oalan1 Napisano 8 Lipca 2018 Napisano 8 Lipca 2018 Witam, poszukuję w internecie najtańszego roweru z pełną grupą deore xt. Czy kogoś z was zaskoczyła gdzieś cena do oferowanego osprzętu? Kolega się zastanawia albo nad całkowicie nowym rowerem albo nad całą nową grupą osprzętu. Wiadomo parę rzeczy można by było kupić używane, ale nowe xt posiada napęd 2x11, fajne manetki i przerzutki ze sprzęgiełkiem, dlatego się zastanawiam co by było korzystniejsze. Nowy rower czy nowa grupa .
Mod Team durnykot Napisano 8 Lipca 2018 Mod Team Napisano 8 Lipca 2018 2 godziny temu, oalan1 napisał: nowe xt posiada napęd 2x11, fajne manetki i przerzutki ze sprzęgiełkiem To samo ma tańszy SLX.
oalan1 Napisano 8 Lipca 2018 Autor Napisano 8 Lipca 2018 Nie ma zrzutów po 2 biegi oraz nie jest tak toporny (co przydaje się w ściganiu) przy zmianie biegów
abdesign Napisano 8 Lipca 2018 Napisano 8 Lipca 2018 Dlatego chcąc oszczędzić (a szukasz "najtańszego") kupuje się bardzo często właśnie SLX'a i wymienia same manetki na xt
Mod Team durnykot Napisano 8 Lipca 2018 Mod Team Napisano 8 Lipca 2018 1 godzinę temu, oalan1 napisał: nie jest tak toporny (co przydaje się w ściganiu) SLX nie jest toporny?????? W jakim sensie? Różnice między SLX a XT to minimalnie lepsza waga w XT i manetki. Reszta to praktycznie to samo. Inna sprawa ,że XT w wersji 2x11 jest raczej kiepskie.
oalan1 Napisano 8 Lipca 2018 Autor Napisano 8 Lipca 2018 Dlaczego jest kiepskie? No Zmiana manetek samych na xt nie głupie. Toporne mi się wydaje bardziej niż SLX przez sprzęgiełko, chyba że SLX też takowe posiada.
Mateusz30 Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Nie jest kiepskie. Zmienia lepiej, niż eagle. Szczególnie po zaliczeniu kilku patyków w eaglu ustawienie przerzutki staje się niemożliwe, tak żeby precyzyjnie zmieniać biegi. Pogadaj z mechanikami. Kochają ustawiać eagle. Śmigam drugi rok na xt 1x11 i mucha nie siada. Super precyzyjne zmiany, manetka lekko chodzi. Jedyne, co warto zmienić, to zamiast łańcucha schitmano dać srama. Napęd staje się bezgłośny, a w kieszeni zostaje 30pln. W schitmanowskim łańcuchu kolebią się rolki i hałasują. Trwałość identyczna, jak wcześniej. Na razie leci 4 łańcuch na kasecie.
m0d Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Może przed założeniem tematu warto poczytać lub pomacać w sklepach to i owo, żeby potem wiedzieć co gdzie w jakiej grupie i jakiej formie występuje? A może po prostu chodzi o ładne znaczki na podzespołach i zracjonalizowanie sobie zakupu? Bo czy naprawdę ktoś kupi dany rower tylko dlatego że ma pełną grupę XT a reszta nieistotna?
abdesign Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 18 minut temu, m0d napisał: Bo czy naprawdę ktoś kupi dany rower tylko dlatego że ma pełną grupę XT a reszta nieistotna? Żartujesz? Cała masa ludzi tak kupuje rowery... Skąd w ofercie WSZYSTKICH są rowery na acera/altus/alivio z tylną przerzutką Deore, albo nawet alivio/deore z tylną XT. "Wszyscy" wiedzą, że rower z manetką (prawą) xt na full deorce lepiej "bangla" niż na full XT z manetką deore i co z tego - kupisz gdzieś fabrycznie taki rower?
m0d Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Trik z tylną przerzutką jest stary i znany. Ale chyba nie o to chodzi w tym temacie... Ktoś ma specyficzne wymagania i tak naprawdę wychodzi z tego, ze może być byle co i byle taniej ale z "pełnym" XT (domyślnie cały napęd, bo znalezienie roweru który ma absolutnie wszystkie elementy z tej grupy to byłby w ogóle nie lada rarytas)
oalan1 Napisano 9 Lipca 2018 Autor Napisano 9 Lipca 2018 Tzn ja mogę to sam złożyć, chciałem się dowiedzieć co by było korzystniejsze. Na pewno napęd moim zdaniem na plus xt oraz manetka, a resztę można i slx i ewentualnie deore?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.