Gość Napisano 29 Lipca 2018 Napisano 29 Lipca 2018 Hej, Skrótowo: Problem jest taki że nie mogę zamontować sztycy "na sucho", bo trzeszczy w ramie. Czy znacie jakieś odpowiedniki płynu do montażu karbonu Effetto Mariposa Carbogrip? Chodzi mi konkretnie o płyn, nie żel z "kuleczkami". Niestety żel w moim przypadku ma tendencje do "strzelania" w ramie. Myślałem też nad użyciem Shimano Anti Seize, obawiam się jednak że sztyca będzie zjeżdżała. Czy jest on tak samo "śliski" jak tradycyjny smar? A może znacie jakieś inny produkty?
pawel2208 Napisano 29 Lipca 2018 Napisano 29 Lipca 2018 Mi co jakiś czas strzela sztyca. Dzisiaj zauważyłem, że małe trzaski pojawiają się podczas skręcania zacisku, więc posmarowałem gwint śruby i podkładkę. Przy ponownym skręcaniu już tych dźwięków nie było. Dodam, że zacisk też jest posmarowany. Nie wiem czy to to było problemem podczas jazdy, ale próbowałem już smarować rurę podsiodłową, ok 10mm poniżej jej krawędzi tak, aby nie zjeżdżała, ale mimo to po jakimś czasie strzelanie wracało. Możliwe, że powoduje to luz miedzy sztycą, a rurą podsiodłową. Zawsze jakiś minimalny ruch w miejscu ściśnięcia zaciskiem będzie jeżeli dół sztycy będzie ruchomy. Dlatego dzisiaj też spróbowałem wsadzić sztycę z kawałkiem arkusza do laminowania o grubości 80 mikronów. Musiałem użyć tylko połowy (chodzi o grubość) bo 80 mikronów na całym obwodzie było za dużo i nie mogłem wcisnąć sztycy. 40 mikronów już spokojnie, ale minimalny luz został. Teraz będę testował, czy udało mi się zwalczyć problem
TheJW Napisano 29 Lipca 2018 Napisano 29 Lipca 2018 Jeśli sztyca i rama ameliniowe, śmiało smaruj Anti Seize'm. Poza sztycą rozbierz i posmaruj nim również zacisk i ramę pod nim. Nic nie będzie zjeżdżało, jeśli odpowiednio mocno dokręcisz (6nM nie zaszkodzi ), ale to i bez smarowania jest ważne. Anti Seize to dobry środek - pomaga też w przypadku skrzypiących mostków regulowanych. Przerabiamy to na serwisie regularnie.
Gość Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 6 godzin temu, TheJW napisał: Jeśli sztyca i rama ameliniowe, śmiało smaruj Anti Seize'm. Poza sztycą rozbierz i posmaruj nim również zacisk i ramę pod nim. Nic nie będzie zjeżdżało, jeśli odpowiednio mocno dokręcisz (6nM nie zaszkodzi ), ale to i bez smarowania jest ważne. Anti Seize to dobry środek - pomaga też w przypadku skrzypiących mostków regulowanych. Przerabiamy to na serwisie regularnie. Problem jest taki ze rama to Accent Peak słynąca z luźnej rury podsiodłowej. Zastanawiam się czy AntiSeize nie spowoduje że sztyca będzie zjeżdżała.
Jerry6 Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 To chyba nie problem Peak'a a większości ram Accenta. Miałem to w Shannon i Nordkapp. W Nordkapie pasuje sztyca 27,3 zamiast nominalnej 27,2.
syntetycznypiotr Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 mam ten sam problem w peaku smaruje zwyklym smarem shimano do lozysk, nic nie zjezdza, jak strzaly wracaja to luzuje sztyce, pokrece pare razy zeby smar znow sie rozprowadzil, dokręcam i jest git. Przynajmniej na kolejne 50 - 100 km. Myslalem tez zeby cos przykleic w miejsce pracujace ale poki co smar sie sprawdza.
Gość Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 50-100km to jest 1/2 wyjazdy, nie dla mnie taka zabawa :/ Wracając do pytania, jaką strukturę ma AntiSeize? Jest lekko szorstki? Smaru użyłem kiedyś, może było go za dużo po sztyca mi zjeżdżała.
kemot1974 Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 cześć Wszystkim, podepnę się pod temat. Od 2-3 tygodni mam również ,, strzelającą sztycę,,. Mam karbonową ramę i karbonową sztycę. Całość montuję na Finish Line Fiber Grip. Przez około dwa miesiące wszystko było ok, natomiast ostatnio , zwłaszcza przy dużych temperaturach , słychać , że sztyca ,, strzela,,. Pytanie do bardziej doświadczonych, czy podczas wyższych temperatur, gdy rower wystawiony jest na działanie promieni słonecznych i temperatury , takie ,, strzelanie,, sztycy to naturalny objaw ?, oraz czy w letnim sezonie należy częściej wymieniać/uzupełniać pastę montażową do karbonu ?
