g opony 300g dętki 300g siodełko 100g kierownica x? wygląda na to że zejdę poniżej 14kg ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.