Skocz do zawartości

[łańcuch] problem z doborem łańcucha


Habibek

Rekomendowane odpowiedzi

Czesć, mam mały kłopot z doborem łańcucha do zestawu:

- korba - FSA GAP QUAD MEGAEXO dwa blaty 32/22

- kaseta - DEORE XT 9sp CS-M750 9 koronek 11-32

 

Na jaki łańcuch powinienem się zdecydować. Podajcie mi jeśli możecie kilka opcji z uzasadnieniem dlaczego właśnie ten a nie inny. Czytałem tyle dziwnych opinii, że najzwyczajniej zgłupiałem. Pozdrawiam.

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLT 99 jest na tyle mocny, że starczy jeden. Ja mam go z CS-M750 i po 4.5k km działa świetnie. Przy metodzie 2xSLT 99 kaseta może nie dopasować się do łańcucha pod 5k km.

Sensowne jest wyjście 2xXTR.

 

a jak często zmieniać PC49?

Co 200km, jak się będzie kończył napęd to nawet co 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki, Schwefel. Piszesz "sensowne jest wyjście 2xXTR", ale czy myślisz, że lepiej 2x XTR czy 1 Rohloff? Pozdro

Oba te wyjścia to jak kogoś stać. Jak nie - PC49. Ale tu moja uwaga - wystarczą właściwie dwa i można je zmieniać nawet trochę rzadziej. Zresztą lepiej mieć więcej niż jeden łańcuch, bo zawsze może się zerwać (nawet najlepszy) a wtedy do zużytej kasety nic nie założysz.

PS Mam 2xPC-48, zmieniam co 400-500, na razie zrobilem na kasecie SRAM5.0 (czyli bardziej miękkiej od Shimanek) około 2000 i nie dzieję się kompletnie nic, może najwyżej sam napęd chodzi trochę głośniej, ale to już raczej kwestia smarowania (trochę zaniedbałem przyznaję :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shalom!

Co do łańcucha, polecałbym w tym momencie jeden, a dobry. Znając swoje dświadczenia z użytkowania tylnej zębatki w moim motorze (nie jestem fanem! Nie!) mogę dojść do wniosku, że cykliczne zamienianie łańcucha może dobić kasetę. Jeżeli łańcuch jest zużyty, to kaseta jest już też niecnaczne wyszczerbiona na wzór, jaki pobiera od łańcucha. Zmiana zatem łańcucha na nowszy jest w tym momencie tylko stratą pieniędzy - łaćuch szybciej się zniszczy, ob będzie nabierał włąsnych wyszczerbień użytkowych, oraz tych, które pozostawił na napędzie (korba, kaseta, koronki przerzutki, ewentualnie boxgideów) przez co żywotnośc tego łańcucha się diametralnie zmniejszy. Polecałbym raczej zakup jakiegoś mocnego łańcucha (na przykład Shimano Deora XT, LX albo XTR; prywatnie polecałbym Sram 991 Cros Step albo podobny z dziewiątką w znamionie grupowym). Te łanuchy są bardzo mocne, i stosunkowo lekkie, a przy tym ich cena jest porównywalna do dwóch Sramów PC-59 (odradzam PC-49 do długotrwałego użytkowania) albo łańcuchów z grupy Deore.

Pozdrawiam, i życzę udanego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie ma prawa sie nic dziac po 2 tys km. poza zestawami makrokeszowymi markowe napedy nie powinny sprawiac zadnych problemow nawet po dwukrotnie wiekszym przebiegu. chyba ze sa eksploatowane w bardzo uciazliwych warunkach terenowo-pogodowych. ale wtedy to chyba nikt nie liczy na cud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...