Skocz do zawartości

[amortyzator] Słabe działanie blokady w Fox Performance Elite 34 2017


Ilia

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z widelcem Fox Flot Performance Elite 34 130 mm, 29 cali, 2017 rok. Tłumik ma Fit 4. I o ten tłumik się rozchodzi. Praktycznie nie czuć blokady w tym amortyzatorze. Po wykręceniu tłumika i zablokowaniu go blokada trzyma dosyć mocno. Muszę użyć dużo siły by się wsunął, jednak widocznie jest za słaba, pod ciężarem ciała. W poprzednim amortyzatorze też mam tłumik Fit 4 i wyraźnie czuć, że widelec jest zablokowany gdy wjeżdżam w nierówny teren. Dzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się, że ostatnio Fox coś kombinował z Fitami, widać to zresztą gołym okiem. Fit z 2015 różni się minimalnie od tego z 2017 roku. 

Moje pytanie brzmi: Czy można sprawić by ta blokada była twardsza, bez wymiany części, a jeśli już to czy można to zrobić wymieniając jakiś element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik niedawno był w profesjonalnym serwisie. Właśnie w sprawie tej blokady do nich dzwoniłem. Zastanawiam się czy go nie rozebrać i jeśli się da, to pozamieniać te shimy. Jestem w stanie go sobie odpowietrzyć i poskładać. Nie wiem jednak czy jest sens coś w nim szukać, czy może lepiej zmienić cały tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest niezbędna. Wymieniłem amortyzator na trochę lepszy, specjalnie z manetką na kierownicy, bo często zmieniam tryby, a tu się okazało, że po co mi ona jak na każdym trybie pływa tak samo. Podjazdy, które robiłem na poprzednim teraz nie mogę robić i buja rowerem na szybkich odcinkach po płaskim nawet jak jest zablokowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie jako OEM na Allegro. A czemu o to pytasz? OEMy inaczej składają?

Ogólnie tłumik już rozebrałem i poskładałem. Jak go wykręciłem to był tak słabo poskręcany, że mogłem go w rękach porozkręcać, do tego wypłynął z niego jakiś pomarańczowy olej. Olej Foxa jest czerwony, ja używam Silkolene RSF 10, który też jest czerwony. Na dokładkę shimmy były powkładane tak, jak by je ktoś trochę losowo powkładał. 

Tłumik poskładałem i blokada trzyma teraz dużo mocniej, a odblokowany nadal wsuwa się prawie bez oporu. Nie mogę sprawdzić jak się sprawuje w działaniu, bo koło pojechało do centrowania.

Jestem jeszcze ciekaw, jaka jest różnica między wersją BOX, a OEM?

Edytowane przez Ilia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
5 godzin temu, Ilia napisał:

Jestem jeszcze ciekaw, jaka jest różnica między wersją BOX, a OEM?

Wersje OEM są ustawiane ściśle według zaleceń producenta ramy ( przełożenie ramy, zastosowanie ). Wersje BOX mają "uniwersalny" setup. Możliwe więc, że roducent ramy , do której miał być założony tłumik zadysponował słabszą blokadę.

Jednak z tego co piszesz to ktoś próbował serwisować tłumik bez wymaganej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...