20omega Napisano 10 Lipca 2018 Napisano 10 Lipca 2018 Witam. Tak jak w temacie potrzebny manual tłumika amortyzatora dt swiss 29 OPM . Interesjemnie jaki i ile oleju wlać oraz jakie ciśnienia uźyć w tłumiku? Za pomoc bardzo dziękuję. Cytuj
20omega Napisano 12 Lipca 2018 Autor Napisano 12 Lipca 2018 To może inaczej. Podczas pozycji zablokowanej amortyzator wyraźnie stuka. Co to może być ? Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 12 Lipca 2018 Mod Team Napisano 12 Lipca 2018 Możliwe,że stuka sprężyna w komorze. Możliwe ,że stuka tłumik. Jeśli stuka na zablokowanym , to kiedy stuk się pojawia? Przy ruchach góra/dół czy przód/tył? W dniu 11.07.2018 o 00:36, 20omega napisał: Interesjemnie jaki i ile oleju wlać oraz jakie ciśnienia uźyć w tłumiku? Olej Panolin lub DT Swiss Fork Oil. Ile? Nikt nie wie, bo DT nie udostępnia takich danych. To samo odnośnie ciśnienia . Dt Swiss są mało przyjazne w serwisie. Cytuj
20omega Napisano 12 Lipca 2018 Autor Napisano 12 Lipca 2018 Stuka tłumik przy przekręconym reboundzie (powrocie) na maxa czyli max+ . Po przekręceniu na minus nie stuka i pracuje ok, ugina się. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 12 Lipca 2018 Mod Team Napisano 12 Lipca 2018 Jeśli nie cieknie tłumik to prawdopodobnie stuka zawór tłumienia powrotu i/lub shimy tego układu ( w zależności od konstrukcji ) , ewentualnie stuka tłumik sam w sobie.. W OPM tłumik jest chyba nierozbieralny w warunkach domowych. Tłumik wygląda tak . Prywatnie zdjąłbym golenie dolne i sprawdził czy nie ma wycieków z tłumika i czy wszystko jest skręcone jak należy. Cytuj
20omega Napisano 12 Lipca 2018 Autor Napisano 12 Lipca 2018 Tłumik na pewno jest inny. Górny kapsel ma wbudowany wentyl to po pierwsze w środku jest drugi pracuje jako tłok (podobnie jak IPF rockshoxa) z wbudowanym odpowietrznikiem. Tak mi się to kojarzy. Pytanie ? Jeśli jest wentyl to na pewno służy do popowania ciśnienia w komorze tylko że na jakiej wysokości ustawić wewnętrzny tłok (oczywiście odpowietrzając wcseśniej tłumik) i jakie ciśnienie nabić ?? Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 12 Lipca 2018 Mod Team Napisano 12 Lipca 2018 Zrób zdjęcie tego zaworu. 34 minuty temu, 20omega napisał: Tak mi się to kojarzy. Kojarzy? Albo jesteś pewnie albo Ci się kojarzy. Nie widziałem DT z wentylem w górnym kapslu tłumika . Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 14 Lipca 2018 Mod Team Napisano 14 Lipca 2018 Czyli masz jakąś kontynuację tłumika Twin Shot z amorków serii XMM. Nigdzie nie znalazłem żadnych informacji o ciśnieniu w tej dodatkowej komorze i raczej bym tego nie ruszał. Olej do tłumika wlewa się w określony sposób przy tłumiku częściowo włożonym w amorek, pompując od czasu do czasu . Chyba wchodziło coś miedzy 50 a 70 ml. Te tłumiki są kiepskie i bardzo wrażliwe na błędy w serwisie. Jeśli wszystko działa to prywatnie bym nie ruszał. Cytuj
piter01 Napisano 27 Sierpnia 2018 Napisano 27 Sierpnia 2018 Witam Posiadam amortyzator OPM w wersji O.L i mam następujące pytanie: jak działa Wam blokada skoku? bo mam wrażenie a wręcz jestem przekonany, ze u mnie w ogóle nie działa?? Z tego co wypytywałem w nowszej wersji O.D.L w pozycji Lock jest beton czyli tak jak powinno być... Z kolei znajomy również posiada taki sam amor jak ja i u niego tez blokada jak dla mnie nie istnieje. Jakieś sugestie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.