Szymonkkk Napisano 28 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 Witam, kupiłem dzisiaj stary holenderski tandem, na czas transaportu zdjąłem oba koła i teraz nie umiem ustawić tylnego. Jest to koło z hamulcem w piaście oraz trzema biegami. Oś jest zeszlifowana z dwuch stron, na osi jest podkładka z wypustką których otwór jest zgodny z kształem osi. Jeżeli wstawię koło tak żeby szlif pasował do otworu w ramie, to mogę dobrze naciągnąć łańcuch a podkładki z blokadą wchodzą w otwór w ramie. Ale element hamulca który przykręca się do ramy jest wtedy pod niewłaściwym kątem. Jeżeli natomiast ustawię tak, że hamulec można przykręcić do ramy, to oś jest pod niewłaściwym kątem i podkładki z blokadą nie wchodzą w otwór w ramie. Nietety nie przyjżałem się dokładnie jak to wyglądało przed demontarzem i nie zrobiłem zdjęć. Co robię źle? Czy da się skorygować kąt osi względem hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernestowski Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Sprawdź czy koło nie obraca się zbyt ciasno albo luźno. Według mnie trzeba po prostu na siłę ustawić położenie uchwytu hamulca. Jak pojawi się luz to go skasować konusem od strony zębatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Czy gdy kupiłeś rower jeździłeś nim, wszystko było OK, działało? Jeśli tak, to dalej możesz nie czytać, to tylko moje luźne dywagacje. Ale jeśli rower był sprowadzony np. przez handlarza w częściach i poskładany do kupy byle się trzymał, to widzę następujące opcje: 1. Tylna piasta była rozkręcana i źle złożona. Ale rozkręcanie tej piasty to ostatnia rzecz jaką bym zalecał. 2. Koło lub podkładki blokujące pochodzą z innego roweru. Kąt pod jakim zrobione są te ząbki blokujące zależy od rodzaju haków. Inny będzie dla poziomych, inny dla skośnych. 3. Tak patrząc na pierwsze zdjęcie, to przy prawidłowo założonych podkładkach ramię reakcyjne hamulca jest pod katem prostym do dolnej rurki tylnego trójkąta. Ale jednocześnie, jest prawie równoległe do górnej rurki. Czyli gdyby przełożyć cybant ramienia na skośną rurkę i włożyć koło by wajcha sterczała skośnie do góry, to może by wszystko pasowało? Tylko linka hamulca musiałaby inaczej biec (po górnej rurce a nie po dolnej). Więcej pomysłów nie mam, może ktoś mądrzejszy pomoże. Tu w razie czego jest instrukcja monatżu takiej piasty (model prawdopodobnie RX-RD 3) http://www.sturmey-archer.com/files/catalog/files/268/MANUAL - ROTARY 3 SPEED HUBS.pdf http://www.rideyourbike.com/sturmeyarcherIGH.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.