Szelbii Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Witam. Czy amortyzator powietrzny (Suntour Raidon XC RL-R 29) da się napompować bez użycia specjalnej pompki do amortyzatora? Mam na myśli użycie jakichś przedłużek (np. coś takiego) i pompowanie zwykłą pompką. Cytuj
seraph Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 (edytowane) Tematów jest o tym masa i odpowiedź brzmi NIE. Tu nie chodzi o zamocowanie tylko o osiągnięcie ponad 8 barów w komorze o bardzo małej objętości. Powietrze musi być podawane małymi porcjami - zwykła pompka nie jest tak dokładna. Do tego przy zdejmowaniu końcówki z wentyla nawet niewielki ubytek powietrze to znaczny spadek ciśnienia - końcówka musi odpuszczać wentyl przed rozszczelnieniem połączenia. Pompowanie zwykła pompką w najlepszym wypadku Ci się nie uda, a w najgorszym wypchniesz uszczelki z komory powietrznej. Jak się tak zapierasz przed kupnem pompki to każdy normalny serwis powinien Ci ustawić ciśnienie pod Twoją wagę, a jak amortyzator jest sprawny to powietrza nie ubywa. Edytowane 24 Lipca 2018 przez seraph 1 Cytuj
Szelbii Napisano 24 Lipca 2018 Autor Napisano 24 Lipca 2018 Dzięki za odpowiedzi. Właśnie się o tym przekonałem na własnej skórze próbując napompować widelec kompresorem na stacji Mój amorek muszę pompować jakieś 2-3 razy w sezonie. Czy to znaczy, że jest nieszczelny i powinien pójść na gwarancję? Minął niecały rok od zakupu. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Napisano 24 Lipca 2018 Teraz, Szelbii napisał: Czy to znaczy, że jest nieszczelny Tak Teraz, Szelbii napisał: powinien pójść na gwarancję? Minął niecały rok od zakupu. Robiłeś serwis zgodnie z interwałem serwisowym producenta, co jest wymogiem utrzymania gwarancji? Cytuj
dran2 Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 (edytowane) 34 minuty temu, durnykot napisał: Robiłeś serwis zgodnie z interwałem serwisowym producenta, co jest wymogiem utrzymania gwarancji? Ty tak poważnie? Pewnie że na gwarancję/rękojmię. Edytowane 24 Lipca 2018 przez dran2 Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Napisano 24 Lipca 2018 Poważnie z czym? Z serwisem? Co w tym niepoważnego? Cytuj
ACTIVIA Napisano 25 Lipca 2018 Napisano 25 Lipca 2018 Mówiąc szczerze to fabryczne uszczelki są felerne przez to montuje własnej produkcji https://www.forumrowerowe.org/topic/225609-serwis-podzespoły-amortyzatorów-sr-suntour/ Cytuj
rzezniol Napisano 25 Lipca 2018 Napisano 25 Lipca 2018 @dran2 ... a co w tym dziwnego że ze sprzętem trzeba postępować zgodnie z zaleceniami producenta ? Jak masz gwarancję na samochód 100 tys km i w tym czasie nie wymienisz ani razu oleju w silniku to gdy dajmy na to przy 80 tys km zatrzesz np panewki to producent uzna twoje roszczenia ? Inna sprawa że uszczelki amortyzatora to element eksploatacyjny, który się zużywa i się go wymienia, gwarancja czy rękojmia nie obejmuje normalnej eksploatacji sprzętu. Pozdrawiam 2 Cytuj
ACTIVIA Napisano 25 Lipca 2018 Napisano 25 Lipca 2018 W Suntourze co do zakresu gwarancji jest w książeczce gwarancyjnej na stronie 13 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.