lokalista Napisano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2018 Cześć, chciałbym wyremontować rower po moim dziadku. Jest to Diamant model ED. Po obejrzeniu roweru pojawiło mi się w głowie kilka znaków zapytania, mam nadzieję że będziecie mogli mi pomóc. 1. Rok produkcji roweru. Jego numer seryjny to: 3428463. Czy na tej podstawie, ktoś jest wstanie podać mi datę jego produkcji. Model ten produkowany był od roku 1946. Prawdopodobna data (z przekazów rodzinnych) jego zakupu przez mojego dziadka to 1954 r. 2. Zauważyłem że jedno z połączeń ramy pęka. Pytanie, czy najlepszym rozwiązaniem było spawanie całego połączenia (włącznie z pospawaniem pęknięcia), czy też jakaś inna metoda, byłaby lepsza? 3. Przednia zębatka – czy ona nadaje się jeszcze do jazdy (różna wysokość poszczególnych zębów), ew. można ją poddać renowacji, tak aby do jazdy się nadawała? 4. Rozważam pomysł montażu tylnej piasty z przerzutkami. Pytanie czy jeśli takową zamontuję, to czy istnieje możliwość doboru takich szprych aby pozostawić oryginalne felgi? Tyle pytań na teraz. Pewnie pojawią się kolejne – im dalej w las tym więcej drzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) Ehh, śmigałem na podobnym młodziakiem będąc - dynamo Bosch'a żarówki paliło :) Przedniej tarczy praktycznie nie ma, to pęknięcie to już jakiś kowal naprawiał ... No a jeśli już renowacja, to pomysł z przerzutką od czapy zupełnie - inna rzecz , że kto bogatemu zabroni Edytowane 15 Sierpnia 2018 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2018 Też na takim śmigałem. Najlepsze są uchwyty do pompki, teraz to już takich nie robią a miały by zastosowanie. Rama może być stalowa i można spawać, czy nie będzie pękać obok spawu. Jeżeli chodzi części to trzeba by obserwować portale z ogłoszeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2018 Ale hamulec z przodu... A on ma być tak daleko od kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bojkow Napisano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2018 najważniejsze pytanie ile chcesz wydać na renowację i czy na oryginalnych częściach lub zamiennikach podobnych z wyglądu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2018 Wg bazy danych to rower z 1957 roku więc rodzinne przekazy trochę nie pasują. Zębatka do kosza, spawanie w tej sytuacji w zasadzie można ryzykować, ale nie u kowala tylko kogoś z obyciem, na zasadzie nic do stracenia, mufy mają więcej materiału więc jest jakaś szansa, ale nie wygląda to dobrze. Cena naprawy u specjalisty od lutowania ram nie będzie niska, można nawet próbować coś więcej, ale wymiana muf może być przerostem prostaty nad utratą. Rowery Wigry Jubilat były spawane w ilościach masowych i jeżdżą... to na pocieszczenie, i zwykle nie jest to robota koronkowa jednak często z dodatkową poprzeczką, tylko rury tych ram nie były były cienko-ścienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokalista Napisano 16 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 12 godzin temu, remover napisał: on ma być tak daleko od kierownicy tak, a przynajmniej tak to wygląda na starych zdjęciach z prospektów. 11 godzin temu, Bojkow napisał: najważniejsze pytanie ile chcesz wydać na renowację i czy na oryginalnych częściach lub zamiennikach podobnych z wyglądu? Budżetu na razie nie ma, nie zamierzam dążyć do 100% oryginalności. Założenie jest takie że będzie to renowacja z modernizacją (jak wielką to się okaże). 9 godzin temu, itr napisał: bazy danych to rower z 1957 roku więc rodzinne przekazy trochę nie pasują. Zębatka do kosza, spawanie w tej sytuacji w zasadzie można ryzykować, ale nie u kowala tylko kogoś z obyciem, na zasadzie nic do stracenia, mufy mają więcej materiału więc jest jakaś szansa, ale nie wygląda to dobrze. Cena naprawy u specjalisty od lutowania ram nie będzie niska, można nawet próbować coś więcej, ale wymiana muf może być przerostem prostaty nad utratą. Dziękuję za konkrety. Czy możesz podesłać mi link do bazy o której wspominasz? Piszesz o naprawie "u specjalisty" jakiego rzędu mogą być to koszty? Skłaniam się bardziej ku spawaniu ale na tym etapie nie wykluczam innych możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Mam dokładny spis numerów z lat produkcji z jakiejś niemieckiej strony fanatyków, to sprawdziłem. spawanie mufy jest możliwe jednak chyba widać że dodatkowo połączenie lutowane rurki z mufą jest uszkodzone, ramy klasyczne to takie nazwiska jak Orłowski Rychtarski Budek Gromada. Zrób risercz raczej przez telefon, ale możesz zacząć od znalezienie jakiegoś dobrego mechanika rowerowego z Poznaniu, który obejrzy dokładnie Twoją ramę przed i po demontażu. Na pewno ktoś zna się na stali i starych szosach, i coś podpowie. Tylko podziadkowy charakter roweru skłania do wysiłku włożonego w naprawę. w innym przypadku szukałbym innego egzeplarza w cenie do 100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokalista Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) Jeszcze raz dzięki. Zobaczę czy jestem wstanie ogarnąć temat w Poznaniu, chociaż patrząc na rowery które wychodzą z rąk Rychtarskiego - mam ochotę zawieźć mu swojego Diamanta Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez lokalista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokalista Napisano 30 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Podsumowując wątek. Temat roweru na chwile obecną zamykam po podliczeniu kosztów, wyszło za dużo.. niemniej jednak dziękuje za wszystkie podpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.