Spascmar Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Koledzy! Mam takie wrażenie. Ze jak ktoś nie wyda na rower 20k to jest miernota itp. i nie ma sensu bytu. 20K na rower?????????? poważnie ??????????????????????????????????? Wszystko z najwyższej polki itp.???? PS. Mam takiego kolegę. Ale da się jeszcze rozmawiać :-) Druciarstwo, jest świetne! Bądźmy kreatywni! Pytam o prosta rzecz, może ktoś testował, ma opinie, wrażenia itp. Jest w stanie rzetelnie podać + i - takiej modyfikacji. Czy jest sens? PS. Często ktoś z mniej doświadczonych pyta dla czego press fit jest taki beznadziejny, a przecież NIE JEST, tylko trzeba się zatroszczyć trochę. To zwykle łożysko lżej zamontowane. Wiecie o tym? Podobne nastawienie ma jeden z salonów rowerowych (chyba największy) w Olsztynie, czasami tam bywam popatrzec :-) Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez sznib Wulgaryzm zastąpiony stosownym odpowiednikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 Ja czekam aż ktoś na forum wreszcie kupi Trickstuff'y i potwierdzi czy rzeczywiscie są takie jak piszą. Ile można w kółko wałkować shimano, magury i reszte - nudy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Godzinę temu, Spascmar napisał: Przewód ma takie znaczenie? Chodzi mi o to czy klamka br m-596 ogarnie 4 tłoczki. Jak zawsze poruszam drażniący temat :-) Hamulce deore m-596, metaliki i tarcza 203 - to nie może istnieć? I jeszcze amator :-) Owszem przewód ma znaczenie bo ten od deore i ten od zee/Saint fizycznie się różnią mają inne końcówki, swojego nie wkręcisz w nowy zacisk. Nie zrozumiałeś mnie, masz już mocny set, wcale nie dziwny. Co chcesz poprawiać? Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Przewód przez Ciebie posiadany nie będzie pasował mechanicznie (inną końcówka). Poza tym klamki poniżej SLX mają inną wydajność (mniej oleju tłczą) co może powodować, że klamka będzie miała bardzo duży skok. Powierzchnia tłoczków w SLX/XT jest 8,9% większą niż deore a Zee mają jeszcze 20% większą niż XT. Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 Godzinę temu, Spascmar napisał: Nie chce tez płacić od razu kilka stówek za coś co będzie hamować tak samo. No to nie kombinuj. Wydasz pieniądze i nie poczujesz różnicy przy Twoim zastosowaniu. Zee/Sainty to heble do DH lub do Enduro dla cięższych osobników i swoje zalety właśnie w tych zastosowaniach ujawniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 ok "Owszem przewód ma znaczenie bo ten od deore i ten od zee/Saint fizycznie się różnią mają inne końcówki, swojego nie wkręcisz w nowy zacisk" toż to zrozumiale. Bardziej rozumiem to te się kurczy i rozszerza pod wpływem ciśnienia plynu i inna jakość itp. i deore to nie xt A po za tym końcówka przewodu to Pikuś. "Nie zrozumiałeś mnie, masz już mocny set, wcale nie dziwny. Co chcesz poprawiać? " Tak. Chcę poprawiać, bo uważam ze tak :-) I to jest zacna informacja "Poza tym klamki poniżej SLX mają inną wydajność (mniej oleju tłczą) co może powodować, że klamka będzie miała bardzo duży skok. " Oooo, a dla czego mniej? Skoro tłoczek jest większy? Co tu nie pasuje? "Powierzchnia tłoczków w SLX/XT jest 8,9% większą niż deore a Zee mają jeszcze 20% większą niż XT. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Wszystko pasuje. Sumaryczna powierzchnia tłoków w zaciskach 4 tłoczkowych jest drastycznie większa niż w Twoich deorkach. Klamka deore żeby wymusić ruch tłoków o te 0,5mm będzie potrzebowała ~30% większej drogi (o 1/3 głębiej będzie łapać) na zacisku zee/saint niż deore. Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) A no właśnie. O to pytam. Tylko ciężko to wydobyć. Czyli przełożenie klamki może być za małe aby obsłużyć większy tłoczek. Prawda? Ale idąc w druga stronę to czy? zmieniając same klamki, drastycznie mogę zwiększyć moc hamulców? Pytam o Deorki Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez Spascmar literowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 Niee, klamki Zee to konstrukcyjnie to samo co SLX BL - M675, tyle ze bez bez narzędziowej regulacji wychyłu dźwigni, a Saint to odpowiednik XTRa. Jakiś czas temu zmieniłem klamki SLXa właśnie na Zee i różnicy w działaniu nie odnotowałem żadnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Na tył slx jednotłoczkowe w zupełności wystarczają, a na przód fajnie wrzucić jakieś dwutłoczkowe jak ostro latasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Miałem ten sam dylemat - 2 czy 4 tłoczki. Jeździłem na kole 26, tarcza 180 shimano, hamulce slx, klocki metaliki z radiatorem Shimano. Działały bardzo dobrze a często zjeżdżam po lesie fragmenty o dużym nachyleniu. Jedynie zimą puchły, ale przywykłem. Zmieniłem koło na 29, tarcza 180, fabrycznie były deore nie wiem na jakich klockach. Baton straszny w porównaniu ze starym rowerem. Postanowiłem zmienić na xt i powstało pytanie na jakie, aby hamowało co najmniej tak, jak w poprzednim. Sprawdziłem xt8000 i slx w kilku 29erach znajomych i stwierdziłem z przerażeniem, że oni chyba dodatkowo butami hamują. Nie wiedzieli niestety jakie mają klocki i jakie tarcze, może powodem było stosowanie przez serwisy tanich zamienników. Zdecydowałem się na 4 tłoczkowe xt 8025. Jeszcze mam w nich klocki żywiczne, ale hamują tak jak lubię. Jednym palcem, bez wysiłku zatrzymuję się w każdej chwili gdzie zechcę na całkiem stromych szlakach lub poza. Na długich zjazdach też nic się złego nie dzieje. Jestem mega zadowolony, tylko czasem nurtuje mnie pytanie: czy na xt8000 z metalikami i dedykowaną tarczą 180 byłoby tak samo ? Rower 13kg, ja 70. Do deorków też się można było przyzwyczaić i też w sumie hamowały. Znajomi również jakoś hamują na swoich rowerach i nie narzekają... Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez zws Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biesz766 Napisano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2018 5 godzin temu, zws napisał: xt 8025 Jedyne co jest mi znane o tym symbolu to p przerzutka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2018 Bo model to 8020, a nie 8025. - 4 tłoczkowe XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2018 Pisałem z (zawodnej) pamięci. Model to 8020 nie 8025. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.