Diabel200 Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Cześć wszystkim, Mam problem jak w temacie po napompowaniu wpierw pozytywnej, później negatywnej komory do 160 psi (jestem ciężki 95 kg). Po ok 600 km zmniejsza sie skok, bywało nawet tak że musiałem wracać gdzie skok nagle zrobił się 1 cm... Po przyjechaniu spr ciśnienie w negatywnej ładnie 160 psi, w pozytywnej 150 psi.., Pytanie czy 10 PSI może robić aż tak duża różnicę ? Któraś z uszczelek pewnie jest do wymiany, i pytanie do znawców orientujecie się która dokładnie uszczelka odpowiada za taki stan rzeczy ? Pytanie poza tematem, za co dokładnie odpowiada regulacja "GATE" przy pokrętle od blokady amora (blokada w manetce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 (edytowane) Gate reguluje zawór obchodzący tłumik. Jedziesz na blokadzie, ale przy mocnym uderzeniu olej idzie przez "Gate" i widelec jednak się ugina. Przez stratę skoku rozumiesz że widelec się zapada i zostaje centymetr, czy ugina się tylko na centymetr? Edytowane 31 Lipca 2018 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 31 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Czyli jeśli chcę aby był, na zablokowanym jeszcze twardszy. Reguluję to właśnie poprzez gate ? Dobrze rozumiem ? Widelec się zapada:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 To za duże uproszczenie. Jest to bardziej rodzaj automatycznego chwilowego zwolnienia blokady, a tym pokrętłem regulujesz siłę przy jakiej ono nastąpi. Sama blokada nie będzie przez to twardsza, w Rebach ogólnie nie jest bardzo twarda. Gate służy do zabezpieczenia przed omyłkowym zostawieniem włączonej blokady przed uderzeniem w przeszkodę aby chronić rower i nadgarstki. Różnica ciśnień na poziomie 10psi nie powinna chyba powodować aż tak drastycznego zapadania się widelca. Po spuszczeniu ciśnienia z negatywnej widelec wraca do pionu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 (edytowane) Tego amortyzatora nie zrobisz na "kamień" przy zablokowaniu. Gate reguluje próg zadziałania jak wbijesz się w dziurę na zablokowanym. Co do zapadania się. Negatywna jest sporo mniejsza od pozytywnej. Podczas pracy pozytywną sprężasz i zwiększasz w niej ciśnienie. Przez uszkodzona uszczelkę wtłaczasz powietrze do negatywnej .... Powietrze tego brakującego 10 PSI z dużej komory pozytywnej przetłoczone do małej negatywnej może wywołać kilkukrotnie większy przyrost ciśnienia. Reasumując jak masz obie napompowane na 160 PSI ... to objętość powietrza górnej komory odpowiedzialne za utratę tych 10 PSI przetłoczone do negatywnej może zrobić przyrost np do 200 PSI. 150 w pozytywnej 200 w negatywnej "wciągnie" amorek bez problemu. Co do serwisu ... komplet uszczelek kosztuje grosze serio chce ci się bawić w wymianę jednej konkretnej ? Zrób komplet i będziesz miał dłuższy czas serwis ponaglający tylko na czyszczeniu i smarowaniu. Pozdrawiam Edytowane 31 Lipca 2018 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 31 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Dzięki Panowie, A orientujecie się która dokładnie to jest uszczelka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 (edytowane) Ale mierzy negatywne i nie ma tam 200, jest 160 jak było. To 10 PSI z + leci chyba gdzie indziej. To 10psi więcej w "-" nawet kiedyś było zalecane przy problemach z czułością i nie powinno zapadać widelca. Edytowane 31 Lipca 2018 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 (edytowane) Nie ma sensu wymieniać jednej uszczelki i przy okazji wymienić wszystkie przynajmniej ze sprężyny powietrznej + gąbki + kurzowe. Edytowane 31 Lipca 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 31 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Jak @dran2 napisał w negatywnej jest tyle ile było. jak spuszczę całe powietrze z negatywnej i dopompuje w + amortyzator podnosi sie. Potem dopompowuje negatywną, ciut sie chowa. Problem rozwiązuje (na ok 600-700 km)spuszczenie do 0 każdej komory, oraz ponowne napompowanie. @Dokumosa wiesz może jaki dokładnie to powinien być secik jeśli chodzi o sprężynę powietrzną ? gąbki oraz uszczelki kurzowe były wymieniane na początku tego sezonu, więc nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 (edytowane) 1 minutę temu, Diabel200 napisał: Jak @dran2 napisał w negatywnej jest tyle ile było. Problem w tym ze jak podpinasz wężyk do komory to część powietrza wypełnia wężyk ... Z tego co pamiętam ze starego SID`a DA napompowanie do 100 PSI odpięcie wężyka i ponowne podpięcie pompki do pozytywnej u mnie robiło - 5 PIS, negatywną obcinało chyba o 1/3. Pozdrawiam Edytowane 31 Lipca 2018 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Coś takiego zapewne: https://www.dobrerowery.pl/zestaw-serwisowy-sprezyny-powietrznej-reba-rec-revel-pike-dual-air-solo-air Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 (edytowane) Odgrzewam stary temat, ale mam problem dalej z skokiem. W tamtym sezonie wymieniłem cały komplet uszczelek na nowy. Niestety zrobiłe tlyko ok 1k km i było ok, Teraz po zimie znów ma problem, spuszczę, powietrze z negatywnej komory, i amorek wraca do swojego skoku,, podpompuje do 150 psi. i Po jakimś czasie ~30 km znów się zapada. co sądzicie o tym aby te pogrubione uszczelki kupić ciut grubsze? 