pdz Napisano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Nie wiem czy to XX1 zbija tak wagę ale różnica na pewno jest w kołach, przednim amortyzatorze. Zazwyczaj waga i geometria idzie w parze, jeżeli rower do ścigania, to i lekki i z zacięciem, pewnie stad w tym modelu inna geometria i waga. Jeżeli jednak rower jest do jazdy rekreacyjnej to 1 kg nie ma chyba aż tak wielkiego znaczenia. Takie jest pewnie założenie producenta. Mi np. brakuje modelu 8.0 Pro Race z napędem GX, byłby dla mnie idealny i w wypasie i cenowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Tyle tylko, że 9.0 w L-ce jest już wyprzedany i pytanie kiedy będzie znowu dostepny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sapero Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 (edytowane) Z tymi dostępnościami to dziwna sprawa. W weekend gdy zamawiałem, 9.0 L-ka była dostępna z dostawą na początek czerwca 2019. Potrzebuję rower na wiosnę (najlepiej marzec), więc myślę: "zamówię teraz, bo na wiosnę w ogóle nie będzie". W poniedziałek dostaję maila potwierdzającego z datą dostawy 01.10.2018 ... Ale ja teraz nie potrzebuję roweru, tym bardziej, że to ma być taka nagroda za dobrze przepracowaną zimę. Zadzwoniłem i dowiedziałem się, że tak bywa i albo biorę teraz albo mogę anulować. Więc anulowałem. Będę próbował zamówić na wiosnę. PS. Własnie teraz sprawdziłem i jest LUX CF SLX 9.0 PRO RACE w Stealth w L na 10-15.12.2018 Edytowane 21 Września 2018 przez sapero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Jak zamawiałem to była dostępność wstępna na kwiecień 2018, w mailu dostałem styczeń 2018. Weźcie też pod uwagę, że ludzie rezygnują z zamówienia, wtedy pokazują si wolne pojedyńcze sztuki w rozmiarach niedostępnych już albo przesuwa się termin tych dostępnych na bliższy termin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Eee tam...fajnie jest pozmieniać coś Jak już pisałem ,jesienią lub zima zmienię napęd i już kombinuje coby kierownice wymienić z wzniosem około 5-6 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Do wrzesin przepraszam,nie przeczytałem Tw wpisu. Ja mam w swoim boost wiec coś nowego jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 22 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Byłem dzisiaj na teście Scott , niestety nie dojechał RC 900 Team w moim rozmiarze, jechałem na rowerze z gorszym amortyzatorem i osprzętem NX. Wrażenia z jazdy świetne, to co mówił mi Kolega mający Sparka, ma 3 tryby zawieszenia i naprawdę to działa - sztywno, jest naprawdę sztywno, nic się nie ugina aczkolwiek to tryb tylko na płaski teren, można na dołach uszkodzić zawias i 2 tryby pośrednie, czyli miękko i średnio miękko. Nie było czasu aby dostosować dokładnie ciśnienie w kołach i zawiasie ale zrobiłem to z grubsza, wrażenia bardzo pozytywne, chyba pozostanę przy fullu. Spark vs Canyon ... Plus dla Canyon za możliwość instalacji 2 bidonów, minus za gripshift. Plus dla Scott za 3 tryby pracy zawiasu , hamulce Shimano oraz osprzęt GX który jest dla mnie w sam raz jakościowo , wagowo i cenowo tak w zakupie jak i eksploatacji oraz fakt, że mam blisko serwis, fitting i dobór siodełka a także jak się okaże, że potrzebuję innej długości mostka, to wymiana w cenie na inny rozmiar tej samej serii. Mocno się zastanawiam, minusem Canyon jest to, że mam 30 dni na zwrot jak nie podpasuje rozmiar, jednak nie dostanę w zamian drugiego, bo sami wiecie jakie są terminy a w Scott okazało się, że S to za mały rower, L pasuje mi bardziej niż S , więc M powinien być idealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Ile masz wzrostu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 22 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2018 169-170 cm , na S byłem zbyt wyprostowany, co ciekawe na L było mi lepiej, nie było M do testu za to jak wsiadłem na Scale, to L za duży, inna geometria, innych Scale nie było. Na stromym podjeździe także wrażenie, jakby kierownica była zbyt blisko, podobne wrażenie jak opuściłem sztycę. Przy zakupie na pewno jeszcze raz przymierzę S i M, nie wiem jak w innych firmach ale w Sparku jest bardzo krótki mostek, w S można dać dłuższy, w M nie da się skrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Teoretycznie zarówno Scotta jak i Canyona powinieneś brać w S-ce. Szkoda że nie miałeś M-ki do porównania, bo miałbyś odpowiedź. Ja biorę M-ke, ale przy 177 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 22 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2018 I tego się