Gość Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Godzinę temu, skom25 napisał: Wracając do pytania, jaką strukturę ma AntiSeize? Jest lekko szorstki? Moze chcesz sprawdzic smar do hamulców rolkowych ? mam tego troche, a roweru na rolkach juz nie mam :-P
Roballinho Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Godzinę temu, skom25 napisał: Wracając do pytania, jaką strukturę ma AntiSeize? Jest lekko szorstki? Tak. Kup, przetestuj, jak się nie nada, zostawisz sobie do smarowania gwintów. Tubka 50ml niewiele kosztuje, a ma sporą wydajność.
Gość Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 28 minut temu, kemot1974 napisał: Pytanie do bardziej doświadczonych, czy podczas wyższych temperatur, gdy rower wystawiony jest na działanie promieni słonecznych i temperatury , takie ,, strzelanie,, sztycy to naturalny objaw ? miałem takie coś, ale w zupelnie innej czesci roweru, tj w korbie, jak robiło się ciepło ponad 20stopni w cieniu, toregularnie cpykał mi rower Okazało się ze to sruby/kominy mocujace blaty. Raz na 2 lata musze rozebrac, przesmarowac i cisza ;-) A pamietam iż stawiałem na karbonową sterówke widelca i połączneie z alu mostkiem. Chyba cały rower rozkładałem ze 2x zanim to namierzyłem ;-)
kemot1974 Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 @cinol123 dziękuję za sugestię, korbę z suportem też brałem pod rozwagę + tylną oś koła. Po kolei eliminuję poszczególne elementy i kiedy wydaje mi się, że już wiem, gdzie strzela, odgłos pojawia się ponownie. Cierpliwie znajdę przyczynę, lub poczekam do zimny na niższą temperaturę
Pietern Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Miałem kiedyś problem z cykaniem i to były pręty siodełka i jarzemko, później obejma sztycy. Teraz cmyka mi mocowanie torby podsiodłowej. Zwariować od tego można, nowoczesność, psiamatka.
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Zdajecie sobie sprawę, że w przypadku luźnawej sztycy smar jedynie wygłusza dźwięki a sztyca razem z kominem i tak się giba/gibie(?)? To walka z objawami choroby a nie przyczynami.
Gość Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Tak, to prawda. Tylko ja już nie mam cierpliwości to różnych druciarskich rozwiązań. Szlag go trafi to mówi się trudno. Swoją drogą ważę tyle co nic, także bardzo obciążona sztyca nie jest.
syntetycznypiotr Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 no ja ten dystans orientacyjnie mocno, moze byc ze dluzej. No ale jak próbowałeś i lipa to nie wiem, naklej tam kawałek taśmy, też brałem pod uwagę takie rozwiązanie u siebie. a co do antiseiza to tez mam i on w ogole nie jest ziarnisty, jaki to by zreszta mialo sens w przypadku czegos co ma m.in konserwowac gwinty. 25 minut temu, Dokumosa napisał: Zdajecie sobie sprawę, że w przypadku luźnawej sztycy smar jedynie wygłusza dźwięki a sztyca razem z kominem i tak się giba/gibie(?)? To walka z objawami choroby a nie przyczynami. no ale co mam poradzic na przyczyne czyli luzy w rurze customowa sztyce wyklepac z rynny?
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Jak ja przechodziłem okres peaków (zresztą do dzisiaj jeden się jeszcze ostał) to przymierzałem przeróżne sztyce jakie mi się nawinęły akurat i jakoś zwykle trafiałem w taką co pasowała idealnie (nawet nie typ a egzemplarz sztycy do danego egzemplarza ramy).
