Kreick Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Czołem Co to jest? Chodzi o te plastiki, jeden trzymam w ręku. https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p480x480/37994129_1836926083017669_3989517154713075712_n.jpg?_nc_cat=0&oh=1cec1186dda33addfa7d8701402d2a15&oe=5BCEE270 Trzeci raz otwieram amor i trzeci raz się zastanawiam na co to komu. Rozumiem, że może utrzymywać tłumik i sprężynę w linii, żeby nie dostawały jakichś luzów, ale odnoszę wrażenie, że mi to zabiera zwyczajnie skok. Bez tego plastiku na sprężynie mam 110mm ugięcia tak jak powinno być. Jak to założę to fizycznie nie jestem w stanie uzyskać więcej niż 60mm. Się zastanawiam jak amor wtedy pracuje, bo po oringu na goleni wiem, że do 100mm na pewno już nie raz doszedłem Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 30 Lipca 2018 Mod Team Napisano 30 Lipca 2018 21 minut temu, Kreick napisał: ozumiem, że może utrzymywać tłumik i sprężynę w linii, żeby nie dostawały jakichś luzów Prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś. DO tego ma to funkcję przeciwdziałania dobiciu amorka ( ma to nazwę Dual Bottom Out bumpers ) Poza tym masz wersje OEM, a w tych wersjach różne cuda się zdarzają. Poza tym powinno to być nieco inaczej założone- to białe coś ma być pod tymi czarnymi ,stożkowymi gumkami. Na Twoim miejscu bym tego nie wyjmował. 19 minut temu, Kreick napisał: Jak to założę to fizycznie nie jestem w stanie uzyskać więcej niż 60mm. Poziom oleju w tłumiku prawidłowy? Cytuj
Kreick Napisano 30 Lipca 2018 Autor Napisano 30 Lipca 2018 @durnykot Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! Zamontowałem dobrze, po prostu przyłożyłem tak do zdjęcia, żeby było wiadomo o co chodzi. Ale dzięki za czujność. Ze skokiem chodziło mi o ręczne wciskanie sprężyny przy zdjętych goleniach. Ale może była tam jeszcze odrobina ciśnienia i wszystko by się zgadzało. Bumpery oczywiście założyłem, uznałem, że skoro ktoś je tam wsadził to niech zostaną Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 30 Lipca 2018 Mod Team Napisano 30 Lipca 2018 49 minut temu, Kreick napisał: Ze skokiem chodziło mi o ręczne wciskanie sprężyny przy zdjętych goleniach W komorze, zakładając ,że masz założony od góry korek z zaworem, nawet przy spuszczonym powietrzu zawsze będziesz miał ciśnienie równe atmosferycznemu, więc wciskając trzpień zwiększasz ciśnienie ., co wiąże się ze zwiększającym się oporem. Z fizyki miałem naciąganą tróję,ale coś tam pamiętam. Skok sprawdź na pustej komorze i poskładanym amorku z tłumikiem w pozycji otwartej. Naciśnij na koronę i będziesz miał skok amorka. Jak poziom oleju w tłumiku? Prawidłowy? Cytuj
Kreick Napisano 30 Lipca 2018 Autor Napisano 30 Lipca 2018 Zerknę na skok, ale byłem się teraz przejechać i jest ok. Z ciśnieniem możesz mieć rację Olej w tłumiku obstawiam prawidłowy. Tłumik był wymieniany w serwisie jakieś 4 miesiące temu. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 31 Lipca 2018 Mod Team Napisano 31 Lipca 2018 20 godzin temu, Kreick napisał: Olej w tłumiku obstawiam prawidłowy. Tłumik był wymieniany w serwisie jakieś 4 miesiące temu. Ja bym sprawdził....nie wierzę serwisom. Cytuj
Ador Napisano 1 Sierpnia 2018 Napisano 1 Sierpnia 2018 Panowie czy ten amor blokuję się do końca jak inne modele manitou np. marvel, tower itp. czy ma możliwość lekkiego ugięcia ? Jeżeli nie to mam za mało oleju w tłumiku. Amor fabrycznie zamontowany w specialized fuse expert wersja oem z tłumikiem abs + i spręzyną iso air. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 1 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 1 Sierpnia 2018 Jeśli masz klasyczny ABS+ ( a chyba taki masz ) to podstawowym ustawieniu pełne zamknięcie tłumika powinno dawać pełną blokadę. Jeśli nie masz pełnej blokady to możesz mieć za mało oleju lub możesz mieć niestandardowe ustawienie tłumienia wolnej kompresji. Możliwe także ,że podczas montażu tłumika w fabryce nie przestrzegali zasad i źle włożyli tłumik ( choć to mało prawdopodobne ). Wyjęcie tłumika, zmierzenie poziomu oleju i włożenie tłumika to max 30 min. Poziom oleju ( mierzony od szczytu otworu na tłumik do lustra oleju ) ma być w zakresie 85 mm -90 mm, gdzie nominalny poziom to 87 mm. Cytuj
Kreick Napisano 2 Sierpnia 2018 Autor Napisano 2 Sierpnia 2018 Mój ma około 1cm ugięcia. Ale jest przy tym cholernie twardy. Cytuj
Ador Napisano 2 Sierpnia 2018 Napisano 2 Sierpnia 2018 Właśnie o ten centymetr mi chodziło czyli "ten typ tak ma" ale jak będę niedługo robił serwis podstawowy sprawdzę tak jak radził "durnykot" poziom oleju w tłumiku. Jeżeli chodzi o twardość udało mi się go jak na razie "dobić" do 80 mm skoku w Sobotę wybieram się do lasu na prawdziwe testy i zobaczymy ile skoku jest w skoku (120mm). Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 2 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 2 Sierpnia 2018 Teraz, Ador napisał: zobaczymy ile skoku jest w skoku (120mm). Jakieś 110 mm. Cytuj
ZEROasfalt Napisano 5 Stycznia 2024 Napisano 5 Stycznia 2024 Pitanko mam co do Magnuma. W jakim zakresie można regulować w nim skok? Cytuj
Ador Napisano 5 Stycznia 2024 Napisano 5 Stycznia 2024 (edytowane) Zależy z jaką masz sprężynę, ja miałem ISO AIR - Manitou Magnum Comp skok 120 i zmieniłem na 140 (dokupiłem nową sprężynę ) ze sprężyną Dorado to już pewnie inna bajka. Poszukuj tutaj : https://hayesbicycle.zendesk.com/hc/en-us/articles/360036577433-Magnum Edytowane 5 Stycznia 2024 przez Ador Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.