Skocz do zawartości

[rower] Giant fastroad slr1 vs. Giant anyroad 2


maniana007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Poszedłem dziś do sklepu gianta bo jestem nagrzany na slr1 2018. Jeżdżę góralem z kołami 28 ale mam ochotę na coś nowego, szybszego, lżejszego, ładniejszego ale nadal komfortowego (pozycja). Oczywiście cena zakupu będzie znacznie niższa niż te katalogowe. Slr1 (ma prostą kierownicę) nie mieli ale stał anyroad 2 o ramie praktycznie takiej samej jak ten pierwszy ale z barankiem, którego boję się jak diabeł święconej wody (chodzi głównie o jazdę w górnym uchwycie w mieście i kwestię hamowania). Panowie w sklepie dali mi się przejechać chwilę anyroade'm i przeżyłem szok bo ten baranek nie taki straszny ale najfajniejsze w rowerze były dodatkowe manetki hamulcowe przy mostku, które - tak sądzę - będą rewelacyjną sprawą dla kogoś kto nigdy z klasycznym barankiem nie miał styczności, szczególnie na początku przygody.  No i teraz mam problem bo szukałem prostej kierownicy a teraz chcę baranka z dodatkowymi manetkami hamulcowymi. Slr 1 jest o dobre kilkaset złotych droższy od anyroad'a ale ma tiagrę zamiast sory, hamulce hydrauliczne zamiast mechanicznych, karbonową sztycę, koła pod opony bezdętkowe (opony rzecz jasna też), same opony 28 vs 32 w anyroadzie ale 32 chyba bez problemu włożę do fastroad'a jakbym chciał. Na pewno nic szerszego niż 32 w życiu już nie założę bo nie chcę: 700cx28, 30 lub 32.

Trochę bardziej podoba mi się slr1, niby pomiędzy sorą a tiagrą przepaści nie ma, bez hydrauliki i kół/opon bezdętkowych w mieście i na asfalcie da się żyć, wreszcie sztycę można dokupić a i ta kierownica z anyroad'a, choć się jej bałem, dzięki tym dodatkowym klamkom bardzo mnie kusi i jest atutem..

Problem mam taki: czy jest szansa i czy w ogóle opłaca się zamontować do tego slr'a baranek z dodatkowymi klamkami z allroad'a? Taka zamiana. Rowery różnią się osprzętem (sora/tiagra). Slr gdybym się zdecydował byłby sprowadzany do sklepu, pewnie w częściach. Nie wiem jak to wygląda w praktyce. Może sklep mógłby przy zamówieniu zaznaczyć, żeby przyszedł baranek jaki ma anyroad ale na sorze? Jest to możliwe, w sklepie to ogarną i czy to się w ogóle opłaca?

Aha, jeżdżę miasto 50% (średnio równe ścieżki rowerowe, niestety sporo krawężników), poza miastem 45%, jakieś ubite ścieżki leśne wokół jeziora/w lesie 5%.

 

To na tyle.

Pozdrawiam

Napisano

Wkleję linki do tych rowerów o których piszesz z rabatami w sklepie Kołodziej. Ja kupowałem swój comax2, bez problemów przysłali. Wszystko jest do dogadania. Czy warto by było zmieniać kierownicę, czy nie lepiej kupić cały rower. http://rowerowy.pl/rowery_giant/prd,giant-fastroad-slr-1-s-44-czazie-18,rid,50541.html

http://rowerowy.pl/rowery_giant/prd,giant-anyroad-1-ge-xl-47-nie-18,rid,50581.html

http://rowerowy.pl/rowery_giant/prd,giant-anyroad-2-m-41-grazie-18,rid,50583.html

