bongkox Napisano 27 Lipca 2018 Napisano 27 Lipca 2018 Hej ma do was pytanko czy ktoś może zabierał się za rozbieranie piast bontragera? Pacjent to Trek xcaliber 9 piasta tylna na oś 9. Chciałem dzisiaj wykręcić bębenek lecz okazało się to nie takie proste. Od strony bębenka nie ma miejsca aby podejść kluczem do konusów, więc wykręciłem konusy od strony tarczy, okaszało się ,że siedzi tam łożysko mechaniczne i ośka nadal nie chcę wyjść próbowałem lekko puknąć w oś lecz ani drgnie ,nie chciałem używać siły żeby nic nie uszkodzić. zależy mi aby wykręcić bębenek i wyczyścić zapadki.
bongkox Napisano 2 Sierpnia 2018 Autor Napisano 2 Sierpnia 2018 Chciałem zabrać się za wyciągnięcie bębenka z tylnej piasty, okazało się że piasta jest na łożyskach maszynowych i nie mam pojęcia jak je wyciągnać aby dobrać się do samego bębenka. Może ktoś coś doradzi. Oglądałem sporo poradników , ale wszystkie opierały się na łożyskach kulkowych.
davos Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 @bongkoxogarnąłeś temat? Właśnie usunąłem w tym samym miejscu.
dawid Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 ze zdjęć wynika że jedyną opcja na rozebranie piasty jest mocne uderzenie w oś, najlepiej od strony bębenka tak żeby od strony tarczy wyskoczyło łożysko, później już powinno iść łatwo nie uderzaj bezpośrednio w oś, tylko za pomocą jakiegoś pośrednika, np jeden młotek przyłóż do osi, a drugim w niego uderz
Dokumosa Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 Bębenek powinieneś zejść "ręcami" - energicznie go szarpnąć trzeba.
dawid Napisano 22 Września 2018 Napisano 22 Września 2018 w bębenku widać dwa nacięcia, wyglądają jak nacięcia pod klucz do rozbierania bębenka kulkowego. Przypuszczam że piasta jest na dwóch łożyskach maszynowych i bębenek na kulkach, bębenek pewnie jest przykręcony śrubą na imbus. także niestety ten bębenek niekoniecznie zejdzie
gello1 Napisano 23 Września 2018 Napisano 23 Września 2018 Słuchajcie mam Xcalibra 9 i te koła. Parę razy rozbierałem i serwis bębenka tez robiłem. Najlepiej uderzać w oś od strony tarczy hamulcowej, wtedy wychodzi łożysko od strony bębenka z osia a łożysko od strony tarczy zostaje. jak jest sprawne to nie ma sensu wybijać. Bębenek jest na kulkach jak zwykły Shimano. potrzebny klucz do bębenka. Z bębenkiem postępować jak ze zwykłym Shimano. Na końcu włożyć oś i wbić łożysko od strony bębenka, idealnie pasuje klucz do odkręcania bębenka. Wypusty z klucza idealnie zgrywają się z zewnętrzną bierznią łozyska 60002rs. fotka na insta: https://www.instagram.com/p/BexlChQgI7c/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.