Skocz do zawartości

[pompki] Smar do pompki


R10

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęła mi nawalać pompka podłogowa (dwuręczna, stojącaSpecialized AirTool Comp. Zaczyna się blokować (mniej więcej w połowie długości ruchu tłoka) przy pompowaniu powyżej ciśnienia mniej więcej 4 atm w górę. Pomyślałem na początek, że może przesmaruję tłoczek i pompkę rozkręciłem. Tłoczek ma konstrukcję sztywną z gumowym (a może silikonowym - jak rozpoznać materiał o-ringu?) uszczelniającym o-ringiem, dosyć luźno osadzonym w wycięciu tłoczka. Być może ten luz o-ringu w połączeniu z wycięciami w tłoczku jest potrzebny, żeby pompka zasysała powietrze pod tłok przy ruchu do góry. Natomiast zamiast smaru napotkałem w pompce sporo sproszkowanego grafitu. OK, czyli sproszkowany grafit robi za smar? Jeśli sproszkowany grafit jest smarem, to w jaki sposób ten grafit nie przedostaje się dalej do manometru i do wentyla? Po oblukaniu, popukaniu i skręceniu pompki to samo, blokowała się.

Podejrzewam, że o-ring tłoka się przez kilka lat zużył, zamówiłem więc oryginalny zestaw naprawczy Specialized z nowym o-ringiem tłoczka. W zestawie przyszedł też jakiś smar, biało-przezroczysty, przez torebkę wygląda trochę jak biała wazelina, ale jeszcze nie rozpakowywałem - nie wiem, czy i jak mieszać obecny w pompce grafit z "wazeliną" (czy co tam jest w torebce ze smarem, może jakiś spec-specyfik do silikonu?). Z grafitu pompka wyczyścić raczej się nie da, no przynajmniej bez rozbierania pompki na czynniki pierwsze. Na razie wymiana samego o-ringu (bez smarowania - muszę znaleźć sproszkowany grafit, jest do kupienia tak jak talk itp.) pomogła o tyle, że pompka przestała się blokować przy niskich ciśnieniach, a zaczyna dopiero od ok. 6 atm.

Ma ktoś doświadczenie z naprawą pompki smarowanej grafitem? Po co do o-ringu dołączali inny smar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, R10 napisał:

zamiast smaru napotkałem w pompce sporo sproszkowanego grafitu.

To chyba nie grafit tylko pył powstały z tarcia tłoka z zajechaną uszczelką o cylinder pompki. Wszystko rozkręć, wypłucz, wysusz i wtedy daj nowy smar, nic nie mieszaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dran2 napisał:

To chyba nie grafit tylko pył powstały z tarcia tłoka z zajechaną uszczelką o cylinder pompki.

Za dużo tego, na moje oko grafit (miałem do czynienia z grafitem przy suchym smarowaniu np. wkładek zamków do drzwi). Swoją drogą stary o-ring nie ma na sobie jakichkolwiek oznak "zajechania", np. jakiegokolwiek spłaszczenia na o-ringu czy wytarcia o tłok. No ale mógł się ułamek milimetra wyciągnąć od pracy czy ze starości (pompka ma z 10 lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...