syntetycznypiotr Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 no tak z tymże to nie jest luźna sztyca, wręcz siedzi dobrze, smarowana nie zjeżdża tylko gdzies tam w głębi podsiodłówki jest jakis luz, nie sądzę żebym trafił sztycę co by pasowała sto pro bo też musiałaby być szersza przy końcu... czyli takowa nie istnieje. No i zresztą bez przesady żebym teraz za sztycą latał i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle trafił coś. Tak jak mówię, ja smaruje, raz na ileś kilometrów jak usłysze że znow zaczyna strzelać to pokręce nią na boki parę razy i dalej spokój
TheJW Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 11 godzin temu, kemot1974 napisał: Pytanie do bardziej doświadczonych, czy podczas wyższych temperatur, gdy rower wystawiony jest na działanie promieni słonecznych i temperatury , takie ,, strzelanie,, sztycy to naturalny objaw ?, oraz czy w letnim sezonie należy częściej wymieniać/uzupełniać pastę montażową do karbonu ? Generalnie pasta może, jak większość smarów i podobnych im specyfików, zmieniać konsystencję w wysokich temperaturach. Pewnie materiał nośny (to przezroczyste, śmierdzące coś) się rozpuścił i spłynął do suportu. Zostały suche ziarenka z pasty i sobie pstrykają. Ale to tylko jedna możliwa przyczyna. Inną może być sama temperatura. Większość materiałów kurczy się, rozszerza, twardnieje bądź mięknie pod wpływem temperatury. @skom25, ostatnio przerabiałem kilka Peaków na serwisie i żaden nie ma problemu ze sztycą. Składałem też jednego na karbonowej ramie, dzisiaj właściciel był z nim u mnie na skracanie kiery i sztyca siedzi jak siedziała. A specjalnie oznaczył sobie, żeby to sprawdzić. Tyle, że składałem go na karbonowych rurkach Accenta, ale nie wydaje mi się, żeby sztyce nie trzymały wymiarów - w końcu muszą też pasować do innych rowerów. Wal AntiSeize'a, skręć i obserwuj. W razie czego wymień sztycę na Accenta.
Gość Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Mam Accenta Execute PRO Nie wiem na ile można uznać że rura podsiodłowa jest luźna, w Hexagonie miałem to samo. Sztyca bez zacisku i żadnej chemii wchodzi gładko w rurę, gdy jest już wsunięta powiedzmy do 1/3 to pod własnym ciężarem ( z siodełkiem) zjeżdża w dół. Czy to znaczy że jest luźna czy nie, nie mam pojęcia. Ja waże mizerne 57kg, czyli z całym kombinezonem 60kg, tyle co nic. Zdecydowałem że jednak zamówię Effetto Mariposa Carbogrip. Dla niewtajemniczonych jest to podobno jakaś żywica w płynie. Efekt jest taki że wszystko jest czyste i po 60km nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, cisza i spokój. Aktualnie mam opakowanie 3ml, ale na tyle mi się spodobało że zamawiam spray 75ml. Można go także używać do mocowania chwytów itd. Ogólnie bardzo fajne rozwiązanie. Czytałem na innym forum opinie gdzie ludzie wypowiadali się że właśnie dzięki temu udało im się wyeliminować trzaski itd. Dziwne tylko że w Polsce jest to tak mało popularny produkt. Co do AntiSeize, to i tak zamówię sobie opakowanie z pędzelkiem Shimano. Smaru teflonowego trochę szkoda na gwinty a ten pędzelek wydaje się bardzo wygodny.
SoloTM Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Może spróbuj, jeśli sztyca jest luźna ( a chyba jest zbyt luźna ) kupić rozmiar szerszy. Najtańszą nawet, jeśli nie wejdzie bo np. masz 31,6 a kolejna to 31,8 ( 31,7 chyba nie ma ) to idź do tokarza niech zdejmie 0.1 mm i załóż. Nowa sztyca kosztuje od kilkunastu pln w górę, nawet używaną możesz kupić i to zrobić. Będziesz wiedział czy takie coś pomoże czy jesteś skazany na swój rozmiar i szukanie past/smarów. przykładowa 31,8 : https://allegro.pl/sztyca-wspornik-siodla-rowerowa-verso-350x-31-8-mm-i6954577507.html /edit Błąd w opisie sztycy ( faktycznie jest 31,6 mm ale znaleźć chyba można 0,2 mm większą niż masz )
TheJW Napisano 1 Sierpnia 2018 Napisano 1 Sierpnia 2018 Generalnie sztyca w wielu przypadkach wsuwa się sama pod ciężarem własnym i siodła. Czy to Accent Peak, czy Giant, Unibike, Spec...zdarza się. Po to jest zacisk sztycy, żeby trzymać wszystko na swoim miejscu. O problemie można mówić dopiero, gdy sztyca ma wyczuwalny luz (telepie się na boki) względem rury podsiodłowej. A co do pędzelka w zakrętce AntiSeize'a - jest fajny przez kilka pierwszych użyć. Potem się nastroszy od wkładania w gęsty specyfik przy zamykaniu, a cały "patyk" będzie owym upieprzony. W domu i na serwisie nakładam go (i inne smary) do strzykawek 20 ml. Jest poręczniej i czyściej (pomijając procedurę napełniania).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.