Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Rock Shox Reba Dual Air Race 2008 - zmniejszający sie skok


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

Mam problem jak w temacie po napompowaniu wpierw pozytywnej, później negatywnej komory do 160 psi (jestem ciężki 95 kg). Po ok 600 km zmniejsza sie skok, bywało nawet tak że musiałem wracać gdzie skok nagle zrobił się 1 cm...

Po przyjechaniu spr ciśnienie w negatywnej  ładnie 160 psi, w pozytywnej 150 psi.., Pytanie czy 10 PSI może robić aż tak duża różnicę ? Któraś z uszczelek pewnie jest do wymiany, i pytanie do znawców orientujecie się która dokładnie uszczelka odpowiada za taki stan rzeczy ?

Pytanie poza tematem, za co dokładnie odpowiada regulacja "GATE" przy pokrętle od blokady amora (blokada w manetce)

 

 

gate.PNG

Napisano (edytowane)

Gate reguluje zawór obchodzący tłumik. Jedziesz na blokadzie, ale przy mocnym uderzeniu olej idzie przez "Gate" i widelec jednak się ugina.

Przez stratę skoku rozumiesz że widelec się zapada i zostaje centymetr, czy ugina się tylko na centymetr?

Edytowane przez dran2
Napisano

To za duże uproszczenie. Jest to bardziej rodzaj automatycznego chwilowego zwolnienia blokady, a tym pokrętłem regulujesz siłę przy jakiej ono nastąpi. Sama blokada nie będzie przez to twardsza, w Rebach ogólnie nie jest bardzo twarda. Gate służy do zabezpieczenia przed omyłkowym zostawieniem włączonej blokady przed uderzeniem w przeszkodę aby chronić rower i nadgarstki.

Różnica ciśnień na poziomie 10psi nie powinna chyba powodować aż tak drastycznego zapadania się widelca. Po spuszczeniu ciśnienia z negatywnej widelec wraca do pionu?

Napisano (edytowane)

Tego amortyzatora nie zrobisz na "kamień" przy zablokowaniu. Gate reguluje próg zadziałania  jak wbijesz się w dziurę na zablokowanym.
Co do zapadania się. Negatywna jest sporo mniejsza od pozytywnej.
Podczas pracy pozytywną sprężasz i zwiększasz w niej ciśnienie.
Przez uszkodzona uszczelkę wtłaczasz powietrze do negatywnej ....
Powietrze tego brakującego 10 PSI z dużej komory pozytywnej  przetłoczone do małej negatywnej może wywołać kilkukrotnie większy przyrost ciśnienia.
Reasumując jak masz obie napompowane na 160 PSI ... to objętość powietrza górnej komory odpowiedzialne za utratę tych 10 PSI przetłoczone do negatywnej może zrobić przyrost np do 200 PSI.

150 w pozytywnej 200 w negatywnej  "wciągnie" amorek bez problemu.

Co do serwisu ... komplet uszczelek kosztuje grosze serio chce ci się bawić w wymianę jednej konkretnej ?
Zrób komplet i będziesz miał dłuższy czas serwis ponaglający tylko na czyszczeniu i smarowaniu.

Pozdrawiam 

Edytowane przez rzezniol
Napisano (edytowane)

Ale mierzy negatywne i nie ma tam 200, jest 160 jak było. To 10 PSI z + leci chyba gdzie indziej. To 10psi więcej w "-" nawet kiedyś było zalecane przy problemach z czułością i nie powinno zapadać widelca.

Edytowane przez dran2
Napisano

Jak @dran2 napisał w negatywnej jest tyle ile było.

jak spuszczę całe powietrze z negatywnej i dopompuje w + amortyzator podnosi sie.

Potem dopompowuje negatywną, ciut sie chowa.

Problem rozwiązuje (na ok 600-700 km)spuszczenie do 0 każdej komory, oraz ponowne napompowanie.

 

@Dokumosa

wiesz może jaki dokładnie to powinien być secik jeśli chodzi o sprężynę powietrzną ? gąbki oraz uszczelki kurzowe były wymieniane na początku tego sezonu, więc nie ma sensu.

Napisano (edytowane)
1 minutę temu, Diabel200 napisał:

Jak @dran2 napisał w negatywnej jest tyle ile było.

