slazakmtb Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 (edytowane) Witam, Jakiś czas temu kupiłem rower z RockShox Recon Gold RL. Mam wrażenie, że po zablokowaniu amortyzatora z manetki - amortyzator prawie wcale się nie blokuje (no, może minimalnie). Najbardziej wyczuwalne jest to podczas postoju, gdy siłowo uginam amortyzator. Co może być przyczyną? Dodam, że przy zablokowanym amortyzatorze i siłowym uginaniu - słychać charakterystyczne "syczenie" (powietrze). Przy odblokowanym, ten dźwięk jest praktycznie niesłyszalny. Załączam dwa zdjęcia blokady (pozycja linki): Edytowane 5 Lipca 2018 przez slazakmtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Jeśli masz tłumik motion control (wszystkie recony gold od bodajże 2015 miały) to tak właśnie działa flood gate - po zablokowaniu jest sztywny ale przy mocnym/nagłym nacisku się poddaje. Dodatkowo jeśli jest na blokadzie jakiś większy jałowy skok bez oporu to ma mało oleju. Próg działania (siła przy jakiej blokadą puści) jest ustawiana fabrycznie wewnątrz (niektóre reby i wyższe modele miały regulację na zewnątrz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slazakmtb Napisano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Dziękuję @Dokumosa Nie miałem o tym pojęcia! W między czasie zmieniłem punkt startowy tego niebieskiego pokrętła (czyli jego pozycję, w którym linka zaczyna zmieniać położenie). Działa ale nie wiem czy to dobra praktyka. Sprawa zaczęła się od tego, że RockShox 30 Silver mojej żony, na blokadzie jest praktycznie całkowicie sztywny. Dołączam dwa zdjęcia a) po mojej zmiania b) przed moją zmianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Praktyka dobra. Ten pokrętas jest od ustawiania kompresji aż do całkowitej blokady. Manetka powinna powodować ustawienie pokrętasa w pozycję skrajną (kłódka). W tej pozycji amor powinien być sztywny (nie uginać się) pod wpływem przeciętnego nacisku a dopiero przy większej sile (jak np. nagle wdusisz kierownicę) zacznie puszczać flood gate. To zabezpieczenie żeby sobie krzywdy nie zrobić jadąc na blokadzie i nagle trafiając na przeszkodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Nie będę zakładał nowego tematu więc zapytam tutaj: Mam RS Sektor Gold RL z regulacją kompresji aż do blokady. Czy jeśli zastosuję np kit: https://www.sram.com/rockshox/products/remote-upgrade-kit-poploc to manetka będzie obsługiwać tylko skrajne położenia pokrętła czy pośrednie też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slazakmtb Napisano 6 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 (edytowane) Dzieki @Dokumosa za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, bo nie wiem, czy dobrze to rozumiem. Załóżmy, że niebieski okrąg to ten "niebieski pokrętas" w amorze. Ma on swój zakres, w którym można go przekręcać (zielony okrąg). Nie jest to pełne 360stopni ale jakieś 290stopnie. Rozumiem, że przy maksymalnym przekręceniu amor jest najsztywniejszy? I teraz, jeśli moja manetska PushLock ma stały zakres działania, więc zawsze obraca kółeczkiem o stałą ilość stopni? (kolory pomarańczowy i czerwony) Jaki jest sens w takiej manetce, która obsługuje tylko część zakresu blokady amortyzatora? Zaznaczenie kolorem czerwonym i pomarańczowym to zakresy przed i po mojej zmianie (opisywanej powyżej). I teraz pytanie najważniejsze: Jeśli zmieniłem punkt startowy (pasek pomarańczowy) to czy teraz mój amor nie jest ciągle lekko zablokowany? Edytowane 6 Lipca 2018 przez slazakmtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 (edytowane) Ciąg linki (ile linki wyciąga pomiędzy skrajnym położeniami) jest w manetce niezmienny. Jeśli Manetka nie obsługuje skrajnych położeń kółka to powinieneś tak sobie ustawić jak Ci najbardziej pasuje. Blokada nie musi być 100% żeby rowerem nie bujało na podjazdach. Edytowane 6 Lipca 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slazakmtb Napisano 6 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 @Dokumosa rozumiem, że są na rynku manetki, które obsługują skrajne położenia (+kilka położenie a nie tylko 0 - 1) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Zależy jaki rocznik amortyzatora/manetki. Obecnie nie. Właściwie ma to swoje wytłumaczenie - właśnie wspomniałem o tym że trzeba ustawić tak jak odpowiada. Również w położeniu otwartym - to jest "regulacja" tłumienia kompresji wg. RockShox'a jeśli kogoś nie stać na manetkę z regulacją. I jak rozumiem jest to zarazem odpowiedź na pytanie, które zadał @grabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.