PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Jako, że jestem tu nowy to na początku chcę się przywitać - witam serdecznie wszystkich Użytkowników forum :) Założyłem tu konto ponieważ chciałbym się Was poradzić w kilku kwestiach, a wiem że znajdę tu wielu ekspertów. Uprzedzę od razu, że w tematyce rowerów jestem całkowicie zielony, mam również nadzieję, że wybrałem odpowiedni dział dla mojego tematu... Przechodząc do sedna sprawy - stałem się właśnie posiadaczem modelu Cannondale H500 CAD2. Nie jeździłem na rowerze od wielu lat i po kilku krótkich przejażdżkach stwierdziłem, że chciałbym zainwestować w jego naprawę i poświęcić jeździe na rowerze więcej czasu :) Dodam, że poruszam się w przybliżeniu 50/50 po drogach asfaltowych i szutrze (drogi polne, leśne). Link do zdjęć roweru Oto moje pytania: - w jakim stanie ogólnym jest ten rower? - czy jego naprawa/renowacja jest opłacalna czy może lepiej sobie darować i kupić coś nowego w cenie 1000-1500zł? - co powinienem w nim wymienić/zrobić i jakie będą tego przybliżone koszty? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
Brombosz Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Ze zdjęć to można jedynie wróżyć. Na pewno trzeba przeprowadzić inspekcję ramy pod kątem pęknięć, sprawdzić stan wszystkich łożysk, suportu, zębatek napędu, obu piast i obręczy. Potem zająć się ewentualną wymianą zapieczonych elementów takich jak śruby i dopiero na końcu bawić się w odmładzanie wyglądu. O kosztach ciężko coś pisać bo nie wiadomo co kwalifikuję się do wymiany. Jeżeli sporo to możesz też mieć problem z dokupieniem części pod starsze standardy. Jak masz czas i chęci to warto taki rower doprowadzić do stanu używalności bo za 1000-1500 zł to nic godnego nie kupisz. I tak trzeba będzie to i owo powymieniać żeby kilka lat posłużyło.
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Nie wiem czy sam jestem w stanie to ocenić bo jestem kompletnym laikiem w temacie rowerów...
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Po sprawdzeniu w/w elementów, wymienić co zużyte lub nie działa ( raczej zużyte będzie jak np. Klocki, średnia koronka korby ) Jeśli łańcuch przy depnięciu nie przeskakuje to zostawić cały napęd w spokoju. Z częściami problemu nie będzie. To rower z okolic 95-97 ze średnio wyższej półki. Dobry rower. Bardzo dobre manetki 3x8 bardzo dobre hamulce ( klamki i szczęki ) dobra + przerzutka tylna ( jeśli nie ma luzów ) dobra + przerzutka przednia itd itp. Sprawdzić głównie koła, zużycie obręczy czy nie wytarte i piast czy luzy mają i czy ładnie się kręcą. Znajdź kogoś kto się zna i daj mu pomacać i obejrzeć z bliska. Kogoś kto Cię nie oszuka ani nie naciągnie
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Na kompie powiększyłem zdjęcia i zębatki korby tragicznie nie wyglądają, można jeździć, łańcuch najprawdopodobniej sachs sedis sc-30/40 czyli oryginalny, koronki kasety tez nie wyglądają tragicznie, napęd jeszcze pożyje. Rocznik raczej 96-97, może nawet 98.
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Sprawdziłem i łańcuch nie przeskakuje, a mam trochę siły w nogach. Tylne przełożenia działają w zakresie 1-7 ale zmiany są takie trochę szarpane, natomiast z przodu jest o wiele gorzej, jedynie 1-2 i tylko czasami zaskoczą. Poza tym jeździ mi się na nim całkiem dobrze, chociaż muszę się przyzwyczaić do takiej pozycji w czasie jazdy i tego wąskiego siodełka...
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Kwestia regulacji to na pewno, pytanie czy na manetce bieg wskakuje tylko przerzutka nie wrzuca ( jeśli tak to regulacja ) jeśli nie można wrzucić na manetce - to do czyszczenia w środku, jeśli nie pomoże - wymiana manetki.
Brombosz Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Jak śruba od regulacji zakresu w przerzutce za bardzo wkręcona to i manetka nie wskoczy.
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Co jeszcze jestem w stanie sprawdzić samemu w prosty sposób? Oczywiście biorąc poprawkę na moją "wiedzę", a raczej niewiedzę.
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Niewiele i tak trzeba dać go do pomacania komuś... szukam tego modelu i nie mogę znaleźć, natomiast do 1998 roku miały hamulce cantilever, v brejki dopiero od 1999 roku.. http://vintagecannondale.com/catalog/
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Mogę jakoś sprawdzić jakie to hamulce? Rok produkcji jest gdzieś wybity na ramie?
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Nie musisz, br-m600 a klamki bl-m600 lub 601 i tak, jest wybite. ( roku produkcji nie ma )
Brombosz Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Teraz, PNEUMA40 napisał: Co jeszcze jestem w stanie sprawdzić samemu w prosty sposób? Oczywiście biorąc poprawkę na moją "wiedzę", a raczej niewiedzę. Kołami na boki poruszaj. Jak mają luz to piasty do przeglądu. Na zaciśniętym hamulcu przednim rowerem też do przodu i do tyłu, trzymając ręką za to miejsce gdzie widelec wchodzi w ramę. Tam też luzu być nie powinno. Jak jedziesz na stojąco i słyszysz stuki z okolic korby to oś/suport też na warsztat. Sprawdź czy koła proste i czy szprychy za luźne nie są. To tak na start.
