misiekw162 Napisano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam posiadam rower trek x-caliber (2015) z amortyzatorem rock shox xc-30 (100 mm) i szykuje się do pierwszego serwisu. Rowerami zajmuje się od niedawna dlatego wolę zapytać bardziej doświadczonych o radę . 1)Jakie materiały wybrać do serwisu ( jaki olej ) ,które części ze środka smarować( czym to robić ) i czy w ogóle smarować 2) ile oleju wlewać 3)czy wymiana uszczelek jest konieczna Z góry dzięki za pomoc Edytowane 3 Sierpnia 2018 przez misiekw162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2018 - Poradnik z naszego forum: Znajdziesz tu informacje co jest potrzebne. - Poradnik wideo: https://www.youtube.com/watch?v=F0ji4sGcCrE - Jaki oklej i jak dużo: https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005368_2018_fs_oil_air_coil_token_specification_english_rev_d.pdf - Uszczelki wymieniasz jak mają jakieś uszkodzenia, nie zbierają dobrze brudu, puszczają olej itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2018 Dobrze jest wlać po 3-4 ml więcej na goleń. Do swojego XC30 silver leję około 8-9ml w goleń z tłumikiem i 13-14ml tam gdzie sprężyna. Używam oleju 15WT od Rock Shoxa. Pod uszczelki zamiast Sram butter nakładam RSP Slick Kick, ale to bardziej dlatego, że taki kupiłem 2 lata temu i jeszcze się nie skończył. Delikatnie też smaruję popychacz sprężyny. Do tłumika przez 2 lata zaglądałem raz i wymieniłem olej na oryginalny 5WT, ale raczej nie było takiej potrzeby. Jak do tej pory wszystkie oringi całe. Jak często jeździsz to raz na tydzień obracaj rower do góry nogami żeby nasączyć gąbki, które przy rozbiórce czyścisz tym samym olejem, którym zalewasz lagi. Warto też zerknąć na ślizgi czy nie pojawiają się rysy i przed zalaniem wyczyścić alkoholem izopropylowym golenie od środka. Amorek uważany za toporny badziew od RSa, ale ja mam inne zdanie. Pomijając kwestię jego pracy to przy odpowiednim zadbaniu po 2 latach śmiga jak nowy. Wiadomo, że powietrzne pracują lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.