21x3,5 - 2szt główne uszczelki sprężyny - komory pozytywnej i negatywnej10x3 - 1szt wewnętrzna uszczelka komory (-) uszczelniająca trzpień25x2,5 - 1szt uszczelka górnego korka z zaworem Edytowane 24 Lutego 2019 przez Diabel200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Uszczelka ma taką a nie inna grubość bo tak zostało zaprojektowane. Cieńsza nie spełni roli i przepuści, grubsza zwyczajnie może upośledzić pracę blokując ruch . Zrób lepiej weryfikację pod kątem rys, owalizacji otworów i tłoków. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Jak dasz grubsze niż oryginalne to zamulisz pracę. Sprawdź czy powietrze z pozytywnej nie ucieka górą ew. czy wewnatrz cylindra/komory nie ma źadnych uszkodzeń/rys. Smar rozumiem jest pm600 i gniazda oringów są wysmarowane przed ich założeniem. 150PSI to grubo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Uszczelki jadą nowe. Jak sprawdzić czy nie ucieka powietrze górą ? Tym razem jak już rozbiorę posprawdzam dokładnie wszystko. Tak smar PM600 oraz oryginalne oleje, Rock Shox oleje. Co do 150 psi tyle jest na goleni opisane przy 95 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Ja ważne 110kg i rebę pompuję poniżej 100psi. Górę sprawdzisz wodą z mydlinami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 100 psi wg tabelki to poniżej 60 kg czemu takie małe ciśnienie ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 Ja tam nigdy nie sugerowałem się tabelką tylko starałem się ustawić amortyzator tak, żeby jego charakterystyka mi odpowiadała w danym zastosowaniu. Przykładowo w canyonie, którym lubię sobie szybko polecieć po ścieżkach leśnych mam rebę 120mm, SAG wynosi jakieś 30%, wsadzone są 4 tokeny, ciśnienie jest jak wspomniałem poniżej 100PSI a amortyzator wybiera praktycznie liście i jednocześnie nawet na poważniejszej przeszkodzie nie dobija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 2 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 (edytowane) A więc jestem już PO, okazało się że uszczelka od komory pozytywnej miał kilka prostopadłych wgłębień(widać nawet nowe i oryginalne zestawy trzeba bardzo dokładnie weryfikować. + podkładka sprężynująca była odwrotnie założona, mam nadzieje że to było Przyczyną. Zdjęcie dla potomnych. (przy okazji wymieniłem zawory na nowe). Dzięki za podpowiedzi ! Edytowane 2 Marca 2019 przez Diabel200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Czy ten oring jest na pewno z zestawu DA? Druga spr sprawdź czy w cylindrze nie masz bruzd które mogły zrobić kuku nowemu oringowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 3 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Z zestawu DA ? Też mnie zdziwiło tak duży rowek na oring, ale później popatrzyłem na zdjęcia innych osób i tak jest. Stad było moje pytanie,o grubszym o-ringu tam jest sporo miejsca, tym bardziej że właśnie tam jest 1 styk miedzy pozytywna a negatywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 3 Marca 2019 Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 Wraz z grubością wzrasta obwód ... jak sama nazwa wskazuje O-ring ma przekrój "o" . Układ już teraz może być tak zaprojektowany że po włożeniu tłoka w cylinder uszczelka nieco się "spłaszcza" i wypełnia przestrzeń w swojej bruździe. Słowem RS wiedział co robi i wprowadzanie modyfikacji w ich myśl może pogorszyć pracę. Zweryfikuj nie tylko miejsce pracy o-ringa ... sprawdź czy nie ma jakiś zadziorów w miejscu gdzie wprowadzasz go do goleni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diabel200 Napisano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Poniżej również jest o-ring o tych samych wymiarach i tam już "brud" takiej nie ma. Właśnie co do spodu aż tak bardzo się nie przyłożyłem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 U mnie się skraca, bo powietrze przechodzi do dolnej komory, jak z niej spuszczę do zera to skok mam duży po czym za 2-3 dni znowu to samo. Oczywiście amor do serwisu, wymiana uszczelek i oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.