Skocz do zawartości

[triban 100] kilka pytań


Michau82

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, mam nadzieję że nie zjecie mnie tutaj za temat o tribanie 100. Jeżeli to nie jest odpowiednie miejsce to proszę o przeniesienie do innego działu.

Rozważam zakup tego roweru i zastanawia mnie kilka spraw.

1. Czy manetka i przerzutka w tym rowerze obsłuży każdy 7 rzędowy wolnobieg? Czy był by problem jak bym chciał założyć bardziej typowy wolnobieg, np 14-28?

2. Czy mógłbym wymienić korbę na jakąś typową jednorzędową 38T, czy będzie za gruba do 7-rzędowego łańcucha?

3. Zintegrowany z ramą hak przerzutki - czy rzeczywiście stanowi to problem w rowerze który jeździ głównie po szosie nie jest eksploatowany w trudnych warunkach?

Do tej pory zawsze użytkowałem i serwisowałem na swoje potrzeby rowery z 3. biegami w piaście albo single speed (jeżeli tak można nazwać wigry 3 i podobne). Na rowerze z zewnętrzną przerzutką kilka razy jeździłem ale nie miałem okazji przy tym dłubać. Mam ochotę pojeździć trochę na wielotrybie i pójść w kierunku typowej szosy, a triban 100 wydaje się spełniać moje wymagania.

Napisano

1. Spokojnie obleci. 

2. Mógłbyś, ale nie na singlową przystosowaną tylko do szerokiego łańcucha. 

3. Aluminiowy, stały hak to trochę porażka, ale taki urok tanich ram z Decathlonu.  Pozostaje liczyć na ich wyrozumiałą politykę reklamacyjną i dożywotnią gwarancję na ramę. 

Na pewno nie nazwałbym Tribana 100 typową szosą, bo jedyne co ma z nią wspólnego to kierownicę typu baranek. Do miana szosy może aspirować dopiero Triban 500.

Dla mnie napęd 1x7 oferuje za mały zakres do czegokolwiek poza jazdą miejską. No i oparty o wolnobieg jest mało trwały, a przez dziwną manetkę zmiany biegów mało wygodny. 

Napisano

Zdaję sobie sprawę że triban 100 to nie typowa szosa, ale coś trochę w tym kierunku :)

Ja jeżdżę głównie po mieście - tu mi wystarczą 3 biegi w piaście. Raz lub dwa razy w tygodniu wybieram się na wycieczki ok 50 km po okolicy i wtedy trochę brakuje przełożeń. Myślę że w moim regionie tj w mazowieckim 1x7 powinno mi wystarczyć. O manetce trochę czytałem i są różne opinie, wydaje mi się że do mojego jeżdżenia powinno być ok.

Bardziej mnie martwi nietypowy rozkład przełożeń wolnobiegu, stąd moje pytania o możliwości modyfikacji napędu.

Podoba mi się brak przedniej przerzutki, ale wygląda na to że był by problem z wymianą przedniej zębatki na mniejszą. Wszystkie 1-rzędowe korby na kwadrat są przystosowane do szerokiego łańcucha. Na octalink chyba w ogóle nie ma 1-rz korb więc zostało by przejście na HT.

Napisano

No co Ty - bierzesz jakąkolwiek korbę 3 blatową, nawet na kwadrat i zamieniasz jej jeden z blatów na zębatkę narrow wide, albo i zwykłą, tylko tutaj trzeba jakąś prowadnicę łańcucha dołożyć. 

Napisano

Przy zwykłej zębatce jest potrzebna prowadnica np. Dartmoor Keeper.

Jeśli zastosujesz zębatkę narrow wide szansa na spadnięcie łańcucha spada i nie trzeba dodatkowych zabezpieczeń.

Poczytaj na temat napędów 1xX to może troszke się wszystko rozjaśni. W fabrycznej korbie z Tribana jest plastikowa osłona na zębatce dlatego łańcuch nie spadnie. 

Napisano

Kup sobie zebatke narrow wide motsuva z chin za 20zl, a nie kombinuj z jakimis prowadnicami. Lancuch moze ci spasc i z oslona i z prowadnica i na zebatce nw. Mi na zebatce motsuva spadl 2 razy przez 1,5k km, ale to przez to, ze lancuch sie rozciagnal i juz tak dobrze nie trzyma.

Napisano

Obejrzałem ofertę motsuva na aliexpress, wygląda ciekawie. Mają nawet owalne blaty, chętnie bym to wypróbował...

Czy mógłbym jeszcze prosić o podanie przykładu korby do jakiej mógłbym przykręcić taki blat?

Widzę że rozstaw śrub to 96 lub 104 mm, a takiej informacji nie widzę w opisie żadnej korby.

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Podepnę się pod temat, bo moje pytanie również dotyczy tego modelu. 


Czy zastosowany wolnobieg (14-34) oraz tarcza 48 z przodu pozwoli bez problemu poruszać się po mieście?
Mam tu na myśli głównie wiadukty, mosty, podjazdy...  

Napisano

Jasne że tak - ale miasto miastu nierówne. Można mieszkać we Wrocławiu, można w Żywcu :)

Niemniej jednak ja w Rzeszowie, czyli okolica mocno pagórkowata jeździłem na singlu 32:12 i nie było problemu. 

Korbę zawsze możesz zmienić na mniejszą. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...