Skocz do zawartości

[Rower] Warto dokupić części czy lepiej już nowy Rower?

dexterovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Mam w piwnicy takie coś. (Rama jak widać, amortyzator SR SUNTOUR XCR)

37373438_997916657055293_692341466184495

A więc potrzebuję rower na jakieś wypady poza miasto ze znajomymi. Głownie asfalt ale właśnie chodzi o to by można nim było również wjechać bez problemu na jakąś trasę w lesie (Mój aktualny rower nadaje się tylko na asfalt). To co widać na zdjęciu to pozostałości roweru znajomego który mi zalega w piwnicy. Pytanie jest takie: Czy dokupowanie mu części i złożenie go w całość ma sens czy już po prostu lepiej kupić nowy rower? Na zdjęciu widać, że brakuje mu przedniej korby z pedałami, łańcucha, całego tylnego koła, kasety i tylnej przerzutki/manetki, na oko to chyba wszystko co brakuje. O ile ogarniam same składanie i naprawianie roweru o tyle nie znam się na częściach i ich cenach dlatego chciałem się spytać kogoś o zdanie. Warto ogarnąć brakujące części czy się nawet nie opłaca za to zabierać i kupić nowy rower?

Napisano

Matko, co za pokraka na tym zdjęciu. Pomijam już fakt że XCR w tej ramie to słaby pomysł, to z mostkiem ktoś popłynął. Sprzedaj to i dorzuć do nowego roweru.

Jaki budżet?

Napisano

Rower do dirtu to nie jest rower do rekreacyjnej jazdy. Przecież to byłaby męczarnia. Spójrz na zdjęcie z linka i swój rower, a dokładniej na mostek, widzisz subtelną różnicę? :)Chociaż mostek to najmniejszy problem, bo drogi nie jest. Ogólnie XCR to nie jest amortyzator do roweru typu Dirt. Jeżeli ktoś używał tego roweru zgodnie z przeznaczeniem to ten amortyzator to trup.

Przemyśl, bo jeżeli coś fajnie wygląda na zdjęciu to nie oznacza że będzie fajne do jazdy. Już nie raz ludzie kupowali/ budowali "fajne" rowery a potem okazywało się że babcia na składaku jest szybsza.

1200 zł to mały budżet, raczej szukaj +/- 10 letniej używki.

Napisano