Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Wiem, że jest pierdyliard tematów o oponach, ale mam już mętlik w głowie a nie chcę zamienić 'siekierki na kijek'. Obecny setup gum: przód Schwalbe Nobby Nick 29 x 2,25 EVO, LS, PS3, tył Racing Ralph 29 x 2,25 EVO, LS, PS3 Szukam dobrego zamiennika na koło napędowe za Racing Ralph'a. Czegoś z jeszcze mniejszymi oporami toczenia. Błota w tym sezonie w moich okolicach prawie nie ma. Jest za to dużo piachu w okolicznych lasach i to, co jest kluczowe - coraz więcej i coraz dłuższe dojazdówki po asfalcie. Kombinuje wywalić całkiem Nobby Nick'a, na przód wrzucić Racing Ralph'a z tylnego koła i chciałbym coś na tył, co będzie dobrze toczyć się na dojazdach po asfalcie (lepiej niż Ralph) i jednocześnie nie utonie w piachu w lesie (tak, wiem - i jeszcze frytki do tego). To oznacza, że raczej niekoniecznie chciałbym schodzić poniżej szerokości 2,0. Obecne opony mam w dosyć lekkiej konstrukcji i chciałbym, żeby tak pozostało. Myślę, że przedział wagowy to 500-750g. Dobrze by było, żeby była ochrona przed przebiciem. Moje typy na zastępstwo Ralph'a na tyle: Vittoria Barzo (ew. Saguaro): https://allegro.pl/vittoria-barzo-29x2-1-zwijana-nowa-geax-i7491139632.html Panaracer Soar All: https://allegro.pl/opona-panaracer-soar-all-condition-compe-29-x-2-0-i7366237953.html Maxxis Tread Lite: https://allegro.pl/maxxis-tread-lite-29x2-10-tr-dual-120tpi-zwijana-i6728769719.html Maxxis Icon: https://allegro.pl/opona-maxxis-ikon-29x2-2-zwijana-120tpi-3c-tr-i7175463648.html?reco_id=6a4aea20-9939-11e8-8adb-246e964e28a0 Specialized Fast Track: http://www.msport.com.pl/product-pol-29424-Opona-Specialized-Fast-Trak-2Bliss-Ready-29-x-2-1-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMIkvS_2c3X3AIVlOmaCh1B0A5yEAQYAyABEgJziPD_BwE Zastanawiam się, czy w ogóle nie pójść po bandzie i nie wrzucić na tył np. Continental Contact Travel (trochę ciężka): https://allegro.pl/conti-contact-travel-28x2-0-50-622-drut-i7461828720.html Schwalbe Hurricane: https://allegro.pl/schwalbe-hurricane-29x2-0-50-622-opona-trekkingowa-i7431759179.html Continental Double Fighter (też ciężkawa): https://allegro.pl/continental-double-fighter-iii-29x2-0-50-622-i7485574057.html Na jesień, jak wróci błoto i gorsza pogoda to pewnie wrócę do zestawu, który mam w tej chwili. Na razie jednak chciałbym pozwiedzać dalsze okolice a to oznacza więcej dojazdów asfaltami, na których Nobby Nick na przedzie jest mi potrzebny, jak świni siodło Czy ktoś ma doświadczenia z w/w oponami albo jest w stanie bezpośrednio je porównać do Racing Ralph'a, jako alternatywę na koło napędowe? A może jeszcze jakieś inne propozycje? Tak, jak wspomniałem - dużo asfaltowych dojazdów i później leśne drogi (często z kopnym piachem). Najlepiej byłoby na najbliższe 2 m-ce przesiąść się na jakiegoś gravel'a, ale to może w przyszłym sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Teraz, Eazy napisał: jednocześnie nie utonie w piachu w lesie Nie porównam do Twojego zestawu ale: dlaczego chcesz węższą oponę, wszystkie które zaproponowałeś są węższe od aktualnych. Poszedłem w Icony bo mają stosunkowo dużą objętość i dzięki temu dobrze sobie radzą w piachu. Bieżnik niezbyt głęboki/agresywny dobrze sobie radzi na dojazdówkach asfaltowych. Na asfalcie są głośne. No mokre i błotniste : 2 minuty temu, Eazy napisał: Na jesień, jak wróci błoto i gorsza pogoda to pewnie wrócę do zestawu, który mam w tej chwili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Maxxis Pace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 8 minut temu, michuuu napisał: dlaczego chcesz węższą oponę Opory toczenia i waga. Głośna opona mi nie przeszkadza. Szkoda mi katować Nick'ów na asfaltowych dojazdach a i w lesie przy obecnej pogodzie nie mają za wiele do roboty. Dlatego chcę je odłożyć na półkę do jesieni, wrzucić Ralph'a na przód i coś szybkiego na tył. Nie upieram się, że musi być mniej niż obecne 2,25, ale 2,0 wydaje mi się takim optymalnym minimum. Jak wyglądają Icon'y jeżeli chodzi o ochronę na przebicia? Maxxis Pace wygląda ciekawie: https://allegro.pl/maxxis-pace-29x2-10-60tpi-zwijana-mtb-xc-i6730139333.html Zastanawiam się tylko, czy w mojej obecnej konfiguracji nie powinna zastąpić Nick'a na przedzie? Będzie lepsza od Ralph'a na kole napędowym? Chociaż jak na nią patrzę to ma drobniejszy i bardziej gęsto ułożony bieżnik. Do tego byłaby odrobinę węższa, więc chyba faktycznie bardziej na tył. EDYTA: Czy Pace będzie lepszym rozwiązaniem, niż wspomniana wcześniej Tread Lite? https://allegro.pl/maxxis-tread-lite-29x2-10-tr-dual-120tpi-zwijana-i6728769719.html#imglayer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Teraz, Dokumosa napisał: Maxxis Pace Wydaje ni się, że nie ma szerszych niż 2,1 ale mogę się mylić. Teraz, Eazy napisał: że musi być mniej niż obecne 2,25, ale 2,0 wydaje mi się takim optymalnym minimum Jak na piach to na przód grubasa bym dał np. Icon 2,35. Tył może być węższy. 2 minuty temu, Eazy napisał: Jak wyglądają Icon'y jeżeli chodzi o ochronę na przebicia? Przy nowej oponie nie miałem problemów z przebiciami. Alej jak masz spore przebiegi 5-6 tys na sezon to pod koniec może być bardziej wrażliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Dzięki. Zaczyna mi po głowie chodzić kolejny scenariusz... Zestaw 1: Przód Maxxis Icon i tył Maxxis Pace Zestaw 2: Przód Maxxis Pace i tył Maxxis Tread Lite I teraz pozostaje dylemat - czy pierwszy zestaw da mi odczuwalną różnicę w stosunku do tego, co mam obecnie? Zakładam, że przy zestawie nr 2 będzie już czuć różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Ideologia szerszej z przodu traci u mnie sens z racji oszczędności. Przy pierwszym montażu całego zestawu jest ok. Ale przy drugim kupuję jedną oponę( z oszczędności) i daję na przód, ta z przodu idzie na tył i zazwyczaj mam obie takie same. No bo do którego momentu można przy takim systemie mieć szerszą z przodu. Pace wydaje się bardziej "napędową" od Tread Lite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Pace produkowane jest chyba tylko w szerokości 2,1. Mam w jednym rowerze na p+t. To najszybszy set mtb jaki kiedykolwiek ujeżdżałem. Wbrew pozorom na przodzie radzi sobie całkiem nieźle (duuużo lepiej niż RaRa). Podstawowego zwijańca (to co wkleiłeś z aledrogo) kupisz w sklepie poniżej 100zł. I obecnie nie produkowane są chyba wyższe wersje (kiedyś była dual albo triple compound analogicznie jak ikon). Ten podstawowy jest jednak świetnie wyważony jeśli chodzi szybkość/przyczepność/zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 36 minut temu, michuuu napisał: Pace wydaje się bardziej "napędową" od Tread Lite. Jak na nie patrzyłem to wydawało mi się dokładnie odwrotnie Nie mam niestety doświadczenia z żadną z nich. Możliwe, że masz rację 18 minut temu, Dokumosa napisał: To najszybszy set mtb jaki kiedykolwiek ujeżdżałem. Czy w takim razie 2 x Pace będzie lepszym rozwiązaniem niż Ralph + Pace na tyle? Podsumowując: Zestaw 1: Ralph na przód i Pace na tył (wychodzi najkorzystniej finansowo bo dokupuję tylko 1 oponę) Zestaw 2: Pace na obu kołach. Czy różnica między Pace a Ralph na przedzie jest na tyle odczuwalna, że warto kupić drugą Pace na przód? Zestaw 3: Pace + Tread Lite (którą lepiej na przód i czy w ogóle taka kombinacja ma sens?) Icon'a chyba chwilowo odpuszczę. Wydaje mi się, że wrzucenie na przód Ralpha i Icona może dać bardzo zbliżony efekt. Chyba, że się mylę EDYTA: 18 minut temu, Dokumosa napisał: Podstawowego zwijańca (to co wkleiłeś z aledrogo) kupisz w sklepie poniżej 100zł. Znalazłem za 89zł: https://allegro.pl/opona-maxxis-pace-28-29x2-10-zwijana-tpi-i7431306114.html Jak wypada ochrona przed przebiciem w tym modelu? Znalazłem też dual compound: https://allegro.pl/opona-maxxis-pace-29x2-10-60tpi-tr-cross-xc-dual-i7490942002.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Ochrony przed przebiciem w oponach ważących w okolicach 500-600g nie ma żadnej w żadnej . Na jakieś 6kkm jakie zrobiłem na tych oponach nigdy nie miałem kapcia. W tym samym terenie i porównywalnym przebiegu na oponach x-king złapałem 2x kolca (raz na papierowym race king i raz na wzmacnianej protection). Jeśli chodzi o RaRa na przód to ja osobiście miałem bardzo złe doświadczenia z takim configiem (brak przyczepności na mokrym nawet w delikatnym zakręcie). Pace IMHO radzi sobie z tym lepiej. Odnośnie różnych kombinacji z Pace się nie wypowiem bo mam doświadczenia tylko i wyłącznie p+t. I jest to typowy, szybki set pod raczej suche maratony. Chciałem nawet kiedyś pożenić to z ikonem na przodzie ale to co mam spisuje się na tyle dobrze, że odpuściłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Dzięki. Przemyślę w takim razie opcję Pace p+t. Co do ochrony przed przebiciem - obecne opony też mam w lekkich wersjach i jak na razie nie było kapcia Nie wiem na ile to zasługa Schwalbe a na ile szczęścia. Maxxis'ów jeszcze nie miałem - może czas spróbować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Coś tańszego jako alternatywa : https://allegro.pl/opona-vee-rubber-29-x-2-20-120tpi-zwijana-vrb-326-i6543050125.html https://allegro.pl/opona-zwijana-vee-rubber-flying-v-29x2-20-i6720967231.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Te Vee też wyglądają ciekawie. Coś więcej możesz napisać na ich temat? Cena atrakcyjna, TPI przyzwoite, waga niska. Pytanie jak sprawdzają się podczas jazdy po twardym? Mam jeszcze dylemat odnośnie tych Maxxis Pace - jeden sklep proponuje starszą wersję z Silk Shield, ale w wersji single compound. Drugi sklep proponuje teoretycznie nowszą wersję, która Silk Shield już nie posiada, ale rzekomo ma dual compound. Tylko ten dual compound jest potwierdzony jedynie wpisem w polskim katalogu Maxxis - na opakowaniu i oponie nie ma na ten temat ani słowa (podobno oznaczają dopiero od 3C). Lepiej wziąć starszą wersję z Silk Shield, czy nowszą z dual compound (o ile w ogóle faktycznie taka jest)? I ostatnie