Ilia Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Cześć i czołem. Od wczoraj jestem właścicielem Reby SA, używać jej będzie moja dziewczyna, która waży 45 kg i w związku z tym mam pytanie. Czy mogę dać rzadszy olej w tłumiku tak by widelec nie był pod nią zbytnio stłumiony, a do tego blokada pod nią nadal trzymała? Ja ważę 80 kg i pode mną Reba chodzi świetnie, ale zastanawiam się czy pod nią nie będzie trochę tępa. Jeśli tak to czy możecie polecić jakiś olej lub podpowiedzieć jakie powinien mieć parametry? Mam full olejów Motorexa, więc mógłbym otrzymać każdą lepkość, ale nie wiem czy mogę dać taki olej do tłumika Reby. Jeszcze pytanie z gwiazdą. (Mam nadzieję, że może durnykot coś podpowie). Konstrukcja sprężyny w Fox Factory jest bardzo podobna do sprężyny SA w Rebie. Do sprężyny w Foksie daje się olej Fox 20 wt. Gold, w Rebie natomiast do komory negatywnej olej, a do pozytywnej smar by nie spłyną do negatywnej. Czy mógłbym zamiast smaru użyć tego oleju? Może widelec będzie wtedy czulszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Tak, możesz użyć rzadszego oleju w tłumiku - ja używam w Sidzie 2,5 WT i czuć różnicę w porównaniu do 5 WT. Odnośnie smaru w pozytywnej - jak używasz dobrego smaru (np. PM600) w odpowiedniej ilości to nie ma różnicy czy to będzie smar czy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 W rebie solo do komory powietrznej smar nie olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 (edytowane) Pod 45kg to wywal z niej wszystkie tokeny (fabrycznie zwykle siedzą 2 szt.). Do sprężyny możesz zamiast pm600 dać slick-kicka albo sram butter (będzie bardziej czuła pod lekką osobą). W tłumiku można 2,5WT. Który to rocznik i czy jest manetka na kierownicy? Edytowane 14 Lipca 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Rocznik chyba 2016. Bez manetki. Kupiłem używany rower z tą Rebą i nie wiem jak sprawdzić, który to rocznik. Tokenów już w niej nie było. Co do sprężyny to mogę zostać przy smarze. Mam całą tubę PM 600. Ciekawiło mnie tylko jak to jest, że sprężyny w Foxie i Rebie są tak samo zbudowane, jednak w jednej jest smar, a w drugiej olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 6 minut temu, Ilia napisał: Co do sprężyny to mogę zostać przy smarze. Przy solo to nie bardzo masz wybór, wyłącznie smar. 7 minut temu, Ilia napisał: Ciekawiło mnie tylko jak to jest, że sprężyny w Foxie i Rebie są tak samo zbudowane, jednak w jednej jest smar, a w drugiej olej. Budowa komory powietrznej. Warto poczytać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 (edytowane) Teraz, michuuu napisał: Budowa komory powietrznej. No i właśnie co z tą komorą, bo powtarzasz to w kółko, więc może w końcu wyjaśnisz czemu w jednej jest smar, a w drugiej jest olej, skoro obydwie działają na tej samej zasadzie i są tak samo zbudowane. Edytowane 17 Lipca 2018 przez Ilia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Teraz, michuuu napisał: Budowa komory powietrznej. Czym się różni? Chyba tak samo masz kanał wyrównujący ciśnienie między komorami w maksymalnym wyproście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 (edytowane) Reba SA ma kanał a np. Recon ma odpowiedni zawór wyrównujący w tłoku powyżej uszczelnień więc w rebie olej zleci do negatywnej a w reconie nie (cały). Różnice też są takie, że w reconie zawrek potrafił się przywiesić a w rebie nie ma el. mechanicznych więc się nie zepsuje (zapchanie kanału przy stosowaniu PM600 można wsadzić między bajki). Jak już poskładasz to pompuj do SAGu co najmniej 20%. Dla osoby 45kg ciśnienie będzie symboliczne. Ja przy 100-110kg pompuję max 85psi. Edytowane 17 Lipca 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Widzę, że przebrnięcie przez 30 stron tematu który zapodałem jest za trudne. W solo olej się z biegiem czasu przeleje w dual nie ma takiej możliwości. W dualu dwie komory a solo niby też ale połączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Dla Ciebie przebrnięcie prze 3 posty z tym samym pytaniem jest za trudne. Nie pytamy o różnicę między Dual a Solo Airem, ani Rebą a Reconem tylko pomiędzy Rebą (solo air) a Foxem (Float). Obydwa systemy działają tak samo w ten sam sposób, mimo to jeden jest smarowany smarem stałym a drugi olejem. Czemu wg. inżynierów Foxa olej tam działa a SRAMa nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Jak zalejesz do reby fox fluid to będzie działać. Tyle, że jemu do smaru bliżej niż do olejów spotykanych w sprężynach DA (5WT). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Sram Butter ładnie rozprowadzić po uszczelkach i elementach trzpienia i ew. cienko po ściankach wewnątrz górnej lagi. Do tłumika spokojnie 2.5W, zmieni się szybkość działania amortyzatora na korzyść dla lżejszej osoby. Tokeny to sprawa indywidualna, ja bym jednak sprawdził np. z jednym Tokenem, ale zdjął nieco ciśnienia. Faza początkowego ugięcia może się polepszyć, a i dobijać nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Godzinę temu, Dokumosa napisał: Jak zalejesz do reby fox fluid to będzie działać. Tyle, że jemu do smaru bliżej niż do olejów spotykanych w sprężynach DA (5WT). Ja w swojej Rebie wlalem właśnie 1-2 ml Fox Fluidu do komory powietrznej. Różnica w porównaniu z PM600 jest delikatnie wyczuwalna na samym początku. Wniosek po tym eksperymencie mam taki, że nie ma sensu kombinowanie - zwykły smar PM600 zapewni podobną jakość pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Podobnie jest jak się zastosuje zamiast PM600 sram butter albo slip kick. Co ciekawe producent uparcie zaleca do sprężyny reby PM600 a do np. pike'a sram butter. Może jest w tym jakiś większy sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 17 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Ja pytole. Że Pike ma w sprężynie smar to bym nigdy nie podejrzewał. Dodam jeszcze, że nowsze Foxy chyba wszystkie mają w sprężynie Fox 20 wt Gold. Może to jakiś super wynalazek Foxa bo 3 ml wystarczą by upaćkać wszystko w środku i nie ścieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.