_michajasz_ Napisano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2018 (edytowane) Cześć Mam problem z raidonem prawdopodobnie z 2013 roku, niedawno go kupiłem, a jego stan świadczy, że jest nowy. Problem polega na tym że pompując go (wentylem od spodu) i jak wskazuje tabela pod moją wagę ok 75 psi, amortyzator wysuwa sie na niecałe 60mm chociaż ustawiony na 80mm. W prawej goleni na górze jest blokada, a na dole wentyl, w lewej od spodu są dwa plastikowe elementy zabezpieczone pierścionkiem. Po odkręceniu tego korka (drugie zdjęcie) jest pusta przestrzeń i dopiero na dole coś jest, jest śrubka na ampula i prawdopodobnie jakieś sprężynki. Byłem z tym w serwisie napompować go, myślałem że od ręki zrobią ale koreczka nie mogli odkręcić (jak pisałem wyżej) odkręciłem jakoś ten korek, pusto, no i nie wiem czy amor jest nie kompletny czy w czym problem. Dodam, że jest to mój pierwszy powietrzny amortyzator, a jutro pewnie zacznę zozkręcać i znaleźć problem, ale chcę też zapytać się kogoś kto miał do czynienia z tym suntourem. Z góry dzięki za pomoc Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez _michajasz_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2018 Tam masz zintegrowany tłumik że sprężyną powietrzną w formie cartridga. O ile dobrze pamiętam to takie rozwiązania były stosowane grubo przed 2010. Jedna z goleni jest praktycznie pusta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michajasz_ Napisano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Słabo troche, a orientujesz się jak podnieść skok chociażby do 100 mm? Na tą chwile wydaje mi sie że trzeba poszperać w 'pustej' goleni. No moje oko tam sie tłumienie odbicia znajduje chyba. Chyba że mylę się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Zrób dokładne zdjęcia całego amortyzatora, jesgo korony od góry i goleni od dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michajasz_ Napisano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Niestety nie zrobie zdjęcia jako całości bo rozkręciłem, z tej pustej goleni wyjąłem to co widać na zdjęciu, poszperałem w internecie i znalazłem rysunki techniczne danego uginacza, na rysunku są dwie podkładki (oznaczyłem) i to tam prawdopodobnie jest na 100mm, u mnie są 3 dwie krótsze jedna dłuższa. One chyba do regulacji skoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michajasz_ Napisano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Wyjąłem dwie krótsze podkładki, złożyłem napompowałem. Teraz wysuwa się przy normalnej pracy na 98mm, ale moge go jeszcze ręcznie dociągnąć na 105. Nie wiem o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Z jednej masz kartridź który stosowany był w Raidonach X3. Zaś z drugiej strony masz popychacz ze sprężynami negatywnymi i podkładkami które służą do zmiany tego skoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michajasz_ Napisano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 No tak Wyjąłem dwie podkładki (po 12mm każda) została jedna 25mm, teraz amortyzator przy 80 psi nie wysuwa sie do samego końca. Co może być na rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Próbowałeś pompować więcej ? Przy takim ciśnieniu pewnie zaczyna się składać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Sprężyna go trzyma. Jeśli nie możesz z tym żyć to pompujesz więcej (i będzie za twardy) albo wymieniasz sprężynę na miękką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michajasz_ Napisano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Nie będe żałował kilku mm na rzecz twardości. Tak po prostu zostanie A i jeszcze mam pytanie, oryginalnie nie było w nim gąbeczek smarujących, dokupić je czy można samemu z filcu/gąbki je wyciąć. Czy olej którym byłyby nasączone współgrał by ze smarem który jest na ślizgach i uszczelkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Jeśli jest tam miejsce na gąbki to możesz takowe zastosować. Rolą gąbek jest przede wszystkim zbierać syf, który przedostał się przez uszczelki kurzowe a przy okazji coś tam smarują. Spokojnie będzie to współgrało ze smarem. Amor pompujesz zdecydowanie nie wg tabelki ale do uzyskania 15-20% ugięcia wstępnego po zajęciu pozycji do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michajasz_ Napisano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2018 Zgadza się na razie pompowałem wg tabeli bo dopiero za jakiś czas założe go do roweru i wtedy będe pod siebie ustawiał Dzięki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.