broncos Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Witam, Aktualnie używam Schwalbe Land Cruiser 42-622. Z racji, że głównie jeżdzę po mieście chciałem zmienić na coś szybszego (moze węższego - ale nie koniecznie). Zdarza mi się przejechać krótkie odcinki po leśnych, ubitych ścieżkach, więc nie chce kupować slicków - raczej coś typu semi-slick. Wstępnie wybrałem sobie dwie opony, chciałem prosić Was o komentarze: - Continental Speed King CX 700x35C - Continental Speed Ride 42-622 drut (wersja zwijana) Liczę, że Speed King będzie szybszy i będzie miał mniejsze opory (węższy, jednak jeszcze mniej bieżnika i wyższe ciśnienie), powinien być odporniejszy na przebicia (patrząc na TPI) natomiast martwię się, że będzie słabo z przyczepnościa np na mokrym, a wiadomo że u nas pada - taki mamy klimat :) Z drugiej strony Speed Ride w sumie niewiele się różni i jest tańszy w wersji z drutem bo dopłacać 20zł za pare gramów mniej - myśle że nie ma sensu w moim przypadku. A może jeszcze coś innego? Pozdrawiam i będę wdzięczny za komentarze, Marcin
m0d Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 2 minuty temu, broncos napisał: Speed Ride w sumie niewiele się różni i jest tańszy w wersji z drutem bo dopłacać 20zł za pare gramów mniej To może być dosłownie parę gramów mniej, bo jak sobie z ciekawości zważyłem 2szt zwijanych to było 460-470g Chyba, że i drutowa waży więcej niż producent deklaruje. Używam Speed Ride jako napędowej z tyłu w rowerze "na miasto", IMHO opory toczenia niskie (ale tu zaznaczam, że miałem niewiele do czynienia z takimi gumami więc to co dla mnie "niskie" to dla kogoś przyzwyczajonego do slików może być "kotwica"), na twardym podłożu ok (asfalt różnej jakości, kostka, bruk z kamieni, szutry, ubite drogi gruntowe), na niezbyt głębokim piasku z twardym pod spodem też ok. Na głębszym piachu i w mokrych warunkach jeszcze nie miałem okazji tej gumy sprawdzić. No i wymiar jest nieco oszukany, zamiast 42 mi wyszło 38mm na obręczy o szerokości wewnętrznej 19mm.
broncos Napisano 9 Lipca 2018 Autor Napisano 9 Lipca 2018 Teraz, m0d napisał: No i wymiar jest nieco oszukany, zamiast 42 mi wyszło 38mm na obręczy o szerokości wewnętrznej 19mm. Moja obręcz ma 23mm wewnątrz ale z tego co czytałem to ciągle ok pod opone 35mm. No właśnie Speed Ride wygląda na popularniejszą oponę niż Speed King CX.
m0d Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Generalnie opony dedykowane do przełajów są zwykle droższe z tego co zauważyłem. Ale za to masz do wyboru "lepsze" mieszanki gumy, są lżejsze, itp. Ten Speed Ride to wg Conti guma typu urban/trekking, jest cięższa, nie chwalą się jakąś specjalną gumą. Ma też odpowiednik przełajowy w postaci Cyclocross Speeda, możesz sobie porównać. Jeszcze co do odporności na przebicia - Speed Ride ma niby jakąś dodatkową wkładkę antyprzebiciową, ale to chyba tylko na czole opony, bo boki są dość "papierowe".
broncos Napisano 9 Lipca 2018 Autor Napisano 9 Lipca 2018 9 minut temu, m0d napisał: Ma też odpowiednik przełajowy w postaci Cyclocross Speeda, możesz sobie porównać. Właśnie na początku szukałem tej opony, ale to wygląda jakby jej już nie produkowali (nie znajduje mi w sklepach) i że jej następcą jest Speed Ride (właściwie to samo tylko szersze).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.