Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, kupiłem rower gdzie zamontowany jest Aion LO R boost z goleniami 35mm czyli model 2018. Interesuje mnie opinia na temat tego amorka. Wiadomo, że jak ktoś jeździł na modelu np. 2017 też chętnie posłucham. Czy amortyzator dobrze pracuje a może od razu go wymienić np. na Aurona? Czy nie pchać się w Suntour- na? Słyszałem dobre opinie, wiadomo w gre wchodzą różne tłumiki itp. ale warto go zostawiać? Wolał bym kasę przeznaczyć na lepsze opony, hamulce, itp.

Jaki Suntour jest najwyżej jeśli chodzi o Enduro? Jest wart ceny czy lepiej RS czy Foxa. Pytam bo ceny serwisu i części w suntour-ze są niskie i kupując rower kierowałem się szybkością wymiany uszkodzonych części a nie, że będę odkładał 2 wypłaty na golenie do Foxa z kashimą:) Myślę racjonalnie.

Napisano

Dziwne pytanie.

Masz rower z takim amorkiem to wsiadaj i testuj. Co w sytuacji jak nie znajdziesz w nim nic co ci nie pasuje będzie tym czego oczekujesz  a jakis ktoś z  internetu ci powie wymieniaj bo syf ?

Wsiadaj na rower a sprzęt wymieniaj tylko wtedy gdy nie spełnia twoich oczekiwań ... no i pytaj o niego przed a nie po zakupie.

Pozdro

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Sprzęt wymieniasz wtedy kiedy czujesz że cię ogranicza. Jeżdżę na epixonie 120 mm czyli trochę gorszym w hierarchii a raczej bardziej w stronę xc. Pod względem pracy nie ma się co przyczepić, jedyne co to to że ma lekki luz wzdłużny, ale to jest do przeżycia. Jeśli cię to uspokoi to aion stoi wyżej i jest lepszy. Z wad to można powiedzieć że lubi sobie posapać, ale to chyba wszystkie suntoury tak mają. Po prostu dbaj i jeździj.

Napisano

 Prawie nową używkę po testach sprzedasz praktycznie w tej samej cenie co niby nowy z demontażu.

Zrób mu przynajmniej serwis zerowy bo znając życie jest w środku tylko maznięty a nie nasmarowany ;)

Pozdro

Napisano

Moim zdaniem przesiadka na aurona raczej bezcelowa - jedyna różnica to regulacja rozdzielnie wolnej i szybkiej kompresji. Poza tym ostatnimi czasy kilka stówek taniej niż auron można było złapać pike'a 2017.

Napisano (edytowane)

Ja bym radził zalać go olejem. Jest taka możliwość. Trzeba chyba tylko dać uszczelki na śruby z dołu. Amortyzator pracuje wtedy dużo lepiej i dłużej zachowuje czułość. Olej powinien być 15-20 wt. Jak jesteś świeżakiem HAHA to nie wymieniaj tego widelca, bo zazwyczaj im lepszy widelec tym łatwiej go uszkodzić, i części są droższe, a jak weźmiesz takiego Pika to być może będziesz miał nawet problem by go dobrze wyregulować i się zawiedziesz. Zresztą lepsze widelce Suntoura wcale nie odstają od RSów.

Edytowane przez Ilia
Napisano (edytowane)

Pojeździj trochę w trudniejszym terenie na jakimś dobrze pod siebie ustawionym RSie z chargerem i debon air to szybko dojdziesz do wniosku, że mocno mijasz się z prawdą.

Poza tym full service kit do pike'a to koszt 75-100zł. Za same gąbki i kurzówki do droższego suntoura tyle zapłacisz.

No i wideł smarowany olejem jest raczej bardziej odporny na brak regularnego serwisu. A zalanie suntoura olejem to utrata gw.

Sutour ma jedną niepodważalną zaletę - serwis w postaci Activii. 

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Jeździłem już na foxach, rs-ach ale nigdy na suntourn-ach i stąd obawy:) Najlepiej pracował nowy fox w krosie moon 3 na rok 2018 ale nie ta cena jak dla mnie:) Jak będę zmieniał to na pewno wsadzę RS Lyrik ale to ze spokojem.

Czytałem gdzieś post Activii odnośnie aby smar zastąpić olejem. Nie będę się zagłębiał, najwyżej wyśle niech ulepszy:)

Napisano
17 godzin temu, Dokumosa napisał:

Pojeździj trochę w trudniejszym terenie na jakimś dobrze pod siebie ustawionym RSie z chargerem i debon air to szybko dojdziesz do wniosku, że mocno mijasz się z prawdą.

Poza tym full service kit do pike'a to koszt 75-100zł. Za same gąbki i kurzówki do droższego suntoura tyle zapłacisz.

No i wideł smarowany olejem jest raczej bardziej odporny na brak regularnego serwisu. A zalanie suntoura olejem to utrata gw.

Sutour ma jedną niepodważalną zaletę - serwis w postaci Activii. 

Zalanie olejem nie spowoduje utraty gwarancji. Problemem moze byc jedynie dostanie się tego oleju do tłumika lecz to takze powoli opracowuje z nowymi uszczelkami gdzie będziesz mógł lac nawet i 30ml a uszczelka w tłumiku wytrzyma. Na razie uszczelki te sa na testach

Napisano

Piotr, jeśli kupisz u Ciebie to wiem, że problemu nie ma (rozumiem, że również np. z raidonem ;)) ale miałem na myśli przypadek autora wątku - zakup roweru wyposażonego w taki widelec w sklepie i gw realizowaną poprzez sklep.

Napisano
23 godziny temu, Dokumosa napisał:

Piotr, jeśli kupisz u Ciebie to wiem, że problemu nie ma (rozumiem, że również np. z raidonem ;)) ale miałem na myśli przypadek autora wątku - zakup roweru wyposażonego w taki widelec w sklepie i gw realizowaną poprzez sklep.

A no to masz rację. Nie wiem jak inne sklepy lub serwisy podchodzą do gwarancji w przypadku zalania dolnych lach na własną rękę

Napisano

Nigdzie nie mogę znaleźć jaki olej dać na gąbki i jaki i ile wlać w dolne golenie. Chciałem rozebrać i zrobić serwis zerowy ale nigdzie nie ma ani słowa o olejach.

Smaruje się go smarem? Jakim? i smar zamiast oleju w dolne golenie? W RS to proste, wszystko podane na stronie producenta a o Suntour-ach nic nie ma.

Napisano

Co do zalania dolnych lagów to pamiętaj że strona komory powietrznej w Aionie nie ma od dołu uszczelnienia w porównaniu do bliźniaczej konstrukcji AURONA który ma w pełni uszczelnienie

Co do zalewania dolnych lag od  strony tłumika to jestem w trakcie opracowywania nowych uszczelek tych kartridzów. Na razie uszczelki są na testach przy zalanym 30ml olejem 

Auron z uszczelką od dołu

f879a.jpg?0.11658043878789304

 

Aion bez uszczelki od dołu

f1302a.jpg?0.8453799050636215

 

Napisano

Pisałem do Ciebie o podanie jaki smar kupić. Jak najdziesz chwile podaj kod, żebym sobie do koszyka wrzucił. I myślałem o wymianie sprężyny na miękką bo tam pewnie twarda siedzi. Po 2 dniach jazdy, dziś 60km amor się rozbujał i nawet fajnie chodzi. Jest to jednak model 2018 z goleniami 34 a nie jak pisałem 35.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...