pytanie na deser - czy ktoś miał doświadczenia z Continental Race King albo Speed King? Myślę o nich, jako ew. alternatywie dla Maxxis Pace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Odnośnie Pace to patrzyłem dzisiaj na stronę US producenta i współczesne są single compound only. Tak więc albo te dual compound to jakieś leżaki albo ktoś ma złe info. Co do RK to przerabiałem w różnych odmianach pod 29 i 27,5" jako napędówka dla XK albo MK. Pomijając wersję RaceSport są trwałe, szybkie, IMHO na luźnych podjazdach mimo wszystko na Pace trudniej mi zerwać przyczepność. Z jakiegoś względu ich już nie używam i jakoś za nimi nie tęsknię . Obecnie w ciągłym użyciu mam wspomniane Pace, XK, MK, RoRo i NoNi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Z tym dual compound to dziwna sprawa Na moje dopytywania otrzymałem odpowiedź, że tak to już czasami jest, że u nas są opony, których nie ma na stronie Maxxis'a i odwrotnie... Zakładając więc, że pewnie są single compound to chyba lepiej będzie wziąć wersję z Silk Shield. Dzięki za opinię o RK. Są sporo droższe od Pace'ów, więc jeżeli są porównywalne (z lekką przewagą dla Pace'ów) to nie ma co przepłacać. Miałeś może styczność z modelem Speed King? Ktoś w ogóle podchodził do tych opon? Poza atrakcyjnymi cenowo Flying Vee to chyba ostatnia alternatywa dla Pace'ow, która chodzi mi po głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Nie, SpeedKingów nie miałem. Z podobnych masz jeszcze DoubleFighter III. Patrząc jednak co pisze o nich producent są to opony pod suche drogi utwardzone. Generalnie jeśli chcesz wejść w Conti i mają to być opony treningowe/na co dzień to przemyśl czy stać Cię na serię RaceSport (lepsza mieszanka, najlżejsze ale można stracić bezpowrotnie gumę po jednym wypadzie w bardziej kamieniste szlaki bo boki mają bardzo delikatne). Ja swego czasu wydawałem majątek na te opony w końcu przyszło opamiętanie i na co dzień używam protection albo nawet najtańszych zwijanych a RaceSport są Race Day Only Teraz, Eazy napisał: Z tym dual compound to dziwna sprawa Na moje dopytywania otrzymałem odpowiedź, że tak to już czasami jest, że u nas są opony, których nie ma na stronie Maxxis'a i odwrotnie... Zakładając więc, że pewnie są single compound to chyba lepiej będzie wziąć wersję z Silk Shield. Być może. Jednak wszystkie inne gumy maxxisa są wyspecyfikowane poprawnie i np. ikon ma pierdylion wariancji w każdym rozmiarze a pace to tylko jeden jedyny model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Vee Rubber to firma która od lat produkuje ogumienie w ogromnych ilościach. Kiedy Dębica padła i rynek w Polsce zaczął się rozglądać za alternatywą dla dobrych i tanich opon budżetowych ( 26x1,75 itp ) to metodą prób i błędów ta firma została chyba top 1 w Polsce jeśli chodzi o sprzedaż. Od kilku lat atakują wyższą półkę, ale też i zaczęli się cenić. Jakościowo miałem do czynienia z drutowanymi np. 29x2,25 i złego słowa nie można o nich powiedzieć. Jeśli ktoś kupuje dużo opon tych tańszych ( producent rowerów, hurtownik ) to dostaje niższą cenę niż inni. Nie wiem czy tak jest w tym przypadku, ale tak samo jest w przypadku np. Schwalbe. Jeśli chodzi o technologię i umiejętności to nie ma się czego bać jeśli chodzi o produkty ich firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 