Kowal1986 Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 (edytowane) Na szosie może ma to racje byty, ale w błocie nie daje mu nawet 5 minut :-). Jednak dobrze, że kombinują - stać w miejscu nie można, a szaleństwo z napędami 1x.. zaczyna sięgać granic absurdu inżynierii. Edytowane 15 Lipca 2018 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Wygląda ciekawie. Nie trzeba smarować? Nie wiadomo co ile trzeba zmieniać te "łożyska" czy jak to nazwać co napędzają rower no i jaki ewentualny koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Moim zdaniem to nie ma prawa się sprawdzić. Przy klasycznym napędzie punktów podparcia dla napędu mamy na kasecie przynajmniej kilka, 6? 7? dla koronki 11. Punktów styku na korbie mamy też 10-20 i więcej. A tutaj cała moc ma być przekazywana przez 1 czasem dwa punkty oparcia zarówno po stronie koła jak i korby? Nie widzę tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Wszystko fajnie w laboratoryjnych warunkach, ale co się stanie jak wpadnie tam chociaż trochę brudu? A co z jazdą w deszczu? Może to rozwiązanie fajne na jakieś czasówki przy dobrej pogodzie. Na dłuższą trasę, nie sądzę. Do codziennego użytku, niewykonalne. Nie żebym był mądrzejszy od twórców, bo nie jestem, ale już na pierwszy rzut oka widoczne jest strasznie dużo miejsc które są zbyt mocno narażone na zanieczyszczenia. Nawet jak coś oparte na tej koncepcji wejdzie w życie, to raczej będzie używane tylko przez zawodowców oraz malutką garstkę bogatych amatorów. Zupełnie jak ich kółka na łożyskach ceramicznych wózek przerzutki i łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 3 godziny temu, cervandes napisał: A tutaj cała moc ma być przekazywana przez 1 czasem dwa punkty oparcia zarówno po stronie koła jak i korby? Nie widzę tego. Na podobnej zasadzie działa przekazanie napędu wałem Kardana i w mechanizmach różnicowych. Zresztą to wygląda jak modyfikacja tej zasady z możliwością zmiany przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Sam myślałem nad czymś takim dawno temu ale z racji braku możliwości, zostało na myśleniu 4 godziny temu, Kowal1986 napisał: Na szosie może ma to racje byty, ale w błocie nie daje mu nawet 5 minut :-). Wystarczy to dobudować lekką, plastikową czy tam karbonową w wersji pro obudową, żeby nie było problemów z błotem. Mnie bardziej martwi delikatność napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 18 godzin temu, durnykot napisał: Na podobnej zasadzie działa przekazanie napędu wałem Kardana i w mechanizmach różnicowych. Zresztą to wygląda jak modyfikacja tej zasady z możliwością zmiany przełożeń. To porównaj powierzchnię styku zębów w przekładniach ślimakowych do tego tutaj muskania rolką tej firanko-kasety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EhnatoX Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Tylko zobacz jaka jest różnica przy przenoszeniu napędu na zębatkę. W CeramicSpeed masz łożyska które wyglądają dość delikatnie + są podatne na zabrudzenia. Ten stary wał zmieli wszystko co do niego wpadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edtheduck Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Pomysł jest ciekawy, ale nie sądze żeby się przyjął. Jednak dobrze, że powstają takie koncepcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Wszystko i tak zależy od zastosowanych materiałów. Bedzie miało być trwałe ... będzie kosztowało pieniądze za które tego nie da się sprzedać na masową skalę. Koncept spoko, przemawia do mnie i nie zapominajmy o tym że klasyczny napęd też mieli błoto przez co traci na trwałości. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Jak mówiłem, obudować, zamknąć w pojemniku z olejem i zmieniać co ileś tam. I taaadaaaa. Tylko no ... cena jednak będzie zabójcza. Choć jak by sie zastanowić czy na pewno? ile kosztuje napęd xx1 ?? no tytle co całkiem dobry samochód. A tutaj kaseta jest ... prostsza, choć musi być z niezwykle twardej stali, wałek z carbonu ... raczej nie drogie, układ jak by di2 z czujnikami by poprawnie zmieniać biegi, to tak to może kosztować ale w systemie di2 mamy 2 przerzutki, 2 manetki, baterie ... tu jest tego mniej to i cena powinna być niższa ... łożyska nie muszą być ceramiczne, zwykle kulki sa spoko, jak to będzie pływać oleum to wszytko sie nada w sumie. Jak by na tym popracować, da sie spokojnie zrobić to mechanicznie. Myślę, ze jest to wykonalne ... pytanie kto się odważy spróbować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2018 Nie zapomnij że cena jest uzależniona od skali produkcji. Shimano ze swoim Di2 czy SRAM z eTap miało siłę przebicia bo to wielkie S przez co od razu mogli założyć odpowiednio duży wolumen. Żeby ten projekt miał cień szansy przede wszystkim musiałby być kompatybilny ze standardowymi ramami ... Jest to wykonalne ale na prezentacji niestety tak nie jest. Powiązanie systemu z dedykowaną ramą niestety jeszcze bardziej winduje cenę Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Moim zdaniem ślepa uliczka. Lepiej skrzynia biegów w suporcie i do tego pasek albo łańcuch jak w rozrządzie czyli gruby i uszczelniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 A co z fullami drodzy państwo? Podejrzewam że już z tego powodu ten pomysł zostanie realny dla garstki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Full ma większy lub mniejszy problem z każdym rodzajem napędu. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 można by próbować zrobić zawias fulla współosiowo z korbą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Oś obrotu zawieszenia musi się zgadzać z osią obrotu korby a wydłużenie wału podczas pracy zawiasu nie jest trudne w uzyskaniu. Jednak w obecnej formie będzie potrzeba dedykowanej ramy dlatego jak już się coś się będzie sprzedawało to bedzie to nisza nisz pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Ja w ogóle tego projektu nie widzę w rowerach. Ta płaska "zębatka" i sama rama musiała by być niewiarogodnie sztywna, żeby na najniższych biegach napęd nie przeskakiwał. Klasyczny napęd łańcuchowy zupełnie inaczej przenosi siły. Jak rozpiszecie sobie rozkład sił na tym rozwiązaniu to okazuje się, że znaczna część z tego co pakujemy w korbę idzie równolegle do osi koła i nie obraca kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 No bo to jest tylko koncepcja, nawet gościu z CeramicSpeed w wywiadzie na targach mówił, że to tylko pomysł i nie wiedzą czy cokolwiek da się z tym zrobić w kierunku praktycznego zastosowania. IMO to było projektowanie wyłącznie jako chwyt marketingowy, zrobili sobie niezłą promocję wpisującą się w charakter produktów marki ("walki o waty"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.