Biesz766 Napisano 23 Lipca 2018 Napisano 23 Lipca 2018 Chłopaki, po serwisie amortyzatora z puszki 500g zostało mi pewnie ze 400g smaru silikonowego CX-80. I tu mam pytanie, czy mogę go używać np. przy przesmarowaniu suportu podczas wymiany, na łożyskach sterów, po czyszczeniu piast ? Czy ten silikonowy nie bardzo ? ( do łańcucha i goleni mam oczywiście inny ). Dzięki za info.
MMMAAACCC7 Napisano 23 Lipca 2018 Napisano 23 Lipca 2018 gdzie wsadziłeś 100 gram smaru silikonowego w amortyzator :)?
Biesz766 Napisano 23 Lipca 2018 Autor Napisano 23 Lipca 2018 Nie, poszedł na jeszcze inne sprzęty. Mimo wszystko tyle mi zostało i szkoda go nie użyć gdzie indziej jak można.
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Silikonowy jest dobry na sanki siodełka czy obejmę, nigdzie indziej bym go nie pchał. Użyłeś go do ślizgów amortyzatora? Wiesz że jest dość lepki i będzie upośledzał działanie? Z budżetowych rozwiązań to wazelina techniczna jest lepsza, zwłaszcza ta o brązowym zabarwieniu.
Mod Team michuuu Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Napisano 24 Lipca 2018 Skąd taka dobra opinia o wazelinie? Czytałeś, sprawdziłeś czy słyszałeś? Podstawowe zadanie wazeliny to konserwacja i zabezpieczenie antykorozyjne a dopiero później smarowanie.
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Używałem w starym XCR i dawała radę. Używałem też RS Judy Butter i Motorex Bike Grease 2000, więc jakieś porównanie mam. Najlepszy jakiego używałem to Slickoleum. Najgorzej sprawdzał się smar silikonowy, kleił się strasznie i zamulał amortyzator. Wadą wazeliny jest że ciężko ją wypłukać.
Mod Team michuuu Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Napisano 24 Lipca 2018 47 minut temu, skom25 napisał: Wadą wazeliny jest że ciężko ją wypłukać. Dlatego, że tworzy dobrą warstwę antykorozyjną. Gorzej ze smarowaniem ale oczywiście lepsza wazelina niż nic.
Biesz766 Napisano 24 Lipca 2018 Autor Napisano 24 Lipca 2018 4 godziny temu, skom25 napisał: Wiesz że jest dość lepki i będzie upośledzał działanie? Nie wierzę, że smar robi różnicę w działaniu sprężyny pod obciążeniem pewnie ze 110 kg. 2 godziny temu, skom25 napisał: Slickoleum To jest do uszczelniania z tego co przeczytałem, a mi chodziło głównie o przesmarowanie sprężyny. Na ślizgi poszło parę kropel smaru do łańcucha ( tak wiem, lit i inne cuda, ile to wytrzyma itp. itd. - co forum i temat to inna opinia, nie chciało mi się czytać dziesiątki stron i co chwilę widzieć inne polecenie smaru na sprężynę )
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Na ślizgi użyłes płynnego oleju, na dodatek przeznaczonego do łańcucha? Zatem odważnie i życzę powodzenia w szukaniu nowego widelca.
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Nie panikujmy.... Chcesz to dawaj, pojezdzisz, zobaczysz. Nie bedziesz zadowolony to sciagniesz ile sie da i zastapisz jakimkolwiek innym. Np takim z litem, co nie polecaja wszedzie....
Biesz766 Napisano 24 Lipca 2018 Autor Napisano 24 Lipca 2018 14 minut temu, skom25 napisał: Na ślizgi użyłes płynnego oleju, na dodatek przeznaczonego do łańcucha? Zatem odważnie i życzę powodzenia w szukaniu nowego widelca. 10 minut temu, shotgun napisał: Nie panikujmy.... Chcesz to dawaj, pojezdzisz, zobaczysz. Nie bedziesz zadowolony to sciagniesz ile sie da i zastapisz jakimkolwiek innym. Np takim z litem, co nie polecaja wszedzie.... Dzięki Panowie doceniam mądrości. Pytanie było raczej takie: Czy mogę używać smaru silikonowego CX-80 do: - przesmarowaniu suportu podczas wymiany, - na łożyskach sterów - po czyszczeniu piast ?
Track Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 W swoich rowerach nie widziałbym zastosowania dla silikonowego CX-80, u mnie podstawowe smary do takich zastosowań to Shimano anti seize - gwinty pedałów, suportu i smar litowy o klasie konsystencji NLGI 2 Texaco Multifak EP-2 czy Mobilgrease XHP 222 do łożysk.
Mod Team michuuu Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Napisano 24 Lipca 2018 24 minuty temu, Track napisał: u mnie podstawowe smary do takich zastosowań to Ale autor nie ma tyle miejsca na półce.
Biesz766 Napisano 24 Lipca 2018 Autor Napisano 24 Lipca 2018 16 minut temu, michuuu napisał: Ale autor nie ma tyle miejsca na półce. Oczywiście byłeś, widziałeś. Do mnie admin pisze, że ja robię offtop. Panowie, prosto pytanie zadane, jeśli nie macie wiedzy w temacie pytanie to serio szkoda czasu.
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Biesz, jak to co pisze,że zastosuj spokojnie,bo nic Ci się nie stanie, najwyżej wymienisz nie pasuje, to weź kup co Ci proponują. Jeżeli ktoś nie ma zawodowo dojścia do smarów to ma takie a nie inne podejście. Każdy smar jest przeznaczony do pewnego rodzaju aplikacji. To,że ten CX niebyt sie nadaje,to nie znaczy, ze jest skreślony. Użyjesz ocenisz. Osobiście są ludzie,którzy wyczuja każda roznice- przynajmniej tak piszą, ja jesien po przeciwnej stronie. Piłeczka jest po twojej stronie...
Track Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 Grunt to smarować, http://www.cx80.pl/nasze-produkty/smary-cx80/cx80-smar-silikonowy-detail.html
eloo Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 podstawową zaletą smaru silikonowego w rowerach jest to że nie reaguje z gumą czy plastikiem. W połączeniach metal-metal lepiej sprawdzą się inne smary. Do łożysk bym silikonowego nie używał, ale na gwinty lepiej dać cokolwiek niż nie dać nic
Track Napisano 24 Lipca 2018 Napisano 24 Lipca 2018 8 minut temu, eloo napisał: Do łożysk bym silikonowego nie używał, ale na gwinty lepiej dać cokolwiek niż nie dać nic Brawo Ty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.