CiechanOlsztyn Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Dzień dobry, Jestem nowym użytkownikiem forum i to mój pierwszy post . Kupiłem rower używany z dobrym osprzętem , dałem trochę za niego więc chciałem żeby był w pełni sprawny. Zauważyłem że na tłoku dampera ( FOX Float DPS ) jest lekka wilgoć. Nie znam się na tyle żeby ocenić czy to smarowanie czy lekki wyciek , tknęło mnie coś bo przecież amortyzator z przodu też pracuje i na pewno ma smarowanie ,a na widelcu nie ma żadnego smaru czy wilgoci. Czy ktoś pomoże mi ocenić czy ten damper jest do naprawy czy taka sytuacja jest normalna ? Z góry dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Poci się, według mnie oddaj do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiechanOlsztyn Napisano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Czyli żadnego smarowania nie powinno być na damperze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Smarowanie to jest w środku, uszczelka powinna zapobiegać wydostawaniu się oleju oraz nie wpuszczać brudu do środka. Niech wypowie się jeszcze ktoś kto zna temat bliżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiechanOlsztyn Napisano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto ma taki amortyzator ,ale moje przypuszczenia się i tak potwierdziły . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Uszczelka przeciw kurzowa na pewno do wymiany. Jeżeli pracuje bez zarzutu to możliwe, że tylko to. Tak czy inaczej wypada rozkręcić, wyczyścić, obadać stan, wymienić uszczelkę i nałożyć nowy smar/olej. Można to zrobić samemu, ale gdyby się okazało, że to grubsza sprawa to i tak bez serwisu się nie obejdzie. No i nie wiem jak z dostępnością takich uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Ten damper musiał mieć niedawno serwis jeśli się dzieje coś takiego, w powietrznych amortyzatorach tylnych jest to normalne, zalecenia są jak dobrze pamiętam 3ml oleju, w przypadku rock shoxa jest to 0.5ml(bardzo mało), osobiście zalewam 5ml i sie poci do czasu aż nie wypluje nadmiaru. Przy zalaniu większej ilości oleju poprawia się praca na dłuższy czas ale trzeba uważać na tłok aby go piach nie zjadł. Z czasem ustąpi pocenie się, uważam że nie masz czym się martwić. Często wycieraj tłok z oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Ile ten rower ma przejechane? Dla mnie to do serwisu daleko Jeździć ,wycierać , obserwować. Poza tym to fox , one tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiechanOlsztyn Napisano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Myśle że około 1500 km. Osoba od której kupiłem rower twierdzi ze wszystko sprawdził i jest stan idealny. Podpowiedzieć co ile wykonuje się przegląd amortyzatorów? I ile barów na 100 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Czy tylko na moim komputerze widać zaczynające się przebarwienia anody :)? Jeśli inni też to widzą, to na serwis czas już minął, teraz będzie reinkarnacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Rzeczywiście. Sądziłem na początku że to olej, ale przecież to miejsce byłoby ciemniejsze a nie jaśniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 18 godzin temu, CiechanOlsztyn napisał: Podpowiedzieć co ile wykonuje się przegląd amortyzatorów? I ile barów na 100 kg ? http://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&listall=manual http://www.ridefox.com/service.php?m=bike&ref=topnav Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiechanOlsztyn Napisano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Co to znaczy dokładnie "zaczynające się przebarwienia anody" ? Niestety nie wiem , jestem nowicjuszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Kolor powłoki na całym tłoku nie jest jednorodny. Wygląda jakby powłoka się wytarła. Przyczyn może być wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiechanOlsztyn Napisano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Właśnie to samo doczytałem w innym poście ,ale dzięki . Zdjęcie zrobiłem od razu jak zszedłem z roweru i na nim faktycznie tak to wygląda. Po wyczyszczeniu jest właśnie jednolity i wydaje mi się że tak wyszło poprzez światło odbijające się od zebranego oleju . Szukam w internecie jakiejś tabeli wartości które sugeruje producent do tego amortyzatora w języku PL najlepiej . Może ktoś podrzuci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Ciśnienie w tłumiku dopasowujesz do SAGu czyli ugięcia wstępnego ,który powinien być podany przez producenta ramy. Jeśli nie ma to przyjmij jako wartość początkową 25% skoku. Czyli mając tłumik o skoku np. 50 mm pompujesz tłumik do ciśnienia ,które Ci da SAG na poziomie 25%Samo ciśnienie może być różne i zależy od wagi rowerzysty i pozycji na rowerze. SAG, czyli ugięcie wstępne ,sprawdzasz siadając na rower w normalnej pozycji z całym wożonym ekwipunkiem ( plecak i tede ) na odblokowanym tłumiku. Po zejściu z roweru ( tak ,aby nie spowodować większego ugięcia ) mierzysz wartość między tą czarną gumką i uszczelką kurzową. Oczywiście przed wejściem na rower gumkę dajesz na maksa do góry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiechanOlsztyn Napisano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2018 Dziękuje za radę , sprawdzając wg. tego co napisałeś u mnie zatrzymywało się na 50% czyli było za mało dopompowałem i jest od razu lepiej . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 25 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2018 Proszę was... jedyne jakie widzie przebarwienie to jest światło. Jeśli rzeczywiście jest, niech napisze autor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 26 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2018 Jeśli nie mamy innego zestawu zdjęć, to możemy się tylko domyślać, zresztą identyczna gra światła przy 2 różnych kątach robienia zdjęć jest praktycznie niemożliwa, widząc zgodność "wzorku" wytarcia anoda na 90% uległa zniszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2018 Widać że do pewnego momentu tłok jest jaśniejszy. W olej nie wierzę bo wtedy górna część byłaby ciemniejsza a dolna jaśniejsza, bo tam oleju być nie powinno. Zgadzam się z kolegą wyżej że to przetarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 26 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2018 Może przestańcie wyrokować na podstawie zdjęć. Autor sam może rozenać czy powłoka ma taki sam odcień na całej długości tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 26 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2018 18 minut temu, durnykot napisał: Autor sam może rozenać czy powłoka ma taki sam odcień na całej długości tłoka. Właściwie to już to zrobił kilka postów temu W dniu 24.07.2018 o 18:55, CiechanOlsztyn napisał: Zdjęcie zrobiłem od razu jak zszedłem z roweru i na nim faktycznie tak to wygląda. Po wyczyszczeniu jest właśnie jednolity i wydaje mi się że tak wyszło poprzez światło odbijające się od zebranego oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niuti Napisano 29 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 mam taki sam amorek po serwisie u Wicha i też się "pocił" jeśli tak można wyrazić się. Nie wiem czy jeszcze, nie pamiętam, jak nie zapomnę to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.