2ziu Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Hej poszukuje opon 26x2.1+. Będą eksploatowane większości podczas dojazdów codziennych do pracy (18km w jedna stronę) w większości szuter trochę asfaltu i płytek. Oraz raz na jakiś czas wypadów do lasu na coś bardziej zabawnego Kryteria : Odporność na przebicia (najważniejsze). prowadzenie w powyższym terenie. całoroczność czyli czy pada czy sucho powinny się dobrze prowadzić budżet: do 200zl sztuka Ogólnie waham się miedzy Cross King a Marathon Plus MTB. Pierwszy wybór padł na Schwalbe Marathon plus i bym to kupił ... ale na czytałem się ze są niestabilne przy większych prędkościach oraz kiedy popada.https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/marathon-plus-mtb.html Continenatla Cross King protection podejrzanie lekka 570g jak na 2.2https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/mountainbike-tires/cross-king-protection Alternatywą jest wersja Noby Nic -a z APEX albo smart sam plushttps://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-nobby-nic-evolution-pd17504/?v_Id=124746https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam-plus.html Alternatywą od Vittoria coś bardziej miejskiego, bez pazura https://www.vittoria.com/us/revolution-tech-city-and-beyond.html
Gość Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Jest cos takiego jak Schwalbe Big Apple. To lyse jest, ale zaliczalo ze mna szutry, takie z tluczniem, drogi lesne, zaliczylo tez droge zwozkowa z Beskidach. Przy wadze 100+ najechalem na denko rozbitej butelki.., bylem swiecie przekonany, ze jestem w szarej d... jak wszystko zestrzelalo pode mna. Wieksze zdziwienie bylo jak pojechalem dalej. W domu patrze po 1 malym nacieciu na 3-4mm na kazdej oponie i nic. Jakies rozbite szkla po stluczkach samochodowych to nawet nie zwracalem uwagi...To byla wersja Race Guard o ile dobrze pamietam. Minusy, przy mojej wadze, niskim cisnieniu i obreczy 23mm bylo odczucie silnego plywania w zakretach, wiec bilem powietrza dosc silno, co odbijalo sie na komforcie.
Brombosz Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Polecam WTB Wolverine 2.2. Raz rozdarłem oplot z boku opony, z tym, że musiałem się chyba postarać, bo przez 2 lata jazdy po wszystkim i żadnego kapcia. Nawet teraz, jak tył ma bieżnik zjechany prawie do zera jeżdżę i nic. Cały czas dętka. Mleczko wypróbuję na nowym komplecie, który czeka na przyszły sezon.
lichak Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Tak uniwersalnych opon szukałbym u maxxisa, na mieszance dual w exo. -Schwalbe na mokro jak na lodzie -Continental pęka(niby coś w tych nowych się zmieniło...) -Vittoria nie wiem, ale te co podesłałeś to w lesie raczej nie dadzą rady Do maxxisa wsadziłbym dętkę Mitas DH, mi w takim połączeniu nic nie przebija.
kipcior Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Mam Smart Sama (nie PLUS) w wersji DD i jak na razie nie udało mi się tego przebić. Z tym, że zakładam je na jesień i o tej porze roku są bardzo dobre. W lecie oczywiście też ale wtedy wolę coś szybszego. Po lodzie (na płaskim) też dają radę, ale zimą jeżdżę sporadycznie. Jeśli masz płaski teren to sprawdzą się u Ciebie. Jeśli masz jakieś góry to popatrz na wagę, bo to jednak czuć.
Biesz766 Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 26 minut temu, Brombosz napisał: WTB Wolverine 2.2 Ale ona ma 60 TPI, to nędza patrząc na dzisiejsze opony. To, że kapcia nie złapałeś to fart a nie antyprzebiciowość opony, przejedź tą oponą po szkle na drodze posypanym po wypadku to sitko zobaczysz przy tak nędznym oplocie.
Brombosz Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Kilka razy się zdarzyło za późno zareagować i szkła też były. Może fart... może nie fart... w każdym razie kapci brak. Nawet to rozdarcie oplotu dało mi jeszcze z miesiąc pojeździć zanim zacząłem się o nie bać, a jego gęstość nie ma dla mnie znaczenia dopóki opona się sprawdza.
Biesz766 Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Spoko, skoro nie ma dla Ciebie znaczenia TPI opony, ale jak by nie patrzeć jest to własnie jeden ze wskaźników odporności opony na przebicia. Trochę ciężko go ignorować przy wyborze opony gdy ma się kupić jak najbardziej odporną oponę na przebicia.
Brombosz Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Nie zaprzeczam. Opisałem jedynie swoje doświadczenia z tym modelem i na tej podstawie postanowiłem go polecić.
Sansei6 Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Mam Schwalbe Marathon MTB plus od kilku lat, jeżdżą cały rok i nie miałem na nich jeszcze przebitki, a antyprzebiciowość była dla mnie na pierwszym miejscu. A od jakiego rzedu prędkości są niestabilne? Całkiem nieźle radza sobie w śniegu
werefurser Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Ja do podobnego zastosowania rozważam "Continental Travel Contact" , bo wygląda na uniwersalną...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.