Skocz do zawartości

[Opony] Zmiana 2.10 na 35C ?

beriam

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od jakiegoś czasu jeżdżę głównie asfaltem, od czasu do czasu ubite leśne ścieżki, zawsze gdy jest sucho.

Moje obecne opony nadają się do wymiany i pomyślałem, ze można by kupić oponę z mniejszymi oporami toczenia.

Opis z koła to 622x19/29 Author

Pytanie czy jest sens, jeśli tak to jaka opcja będzie rozsądniejsza jeśli chodzi o rozmiar oraz model. Obecna dętka rozumiem, też będzie do wymiany ?

Latam w koło komina, 50 km/max. Poza tym, na najbliższy sezon będę polował ja gravela, wiec nie chce inwestować większych funduszy w opony.

Jestem laikiem, wiec proszę o wyrozumiałość.

Napisano

Sens mają tańsze i NIECO węższe sami slicki. Swego czasu jeżdziłem na Big Benach i Big Apple 2.0 i było elegancko w terenie o jakim wspominasz. Opory zależą w dużym stopniu od ciśnienia. Szerokość ma znaczenie drugorzędne.

Napisano

Sam kiedyś do 29era założyłem opony z przełajówki,  i w tej geometrii nie podobało mi się... rower był rozlazły, rozstaw osi duży, ciśnienie w oponach też duże, nie podchodziło mi to...co ciekawe w rowerze kolegi ale 26 cali wciśnięcie kół szosowych pod tarcze nie generowało takiego dziwnego efektu...Najfajniejsze wrażenie dało by moim zdaniem założenie do swojego roweru kół z super lekkimi obręczami oraz oponami typu np najwyższych modeli Spec. Renegade albo Cont race king z mlekiem, jest jeszcze chyba  szerokie G-one od Schwalbe  niski opór toczenia ale i niskie ciśnienie, mała masa rotująca... Tylko trwałość nie duża... ewentualnie cięższe Marathon Supreme lub Almotion

ale tak jak pisałem  - nie lubię w ramie 29 mieć wąskich opon i proponuję szer 1.9 - 2,15

Jak  już będzie gravel czy przełaj to już zupełnie inna bajka.

Napisano

SCHWALBE Hurricane 2.0 będzie dobrym pomysłem ?  Cenrtum

Wczoraj spędziłem cały wieczór na lekturze i ilu użytkowników dróg tyle wskazówek i opinii :)