Problem w tym ze jak podpinasz wężyk do komory to część powietrza wypełnia wężyk ...
Z tego co pamiętam ze starego SID`a DA napompowanie do 100 PSI odpięcie wężyka i ponowne podpięcie pompki do pozytywnej u mnie robiło - 5 PIS, negatywną obcinało chyba o 1/3.

Pozdrawiam 

Edytowane przez rzezniol
  • 6 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Odgrzewam stary temat, ale mam problem dalej z skokiem. W tamtym sezonie wymieniłem cały komplet uszczelek na nowy. Niestety zrobiłe  tlyko ok 1k km i było ok, Teraz po zimie znów ma problem, spuszczę, powietrze z negatywnej komory, i amorek wraca do swojego skoku,, podpompuje do 150 psi. i  Po jakimś czasie ~30 km znów się zapada.

co sądzicie o tym aby te pogrubione uszczelki kupić ciut grubsze?

21x3,5 - 2szt główne uszczelki sprężyny - komory pozytywnej i negatywnej
10x3 - 1szt wewnętrzna uszczelka komory (-) uszczelniająca trzpień
25x2,5 - 1szt uszczelka górnego korka z zaworem

Edytowane przez Diabel200
Napisano

Uszczelka ma taką a nie inna grubość bo tak zostało zaprojektowane. Cieńsza nie spełni roli i przepuści, grubsza zwyczajnie może upośledzić pracę blokując ruch .

Zrób lepiej weryfikację pod kątem rys, owalizacji otworów i tłoków.

Pozdrawiam

 

Napisano

Jak dasz grubsze niż oryginalne to zamulisz pracę. Sprawdź czy powietrze z pozytywnej nie ucieka górą ew. czy wewnatrz cylindra/komory nie ma źadnych uszkodzeń/rys. Smar rozumiem jest pm600 i gniazda oringów są wysmarowane przed ich założeniem. 150PSI to grubo ;)

Napisano

Uszczelki jadą nowe. Jak sprawdzić czy nie ucieka powietrze górą ?

Tym razem jak już rozbiorę posprawdzam dokładnie wszystko.

Tak smar PM600 oraz oryginalne oleje, Rock Shox oleje. Co do 150 psi tyle jest na goleni opisane przy 95 kg 

Napisano

Ja tam nigdy nie sugerowałem się tabelką tylko starałem się ustawić amortyzator tak, żeby jego charakterystyka mi odpowiadała w danym zastosowaniu. Przykładowo w canyonie, którym lubię sobie szybko polecieć po ścieżkach leśnych mam rebę 120mm, SAG wynosi jakieś 30%, wsadzone są 4 tokeny, ciśnienie jest jak wspomniałem poniżej 100PSI a amortyzator wybiera praktycznie liście i jednocześnie nawet na poważniejszej przeszkodzie nie dobija.

Napisano (edytowane)

A więc jestem już PO, okazało się że uszczelka od komory pozytywnej miał kilka prostopadłych wgłębień(widać nawet nowe i oryginalne zestawy trzeba bardzo dokładnie weryfikować. + podkładka sprężynująca była odwrotnie założona, mam nadzieje że to było Przyczyną. Zdjęcie dla potomnych. (przy okazji wymieniłem zawory na nowe).

 

Dzięki za podpowiedzi !

amor.jpg

Edytowane przez Diabel200
Napisano

Z zestawu DA ? Też mnie zdziwiło tak duży rowek na oring, ale później popatrzyłem na zdjęcia innych osób i tak jest.

Stad było moje pytanie,o grubszym o-ringu tam jest sporo miejsca, tym bardziej że właśnie tam jest 1 styk miedzy pozytywna a negatywna. 

Napisano

Wraz z grubością wzrasta obwód ... jak sama nazwa wskazuje O-ring ma przekrój "o" .
Układ już teraz może być tak zaprojektowany że po włożeniu tłoka w cylinder uszczelka nieco się "spłaszcza" i wypełnia przestrzeń w swojej bruździe.
Słowem RS wiedział co robi i wprowadzanie modyfikacji w ich myśl może pogorszyć pracę.

Zweryfikuj nie tylko miejsce pracy o-ringa ... sprawdź czy nie ma jakiś zadziorów w miejscu gdzie wprowadzasz go do goleni.

Pozdrawiam 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

U mnie się skraca, bo powietrze przechodzi do dolnej komory, jak z niej spuszczę do zera to skok mam duży po czym za 2-3 dni znowu to samo.

Oczywiście amor do serwisu, wymiana uszczelek i oleju.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...