samotnik Napisano 16 Sierpnia 2018 Napisano 16 Sierpnia 2018 Rower Rockrider 560 tegoroczny, koła 27,5", tarczówki, hardtail. Po 500km skrzywiła się oś w tylnej piaście. Niestety kaseta na tyle faluje, że już słychać łańcuch, jeśli się zasprzęgli przy pedałowaniu w "krzywej" pozycji. Serwis trzymał rower tydzień i się wypiął ("to tak może być, każda kaseta trochę faluje"), ale żal mi łańcucha i kasety. Chcę wymienić tę oś. Piasta jest jakaś noname (a przynajmniej nie ma oznaczeń). Nie widzę samych osi w sprzedaży (a może źle szukałem), więc chyba muszę kupić piastę i przełożyć samą oś? Moje pytanie brzmi - na co mam zwrócić uwagę, żeby dobrać właściwą piastę? Konstrukcja obecnej jest "klasyczna" (dwie nakrętki). Mam zmierzyć długość piasty? Czym się kierować? Pomóżcie.
seraph Napisano 16 Sierpnia 2018 Napisano 16 Sierpnia 2018 Falowanie kasety nie ma nic wspólnego z tym, czy oś jest krzywa czy nie, bo przecież oś się nie obraca. Falowanie kasety wynika z niedokładnego spasowania bębenka i korpusu piasty - nie ma osiowości, więc bębenek "pływa". Niestety w tanich piastach tak już jest i nic z tym nie zrobisz jeśli nie ma nigdzie luzów. W piastach pod kasetę skrzywienie osi to bardzo niespotykane zjawisko.
samotnik Napisano 16 Sierpnia 2018 Autor Napisano 16 Sierpnia 2018 W sumie jest w tym, co piszesz, trochę racji... OK, tak czy siak pozostaje pytanie jak dobrać nową piastę. Liczba szprych, typ hamulca, szerokość? Swoją drogą - 28 szprych, widzę, że będzie niełatwo... Czy jest jakikolwiek sposób, żeby obecną piastę podratować na tyle, żeby chociaż łańcuch nie hałasował?
seraph Napisano 16 Sierpnia 2018 Napisano 16 Sierpnia 2018 Odkręcić bębenek, posprawdzać luzy, poskładać i zobaczyć co z tego wyjdzie zawsze można. Piasta, przeplatanie, a jak nie znajdziesz takiej o identycznych kołnierzach to nowe szprychy wyjdą drożej niż kupno całego, nowego koła z lepszą piastą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.