Napisano

Odnośnie cen to mam obiecane jeszcze niższe niż podałaś w linkach, na miejscu w moim mieście (kwestia sprowadzenia slr1 bo anyroad'a 2 mają ). Co do kierownicy to jest jak piszesz: najlepiej byłoby od razu kupić z barankiem i tymi klamkami. Pogrzebałem trochę w necie bo wczoraj byłem zupełnie świeży i zaskoczony w tym temacie (baranka w ogóle nie brałem pod uwagę przy wyborze roweru) i znalazłem Anyroada'a 1 GE. Ma "bajery" z slr-a 1 + baranek. Ale czy ma te dodatkowe klamki to już nie wiem. Ma czy nie ma jest jeden problem: cena o 7 stów wyższa niż slr1 i cały tysiak od anyroad'a 2. Czyli z kalkulacji wychodzi, że baranek w stosunku do prostej kierownicy to koszt około 700 złotych. I tyle pewnie musiałbym dołożyć do slr-a 1 w sklepie gdybym chciał cudować z tą kierownicą - oczywiście przy  bardzo sprzyjającym podejściu dostawcy i samego sklepu bo pewnie musieliby coś tam grzebać i kręciliby nosami, że druciarstwo i robota. Ale o to zapytam ich dziś osobiście.

Dzięki

Napisano

Anyroad 1 nie ma klamek w górnym chwycie. Natomiast co do kierownicy to nie wiem czy przełożą do fastroada. A to z racji tego - tak przynajmniej powiedzieli mi w sklepie Gianta, kiedy pytałem o możliwość wrzucenia szerszej kierownicy do rozmiaru M - że Giant nie ma w sprzedaży oddzielnie tych kierownic.

Napisano
52 minuty temu, chopmaz napisał:

Anyroad 1 nie ma klamek w górnym chwycie.

Tak też sądziłem po opisie na stronach w necie. Czyli nie dość, że 700 stów za baranka (oczywiście tiagra a nie sora) + te klamki z robotą pewnie  kolejna stówka. Ma pewien budżet i żadnego szaleństwa nie będzie. Gdyby nie ta spora obniżka to w ogóle nie rozmawiałbym o kupnie tych giantów. Co do przekładki to po prostu liczyłem, że na etapie zamówienia przez sklep roweru u dostawcy giantów da się to jakoś ogarnąć i poskładać już w sklepie a nie odwalać druciarstwo na gotowym rowerze stojącym w sklepie.

Dorota dzięki za linki ale ja nic nie zamierzam na dzień dobry w nowym rowerze, kupionym za 4 koła kombinować, dokkupować w necie i przerabiać. Przeżyję z prostą w slr'u. Zaraz zapytam w sklepie co oni o tym myślą. Kur.. mać, po co ja zobaczyłem wczoraj w sklepie tego baranka z dodatkowymi klamkami... Teraz chodzi za mną.

Napisano

maniana007

Co do tych klamek w górnym chwycie też byłem na nie napalony, szczególnie po przejażdżce obok sklepu - pod tym względem plus dla Anyroada 2. Jednak czytając opinie ludzi, którzy też się przesiadali z prostej kiery na baranka odpuściłem dodatkowe manetki u góry. Co więcej widziałem też opinie ludzi, którzy po jakimś czasie już niekoniecznie byli zadowoleni z tych dodatkowych klamek i z nich nie korzystali i w ogóle dodatkowe ustrojstwo, bo przyzwyczaili się do dolnych :)

Napisano

Nie mam opcji edytuj więc post pod postem:

Podobno jest tak: Giant dostaje rowery już gotowe w pudłach z fabryki, te gotowe w pudłach wysyła do sklepów a sklep składa i sprzedaje klientowi. Tak więc cuda-przeróbki-zamiany na wczesnym etapie odpadają. Dłubanie zamianki i podmianki już tylko w sklepie (lub oczywiście samemu jak ktoś ogarnia). W sklepie chęci do przeróbek jakieś wykazywali ale stanęło na tym, że tych klameczek nie da się zamontować do hamulców hyrdaulicznych. Nie znam się, przyjąłem do wiadomości i nie ma tematu. Anyroad 2 ma klameczki ale mechaniki, anyroad 1 ge oraz slr 1 mają hydrauliki ale klameczek już nie więc niby teoria pasuje. Czyli jakbym nie kombinował zawsze coś nie tak i konieczne kompromisy: slr 1 z bajerami ale prosta kiera, anyroad 1 GE bajery i baranek ale bez klameczek (i droższy o 7 stów od pierwszego) a anyroad 2 najtańszy z barankiem i klameczkami ale na sorze, z aluminiową sztycą, mechanikami i kołami/oponami na dętkę czyli trochę biednie jak na niecałe 4 tysiaki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...