Ilia Napisano 11 Sierpnia 2018 Napisano 11 Sierpnia 2018 Cześć, Mam problem z widelcem Fox Flot Performance Elite 34 130 mm, 29 cali, 2017 rok. Tłumik ma Fit 4. I o ten tłumik się rozchodzi. Praktycznie nie czuć blokady w tym amortyzatorze. Po wykręceniu tłumika i zablokowaniu go blokada trzyma dosyć mocno. Muszę użyć dużo siły by się wsunął, jednak widocznie jest za słaba, pod ciężarem ciała. W poprzednim amortyzatorze też mam tłumik Fit 4 i wyraźnie czuć, że widelec jest zablokowany gdy wjeżdżam w nierówny teren. Dzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się, że ostatnio Fox coś kombinował z Fitami, widać to zresztą gołym okiem. Fit z 2015 różni się minimalnie od tego z 2017 roku. Moje pytanie brzmi: Czy można sprawić by ta blokada była twardsza, bez wymiany części, a jeśli już to czy można to zrobić wymieniając jakiś element? Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 11 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2018 Jeśli tłumik jest prawidłowo odpowietrzony zalany odpowiednim olejem to można ewentualnie rozebrać tłumik i zmienić ustawienia shimów w obwodzie wolnej kompresji. Zacząłbym od serwisu tłumika i prawidłowym zalaniu olejem. Możliwe jednak ,że ten typ tak ma. Cytuj
Ilia Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Tłumik niedawno był w profesjonalnym serwisie. Właśnie w sprawie tej blokady do nich dzwoniłem. Zastanawiam się czy go nie rozebrać i jeśli się da, to pozamieniać te shimy. Jestem w stanie go sobie odpowietrzyć i poskładać. Nie wiem jednak czy jest sens coś w nim szukać, czy może lepiej zmienić cały tłumik. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 11 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2018 Pytanie ,czy nowy tłumik będzie miał sztywniejszą blokadę? Że tak zapytam- blokada jest Ci niezbędna? Cytuj
Ilia Napisano 11 Sierpnia 2018 Autor Napisano 11 Sierpnia 2018 Tak, jest niezbędna. Wymieniłem amortyzator na trochę lepszy, specjalnie z manetką na kierownicy, bo często zmieniam tryby, a tu się okazało, że po co mi ona jak na każdym trybie pływa tak samo. Podjazdy, które robiłem na poprzednim teraz nie mogę robić i buja rowerem na szybkich odcinkach po płaskim nawet jak jest zablokowany. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 12 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 12 Sierpnia 2018 Możliwe , że Fox ustawił tłumik z taką , a nie inną blokadą mając na względzie przeznaczenie amorka. BTW - czy amorek kupiłeś jako wersje box czy OEM na Allegro . Cytuj
Ilia Napisano 13 Sierpnia 2018 Autor Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Kupiłem właśnie jako OEM na Allegro. A czemu o to pytasz? OEMy inaczej składają? Ogólnie tłumik już rozebrałem i poskładałem. Jak go wykręciłem to był tak słabo poskręcany, że mogłem go w rękach porozkręcać, do tego wypłynął z niego jakiś pomarańczowy olej. Olej Foxa jest czerwony, ja używam Silkolene RSF 10, który też jest czerwony. Na dokładkę shimmy były powkładane tak, jak by je ktoś trochę losowo powkładał. Tłumik poskładałem i blokada trzyma teraz dużo mocniej, a odblokowany nadal wsuwa się prawie bez oporu. Nie mogę sprawdzić jak się sprawuje w działaniu, bo koło pojechało do centrowania. Jestem jeszcze ciekaw, jaka jest różnica między wersją BOX, a OEM? Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez Ilia Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 13 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 13 Sierpnia 2018 5 godzin temu, Ilia napisał: Jestem jeszcze ciekaw, jaka jest różnica między wersją BOX, a OEM? Wersje OEM są ustawiane ściśle według zaleceń producenta ramy ( przełożenie ramy, zastosowanie ). Wersje BOX mają "uniwersalny" setup. Możliwe więc, że roducent ramy , do której miał być założony tłumik zadysponował słabszą blokadę. Jednak z tego co piszesz to ktoś próbował serwisować tłumik bez wymaganej wiedzy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.