Marcin86Poznan Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Witam, kupiłem rower gdzie zamontowany jest Aion LO R boost z goleniami 35mm czyli model 2018. Interesuje mnie opinia na temat tego amorka. Wiadomo, że jak ktoś jeździł na modelu np. 2017 też chętnie posłucham. Czy amortyzator dobrze pracuje a może od razu go wymienić np. na Aurona? Czy nie pchać się w Suntour- na? Słyszałem dobre opinie, wiadomo w gre wchodzą różne tłumiki itp. ale warto go zostawiać? Wolał bym kasę przeznaczyć na lepsze opony, hamulce, itp. Jaki Suntour jest najwyżej jeśli chodzi o Enduro? Jest wart ceny czy lepiej RS czy Foxa. Pytam bo ceny serwisu i części w suntour-ze są niskie i kupując rower kierowałem się szybkością wymiany uszkodzonych części a nie, że będę odkładał 2 wypłaty na golenie do Foxa z kashimą:) Myślę racjonalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Dziwne pytanie. Masz rower z takim amorkiem to wsiadaj i testuj. Co w sytuacji jak nie znajdziesz w nim nic co ci nie pasuje będzie tym czego oczekujesz a jakis ktoś z internetu ci powie wymieniaj bo syf ? Wsiadaj na rower a sprzęt wymieniaj tylko wtedy gdy nie spełnia twoich oczekiwań ... no i pytaj o niego przed a nie po zakupie. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Sprzęt wymieniasz wtedy kiedy czujesz że cię ogranicza. Jeżdżę na epixonie 120 mm czyli trochę gorszym w hierarchii a raczej bardziej w stronę xc. Pod względem pracy nie ma się co przyczepić, jedyne co to to że ma lekki luz wzdłużny, ale to jest do przeżycia. Jeśli cię to uspokoi to aion stoi wyżej i jest lepszy. Z wad to można powiedzieć że lubi sobie posapać, ale to chyba wszystkie suntoury tak mają. Po prostu dbaj i jeździj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Rower kupiłem ze względu na ramę bo jest najważniejsza:) Pytam bo prędzej sprzedam nowy niż raz używany. Nie ma żądnych opinii o tych nowych, trudno najwyżej się zawiodę albo wręcz przeciwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Prawie nową używkę po testach sprzedasz praktycznie w tej samej cenie co niby nowy z demontażu. Zrób mu przynajmniej serwis zerowy bo znając życie jest w środku tylko maznięty a nie nasmarowany Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Moim zdaniem przesiadka na aurona raczej bezcelowa - jedyna różnica to regulacja rozdzielnie wolnej i szybkiej kompresji. Poza tym ostatnimi czasy kilka stówek taniej niż auron można było złapać pike'a 2017. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 13 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Dobra, pojeżdżę i zobaczę w sumie wymagań nie mam zbytnich. Olej od razu wleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Smarem się go smaruje. Olejem możesz nasączyć tylko gąbki (jeśli są bo spotkałem się kilka razy, że w oem'ach nie było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 (edytowane) Ja bym radził zalać go olejem. Jest taka możliwość. Trzeba chyba tylko dać uszczelki na śruby z dołu. Amortyzator pracuje wtedy dużo lepiej i dłużej zachowuje czułość. Olej powinien być 15-20 wt. Jak jesteś świeżakiem HAHA to nie wymieniaj tego widelca, bo zazwyczaj im lepszy widelec tym łatwiej go uszkodzić, i części są droższe, a jak weźmiesz takiego Pika to być może będziesz miał nawet problem by go dobrze wyregulować i się zawiedziesz. Zresztą lepsze widelce Suntoura wcale nie odstają od RSów. Edytowane 13 Lipca 2018 przez Ilia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 (edytowane) Pojeździj trochę w trudniejszym terenie na jakimś dobrze pod siebie ustawionym RSie z chargerem i debon air to szybko dojdziesz do wniosku, że mocno mijasz się z prawdą. Poza tym full service kit do pike'a to koszt 75-100zł. Za same gąbki i kurzówki do droższego suntoura tyle zapłacisz. No i wideł smarowany olejem jest raczej bardziej odporny na brak regularnego serwisu. A zalanie suntoura olejem to utrata gw. Sutour ma jedną niepodważalną zaletę - serwis w postaci Activii. Edytowane 14 Lipca 