obawiam w Canyon, że wezmę S, będzie za mały , odeślę i dadzą mi M za pół roku czy rok , skoro takie są terminy oczekiwania. W Scott jak będę zainteresowany, poproszę o S i M, przymierzę oba, od ręki wymieniają np. mostek za free z tej samej serii. Możliwość dopasowania od ręki to spory plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2018 Tak to jest jak się ufa ślepo konfiguratorom, może komuś się przyda. Miałem ramę Author Egoist 16", długość rury (TTh) 575 mm , była nieco za mała ale obawiałem się większej 17", bo miałem Kross A6 i 17" rama była nieco na wyrost. Jak mnie zgarnął samochód i złamała się to wymieniłem na Accent Peak S , ten ma nieco więcej , bo 585 mm i pasuje mi bardziej, można powiedzieć, że jest kilka mm za krótka ale mostek załatwił sprawę, niestety pod koło 26" są tylko 2 rozmiary Peak i większa była by sporo za duża. Przy dobieraniu roweru, Canyon polecił mi rozmiar S , który ma TTh to 574 mm, czyli mniej niż obie ramy powyżej ale pomyślałem sobie, że tam są mądrzejsi ode mnie i taki zarezerwowałem. W sobotę jeździłem na Sparku S, ten ma jeszcze mniej , bo 570 mm, nie było rozmiaru M na testach, przymierzyłem L , który ma 630 mm i był lepszy niż S aczkolwiek nieco za duży. Wychodzi na to, że powinienem wybrać Scott Spark rozmiar M, który ma 600 mm i po sprawdzeniu to samo dotyczy Lux, M ma także 600 mm. Efekt jest taki, że muszę zrezygnować z Lux w rozmiarze S i pewnie zapomnieć o M w tym fajnym malowaniu, bo wszystko wyprzedane ... były plusy i minusy dla obu rowerów, wahałem się a z uwagi na dostępność pozostanie mi Spark i jakoś nie mam żalu z tego powodu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 23 Września 2018 Udostępnij Napisano 23 Września 2018 Co do Canyona - jest teraz wyprzedany. Nie znaczy to, że już nie będzie dostępny. Z pewnością pojawi sie jeszcze aczkolwiek pewnie sam Canyon miałby trudność z podaniem jakiejś daty. Wydaje mi się, że przy rowerze o takiej wartości dobrze jest oprócz porządnej przymiarki mieć dealera blisko domu. W razie kłopotów problemy mamy załatwione z reguły szybciej, a i cała logistyka jest znacznie prostsza. Pozostaje życzyć szerokiej drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Września 2018 Udostępnij Napisano 23 Września 2018 @pdz Porównywanie geometrii 26" i 29" nie zawsze prowadzi do prawidłowych wniosków. To co sugerują producenci jeśli chodzi o dobór rozmiaru z reguły ma sens, ale są jeszcze osobiste preferencje. Jeśli chodzi o Canyona, to słyszałem opinie, że będąc na granicy rozmiarów wiele osób dużo lepiej czuje się na rozmiarze większym. Nie wiem jak jest teraz u Scotta, ale ja jak jeździłem na testy parę lat temu, to M-ka, która powinna być teoretycznie ok, była dla mnie za krótka. Tyle że Scott zmienił trochę geo Scale'a i Sparka ze 2 lata temu i teraz już są bardziej współczesne. Trek z kolei idzie w drugą stronę, i często sugeruje rozmiary większe niż mogłby to wynikać z wymiarów. Przy moich 177 cm Trek sugeruje, że mógłbym wziąć nawet 19,5", co moim zdaniem jest nieporozumieniem. Nie siedziałem na nowych Scottach, ale jeżeli piszesz, że na S-ce nie było ok, to jest szansa, że M-ka ci podpasuje. Dziwi mnie tylko, że na L-ce czułeś się prawie dobrze. Jestem pewny, że gdybyś ten rower wział na techniczny odcinek, to doszedłbyś do wniosku, że tym się nie da jechać. Tak naprawdę dopiero trudny teren weryfikuje dobór rozmiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 (edytowane) Nie porównuję całej geometrii, tylko samą rurę i związaną z tym pozycję. Gdyby nie test w Scott, to sugerowałbym się rozmiarem podanym przez Canyon czy Scott, obie firmy zalecają dla mnie S i tak bym wybierał a podczas testu sam miałem wrażenie, że siedzę zbyt prosto i Sprzedawcy ze sklepu mieli to samo wrażenie a na Scale było inaczej, L był dużo za duży, niestety Scale był tylko jeden i nie miałem okazji sprawdzić S czy M. Byliśmy na odcinku technicznym, nie znam tej okolicy ale był to taki mini park, podjazdy i zjazdy , był jeden zjazd z którego na początku z uwagi na fakt, że to nie mój rower bałem się zjechać, był podjazd, gdzie podrywało mi przednie koło i miałem wrażenie, że przy zjeździe lecę zbyt mocno na kierownicę, na podjeździe kierownica była zbyt blisko mojego ciała. Na S polatałem ponad godzinę, na L jeździłem tylko koło sklepu ale czułem, że pozycja jest znacznie lepsza, jednak za bardzo wyciągnięta ale w Scale to wrażenie było dużo gorsze. Wysłałem do Canyon maila z prośbą o zmianę rozmiaru ale pewnie z uwagi na