beriam Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Witam Od jakiegoś czasu jeżdżę głównie asfaltem, od czasu do czasu ubite leśne ścieżki, zawsze gdy jest sucho. Moje obecne opony nadają się do wymiany i pomyślałem, ze można by kupić oponę z mniejszymi oporami toczenia. Opis z koła to 622x19/29 Author Pytanie czy jest sens, jeśli tak to jaka opcja będzie rozsądniejsza jeśli chodzi o rozmiar oraz model. Obecna dętka rozumiem, też będzie do wymiany ? Latam w koło komina, 50 km/max. Poza tym, na najbliższy sezon będę polował ja gravela, wiec nie chce inwestować większych funduszy w opony. Jestem laikiem, wiec proszę o wyrozumiałość.
Dokumosa Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Sens mają tańsze i NIECO węższe sami slicki. Swego czasu jeżdziłem na Big Benach i Big Apple 2.0 i było elegancko w terenie o jakim wspominasz. Opory zależą w dużym stopniu od ciśnienia. Szerokość ma znaczenie drugorzędne.
itr Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Sam kiedyś do 29era założyłem opony z przełajówki, i w tej geometrii nie podobało mi się... rower był rozlazły, rozstaw osi duży, ciśnienie w oponach też duże, nie podchodziło mi to...co ciekawe w rowerze kolegi ale 26 cali wciśnięcie kół szosowych pod tarcze nie generowało takiego dziwnego efektu...Najfajniejsze wrażenie dało by moim zdaniem założenie do swojego roweru kół z super lekkimi obręczami oraz oponami typu np najwyższych modeli Spec. Renegade albo Cont race king z mlekiem, jest jeszcze chyba szerokie G-one od Schwalbe niski opór toczenia ale i niskie ciśnienie, mała masa rotująca... Tylko trwałość nie duża... ewentualnie cięższe Marathon Supreme lub Almotion ale tak jak pisałem - nie lubię w ramie 29 mieć wąskich opon i proponuję szer 1.9 - 2,15 Jak już będzie gravel czy przełaj to już zupełnie inna bajka.