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Jeździłem już na foxach, rs-ach ale nigdy na suntourn-ach i stąd obawy:) Najlepiej pracował nowy fox w krosie moon 3 na rok 2018 ale nie ta cena jak dla mnie:) Jak będę zmieniał to na pewno wsadzę RS Lyrik ale to ze spokojem. Czytałem gdzieś post Activii odnośnie aby smar zastąpić olejem. Nie będę się zagłębiał, najwyżej wyśle niech ulepszy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 17 godzin temu, Dokumosa napisał: Pojeździj trochę w trudniejszym terenie na jakimś dobrze pod siebie ustawionym RSie z chargerem i debon air to szybko dojdziesz do wniosku, że mocno mijasz się z prawdą. Poza tym full service kit do pike'a to koszt 75-100zł. Za same gąbki i kurzówki do droższego suntoura tyle zapłacisz. No i wideł smarowany olejem jest raczej bardziej odporny na brak regularnego serwisu. A zalanie suntoura olejem to utrata gw. Sutour ma jedną niepodważalną zaletę - serwis w postaci Activii. Zalanie olejem nie spowoduje utraty gwarancji. Problemem moze byc jedynie dostanie się tego oleju do tłumika lecz to takze powoli opracowuje z nowymi uszczelkami gdzie będziesz mógł lac nawet i 30ml a uszczelka w tłumiku wytrzyma. Na razie uszczelki te sa na testach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Piotr, jeśli kupisz u Ciebie to wiem, że problemu nie ma (rozumiem, że również np. z raidonem ;)) ale miałem na myśli przypadek autora wątku - zakup roweru wyposażonego w taki widelec w sklepie i gw realizowaną poprzez sklep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Jak zalejesz olejem w autoryzowanym serwisie to masz gwarancję raczej? Inaczej serwis by się tego nie podjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Jeśli później serwisujesz już na własną rękę w tym serwisie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Ogólnie z tymi gwarancjami wiadomo jak jest. Temat zmierza już w innym kierunku, myślę, że dowiedziałem się co chciałem i można zamknąć:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 23 godziny temu, Dokumosa napisał: Piotr, jeśli kupisz u Ciebie to wiem, że problemu nie ma (rozumiem, że również np. z raidonem ;)) ale miałem na myśli przypadek autora wątku - zakup roweru wyposażonego w taki widelec w sklepie i gw realizowaną poprzez sklep. A no to masz rację. Nie wiem jak inne sklepy lub serwisy podchodzą do gwarancji w przypadku zalania dolnych lach na własną rękę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 21 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2018 Nigdzie nie mogę znaleźć jaki olej dać na gąbki i jaki i ile wlać w dolne golenie. Chciałem rozebrać i zrobić serwis zerowy ale nigdzie nie ma ani słowa o olejach. Smaruje się go smarem? Jakim? i smar zamiast oleju w dolne golenie? W RS to proste, wszystko podane na stronie producenta a o Suntour-ach nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2018 Witaj w świecie suntoura. Producent zaleca używać smaru. Smar kupisz np. u Activii (polecam ten drogi). Również odpowiedni do sprężyny i na gąbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Co do zalania dolnych lagów to pamiętaj że strona komory powietrznej w Aionie nie ma od dołu uszczelnienia w porównaniu do bliźniaczej konstrukcji AURONA który ma w pełni uszczelnienie Co do zalewania dolnych lag od strony tłumika to jestem w trakcie opracowywania nowych uszczelek tych kartridzów. Na razie uszczelki są na testach przy zalanym 30ml olejem Auron z uszczelką od dołu Aion bez uszczelki od dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 22 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Pisałem do Ciebie o podanie jaki smar kupić. Jak najdziesz chwile podaj kod, żebym sobie do koszyka wrzucił. I myślałem o wymianie sprężyny na miękką bo tam pewnie twarda siedzi. Po 2 dniach jazdy, dziś 60km amor się rozbujał i nawet fajnie chodzi. Jest to jednak model 2018 z goleniami 34 a nie jak pisałem 35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.