wyprzedane rowery dostanę odmowę. Jestem niemal zdecydowany na Scott Spark RC 900 Team, ponieważ jest tańszy od Canyon Lux 8.0 Pro Race, może jeszcze dostanę jakiś rabat, serwis i pomoc na miejscu i co najważniejsze wyposażenie bardziej mi pasuje niż w Canyon, mniej zmian po zakupie, jedynie brakować mi będzie tych 2 bidonów ... na maratonie fajna sprawa, można odpuścić bukłak. Reasumując , to zarówno testy w Trek jak i Scott nie był miarodajne z uwagi na brak rozmiarów i w obu firmach finalnie dojechały rowery inne niż miały być, u obu jeździłem na innych niż miałem a druga sprawa, to fakt, że były z wadami, w Trek nie dostałem rozmiaru, bo nie nadawał się do jazdy, zamiast szosy 54 dostałem 50 a na 54 jedynie kawałek koło sklepu pojechałem , w Scott miałem dostać RC 900 Team, dostałem niższy model z NX i albo to taki urok niższego osprzętu, mało precyzyjnie działał, podczas zmiany skakał po zębatkach a na jednym podjeździe coś strzeliło w napędzie , jakby łańcuch przeskoczył na zębatkach albo kwestia regulacji. Podkreślam, to nowe modele na ten rok. Dodam na koniec, że na L siedziało się lepiej ale za długo, na S wydawał się za krótki ale może się okazać, że M jest także za długi a skrócić się nie da, ponieważ mostki we wszystkich 3 rozmiarach są takie same, krótkie, więc M nie da się skrócić a S da się wydłużyć. Czekam też na info, czy jest możliwość aby przymierzyć się przed zakupem do S i M z opcją zmiany mostka. Edytowane 24 Września 2018 przez pdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Co do testów i dostępnych rowerów, to mam niestety podobne doświadczenia ze Scottem sprzed kilku lat. Odnośnie roweru, to Twoje wrażenia na L-ce wynikaja z tego, że tak jak podejrzewałem nie miałeś okazji przejechać się nim w terenie. Tam byłoby bardzo słabo. Co do wyboru między S i M, to tak jak piszesz, M-ka też może się okazać za długa. Dlatego nie skreślałbym S-ki. Zwróć uwagę na to, że S i M mają taką samą główkę ramy, a co za tym idzie ten sam stack. To powoduje, że S-ka ma dość wysoko kokpit w stosunku do siodła. Wyższa osoba, z dłuższą nogą, na M-ce będzie miała siodło wyżej w stosunku do kierownicy, przez co pozycja będzie bardziej wyciągnięta, Dlatego mom zdaniem obowiązkową rzeczą w S-ce jest wywalenie podkładek spod mostka i obrócenie go na minus. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na kokpit w trakcie testu, ale całkiem możliwe, że miałeś typowo sklepowy setup, czyli mostek na plus, a pod nim zestaw podkładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Nie sprawdziłem tego ustawienia, skupiłem się na pompowaniu amorów pod wagę. Masz rację z podkładkami , mostek mega krótki więc + czy - nie ma wielkiego znaczenia. Tak czy inaczej, jak będę chciał wywalić16k pln na rower to poproszę o oba rozmiary, tym bardziej, że Kolega chyba także weźmie Sparka, będzie nas 2. W S zwróciłem uwagę, że na ostrym podjeździe miałem kierownicę bardzo blisko ciała , ręce bardzo mocno zgięte i podciągnięte a w M pójdzie kierownica dalej o 30 mm. Zastanawiam się czy nie iść np. do Airbike na dopasowanie ramy, koszt 100 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Na ostrym podjeździe tak ma być. Tyłek przesuwasz do przodu na czubek siodła, a kierownica w zęby Inaczej stracisz przyczepność tylnego koła, albo będzie podrywać przednie koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Pójdę na dopasowanie ramy, koszt w porównaniu do zakupu roweru niewielki a będę miał to zrobione konkretnie, podane wszystkie wymiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 pdz z ciekawości zapytam,czy już korzystałeś z usług airbike? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Ja nie ale 3 znajomych robiło podstawowy fitting i polecają, oprócz tego znam jeszcze inną firmę, którą polecają ludzie - Absolutbike ale bardziej po drodze mi do Airbike. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 A serwis bajka wiesz coś o nich ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Nie znam serwisów , rower złożyłem sam , serwisuję także samodzielnie , fitting to także dla mnie nowość i wysłałem zapytanie do obu firm , pewnie na jedną z nich się zdam jako laik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Dzięki bardzo ! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2018 Byłem na doborze ramy, wg. Fittera jednak S, M będzie zbyt duża. W poniedziałek ostateczna decyzja , zamówienie , odbiór i fitting, rower, bloki, ewentualna wymiana siodełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.