janwarchol Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 (edytowane) Jeśli dobrze rozumiem (jestem trochę nowy w temacie), agresywność roweru oznacza pozycję ciała jaką przyjmuje się podczas jazdy - większa agresywność oznacza bardziej pochyloną sylwetkę. Nie planuję jeżdzić bardzo sportowo, zależy mi raczej na wygodzie (obecnie mam trekking ale chciałbym coś co lepiej sobie poradzi w terenie). Który 29er ma najmniej agresywną ramę (z półki cenowej 3-4k)? Na razie mam Meridę big nine 500. Z tego co przeczytałem na tej stronie wygląda na to, że można ocenić agresywność na podstawie dwóch wymiarów: im większy stack i mniejszy reach, tym mniej agresywna geometria. Merida ma stack 642 mm i reach 414 mm. Edytowane 14 Lipca 2018 przez janwarchol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 to masz trekinga czy meridę? Cube czy canyon mają bardzo podobne geo do meridy. W innych markach i modelach z tej półki będzie już raczej tylko agresywniej. Kross hexagon jest nieco krótszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janwarchol Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Miałem na myśli że na razie znalazłem Meridę (jako kandydata do kupienia). Obecnie posiadam trekkinga (Giant Cypress DX). Rzeczywiście Kross Hexagon jest krótki - szkoda że nie ma wersji z lepszym osprzętem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 tak wygląda rynek, po co komu osprzęt do ciężkiego trzaskania w rowerze do turlania się po trawce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 18 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Skup się na rowerach Cube. One wszystkie w tej półce cenowej, a nawet do 5 000 zł mają ramy bardzo krótkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazzz Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 (edytowane) Kolego, jeżdziłem na tym Cyprysie LX z maksymalnie wychylonym do przodu mostkiem. Dokładnie taką samą pozycję uzyskałem po zastosowaniu odpowiedniego mostka na LTD 29. Każda firma składa rowery o cechach wybitnie sportowo-zawodniczych. To te drogie modele. Kup rower z przedziału do 5000 zł. Praktycznie wszystkie firmy sprzedają rowery dla masowego i przeciętnego kupującego. I dlatego są one wygodne i mają wszechstronne zastosowanie. Praktycznie każdy rower z tej grupy zmodyfikujesz po przez dobranie mostka o odpowiedniej długości i kącie wzniosu lub opadania. Mam 3 różne mostki. Stąd wiem jak się zachowuje LTD przy ich wymianie. Cyprys jest w nienagannym stanie i został w rodzinie. Czasem na nim jeżdżę. Zachowuje się jak trzęsąca galareta. Różnica w klamotach powoduje , że LTD (obecny) Race One zachowuje się jak wyścigowy bolid. Podsumowując, w prawie 100% rowery MTB z otworami na bagażniki w tylnych górnych widełkach mają geometrię, którą bez problemu zmodyfikujesz na bardziej turystyczną lub bardziej sportową po przez mostek. Prawidłowe ustawienie siodła powinno być w zasadzie jedno. Rozmiar ramy właściwie wybierz do stylu jazdy i przeznaczenia. Jak kupisz większą ramę możesz bez problemu przełożyć wszystkie klamoty do ramy mniejszej (długość rury sterowej po obcięciu). Kup rower firmy gdzie można dodatkowo kupić nowe ramy np. Allegro. Cube "tak ma". Ramy niewielu firm dostępne są osobno. W zależności od kwoty którą chcesz wydać, popatrz też na niższe modele MTB 29, np. Acid i inne. Zeszłoroczne ramy Cube LTD to te same ramy co tegoroczne Reaction Race One. Pozostałe Reaction to inna rama. ps. Najlepiej złożyć dedykowany sobie rower. Starannie wybierając klamoty. Zaczynając od dostępnych ram. Lub kupić taki, który ma docelowy wideł i ramę. Wymiana reszty przyjdzie z czasem. A jeździsz od razu. Edytowane 18 Lipca 2018 przez bazzz v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 no niby tak ale zakładając sportową kierownicę do golfa nie zrobisz z niego Porsche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.