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Wygląda mi na to, że ktoś robił upgrade tego roweru, ale niedługo po zakupie ( rok czy 2 ), manetki były obrotowe a tu ma shimano rapidfire, wyglda mi to na 1997r produkcji, po wymianie hamulców ( dźwigni i szczęk ) i manetek. Wtedy by się zgadzało. Wspornik kierownicy wymienił i pewnie widelec musiał. W każdym razie nie wygląda na zły stan. Widelca nie wymieniał, włożył adapter pod ahead, stery nawet zostawił pod cantilevery Na 99 % to 97 rok Napisz posta nowego z prośbą o obejrzenie z bliska, sprawdzenie stanu roweru za przysłowiowe piwo, napisz skąd jesteś może ktoś się odezwie. Ewentualnie pójść do sklepu rowerowego, ale prawdopodobieństwo, że zaczną naciągać, itp jest spore. W tym rowerze jest nawet suport na kulkach, pancerny bb-lp30, gdzie można kasować luzy i smarować samemu.
Borsuczy Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Jakieś normalne zabezpieczenie roweru kup, żeby żaden c*** czy inna Блять Ci go nie ukradła, linka nic nie da, kombinerkami to przetniesz. Łańcuch/ u lock i nie najtańszy i najlepiej bez zatrzasku, tylko normalnie zamykany z kluczem.
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 W oryginale były takie szczęki hamulcowe : Ostatni wypust cantilevera alivio. a tak klamki : czyli słuszny upgrade był zrobiony.
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Teraz, SoloTM napisał: W oryginale były takie szczęki hamulcowe : Ostatni wypust cantilevera alivio. warto je kupić czy wymienić jedynie klocki w obecnych?
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Tylko klocki wymienić w obecnych, ktoś wymienił i klamki i szczęki po to właśnie, żeby rower lepiej hamował. I bardzo dobrze zrobił, bo to dobre hamulce są, te które masz.
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 A jeśli chodzi o opony? Mogę założyć coś bardziej "terenowego"? Jazda na obecnych po dziurach nie jest zbyt komfortowa ze względu na ich niski profil.
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Oczywiście ( byle się w widełkach zmieściły i nie ocierały o błotniki - jeśli musisz je mieć ). Wymień też pedały
PNEUMA40 Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Błotniki i bagażnik ściągnę Możesz polecić jakieś konkretne opony oraz pedały? Wiąże się to z wymianą dętek?
SoloTM Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Dętki zostają. Nie wiem jak bardzo szeroka opona się zmieści... 700x38 na pewno. ( 38 mówi o szerokości, im większy nr tym szersza ) https://allegro.pl/opona-rowerowa-accent-spirit-700-x-38c-28-i6796164707.html może nawet taka : https://allegro.pl/opona-schwalbe-smart-sam-29x1-75-performance-i7410746394.html ( 28 i 29 to ta sama średnica tylko nazewnictwo inne, w sensie 29 jakby pod mtb a 28 trekking/cross/ szosa )
PNEUMA40 Napisano 12 Sierpnia 2018 Autor Napisano 12 Sierpnia 2018 Rozmawiałem dziś ze znajomym, który ma pojęcie o mechanice i pokrótce wygląda to tak: Brak luzów na przednim i tylnym kole, korbie oraz przy widelcu. Jedynie przy wsporniku kierownicy był luz. Koła są proste. Linki oraz pancerze są ok. Przerzutki do regulacji. Klocki hamulcowe do wymiany. Z tego co widziałem opony są z 92r... Nie wiem tylko w jakim stanie jest łańcuch.
SoloTM Napisano 12 Sierpnia 2018 Napisano 12 Sierpnia 2018 Jeśli ogniwa ( żadne z nich ) nie są zaśniedziałe i zginają się to będzie ok. To na bank jest oryginalny łańcuch bo nowego takiego już od daaawna nie dostaniesz. Sądząc po zużyciu kasety i korby - jeszcze długo pojeździ. Luz na kierownicy usunąć to bardzo proste, jeśli linki i pancerze chodzą lekko ( o dziwo ) to znaczy, że był przechowywany w ciepłych, suchych warunkach, czyli np. mieszkanie. To bardzo dobrze. Zatem wyregulować przerzutki, wymienić klocki, pedały, siodło ? chwyty na kierownicy możesz wymienić na jakieś nowocześniejsze plus rogi, ale mogą też zostać jeśli wygodnie Ci się jeździ. Wyczyścić i nasmarować łańcuch, kropelkę oleju do łańcucha dać na każdy sworzeń przedniej i tylnej przerzutki i tyle. Będziesz zadowolony z roweru. Klocki ( przykład ) https://allegro.pl/klocki-hamulcowe-romet-959-v-brake-na-imbus-72-mm-i7391227159.html Chwyty ( licytacja ) https://allegro.pl/chwyty-rowerowe-cannondale-i7498791205.html lub takie z rogami : https://allegro.pl/chwyty-rogi-rowerowe-ergon-gp2-wyprzedaz-65-i7322189110.html Rogi : https://allegro.pl/rogi-ritchey-wcs-64g-aluminiowe-bardzo-lekkie-i7506669543.html#thumb/5 albo inne tańsze czarne a gdybyś znalazł takie rogi.. to było by pięknie ( kierownica i wspornik jest coda ) https://archiwum.allegro.pl/oferta/rogi-coda-bdb-stan-i7173954240.html
PNEUMA40 Napisano 12 Sierpnia 2018 Autor Napisano 12 Sierpnia 2018 Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi W tej chwili rower wygląda tak: klik Na oko waży tyle co zgrzewka wody
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.