W przypadku Conti rozważam wersję Protection. Nie wiem, czy Speed King / Double Fighter to już nie jest za mocno po bandzie. Na asfalcie będzie pewnie bajka, ale wjazd w las, szutry z ostrymi kamyczkami, piach, etc. obawiam się, że będzie później ból Chyba trochę sam sobie odpowiedziałem Biorąc pod uwagę, że RK jest porównywalny z Pace a SK / DF budzi trochę obaw o to, co będzie, jak zjadę z asfaltu, to na placu boju zostają już chyba tylko Maxxis Pace i Flying Vee. Kurczę, kuszą te Vee bardzo atrakcyjną ceną (połowa ceny Pace'ów) do tego stopnia, że rozważam zaryzykować na zasadzie 'jak się nie sprawdzi to kupię Pace' Dzięki panowie. Muszę teraz na spokojnie przemyśleć, czy iść w Pace'y, które pewnie byłyby docelowe, czy może jednak skusić się na niedrogie Flying Vee w ramach 'testów'... (i później zastanawiać się, czy na Pace nie byłoby lepiej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 47 minut temu, Dokumosa napisał: Co do RK to przerabiałem w różnych odmianach pod 29 i 27,5" jako napędówka dla XK albo MK. Pomijając wersję RaceSport są trwałe, szybkie, IMHO na luźnych podjazdach mimo wszystko na Pace trudniej mi zerwać przyczepność. Ciekawa opinia... aż szczerze zacząłem się przyglądać tym Pace z przeznaczeniem na napędówkę, do kompletu z Barzo na wiosnę/lato (wcześniej myślałem o Vittoria Peyote). Ciekawe czy zmiany które Conti wprowadziło w strukturze bieżnika Race Kinga w 2018 roku wnoszą coś do tematu? 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Jeśli chodzi o RaRa na przód to ja osobiście miałem bardzo złe doświadczenia z takim configiem (brak przyczepności na mokrym nawet w delikatnym zakręcie). Pace IMHO radzi sobie z tym lepiej. No brzmi to naprawdę dobrze... A jak z realną szerokością tego Pace? A w temacie mega szybkich setów na suche warunki na szutrach, betonach i utwardzonych leśnych duktach, to moim faworytem jest Race King 2.0 na przodzie z Hurricanem 2,0 na tyle. O dziwo w płytkim piasku też jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Poczytajcie trochę opinii jest na .UK i .DE forach o Pace. Bazowanie tylko na mojej subiektywnej opinii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 12 minut temu, Dokumosa napisał: Poczytajcie trochę opinii Ależ czytałem Generalnie opinie są podobne - Pace jest chwalony, jako szybka opona napędowa dopóki jest sucho. To mnie akurat nie martwi, gdyż zestaw na mokre dni już mam. Różne są natomiast opinie o stosowaniu jej z przodu. 34 minuty temu, Alsew napisał: moim faworytem jest Race King 2.0 na przodzie z Hurricanem 2,0 na tyle. Też zastanawiałem się nad Hurricane na tył, ale nie widziałem wersji zwijanych na koło 28/29. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 31 minut temu, Dokumosa napisał: Poczytajcie trochę opinii jest na .UK i .DE forach o Pace. A możesz podać realną szerokość tej opony przy jakimś konkretnym ciśnieniu? Teraz, Eazy napisał: Też zastanawiałem się nad Hurricane na tył, ale nie widziałem wersji zwijanych na koło 28/29. Z tego co wiem to robią te gumy tylko na drucie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Obręcz dt 533d (22,5mm), ciśnienie 2,7bar szerokość w klockach bieżnika niecałe (bez kilku setek) 50mm. Na tyle napompione 3bar i wymiar praktycznie ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.