Skocz do zawartości

[odchudzanie] B'Twin Triban 500 2015


Pegasus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym niskim kosztem odchudzić mojego Tribana 500 z 2015 roku, waga z koszykami, lampkami i torbą podsiodłową wynosi jakieś 11 kg. W planach mam dwie lokalne imprezy - Triathlon (sztafeta składająca się z 3 osób, będę miał do pokonania 20 km) oraz duathlon (tutaj też etap rowerowy 20 km). Na imprezy wiadomo z akcesoriów zostanie tylko jeden koszyk na bidon, który w zupełności wystarczy.

Chciałbym zejść z rowerem niskim kosztem poniżej granicy 10 kg, mam w planach wymianę ciężkich rurek i siedzenia na początek,  w nowym roku wymiana opon Michelin Dynamic Sport na Duro.

Jeżeli chodzi o rurki to mam okazję kupić kokpit Syntace, mostek F139 100 mm + kierownica z linii Racelite 440 mm za 60-70 zł. Waga tego zestawu to 432 g. Niestety nie znam wagi mojego kokpitu, ale jako że jest to podstawowy model myślę że jest ciężko... Myślicie że ten kokpit w tej cenie da zysk chociażby 100 g? Dodatkowo wymiana podkładek, które zmieniły kolor na carbon...

Jeśli chodzi o sztyce to jedyny wybór na rozmiar 29.8 to Decathlonowa sztyca 350 mm o wadze 235 g za 80 zł. Jeżeli chodzi o aktualną sztyce to waży 345 g przy tej samej długości.

Jeżeli chodzi o siodełko to mam zamiar kupić full carbon z Chin 110 g/80 zł. Wymiar dokładnie taki jak mojego siodełka, a około 200g w dół. 

Miałem też w głowie wymianę kokpitu na zintegrowany carbon z Chin za +- 200 zł, zysk wagowy byłby duży ale jednak boję się że coś strzeli, odpada.

Co myślicie o tych planach? Czy ten kokpit będzie lepszy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rurek jest prosta i przyjemna ale nie znając aktualnej wagi możesz "umoczyć". Największy zysk wagowy uzyskasz na kołach, ale to już wiąże się z sporą kwotą. Problem Tribana 500 jest taki, że jest na słabym osprzęcie Microshift ( chyba że masz jakiś stary model i jest na Shimano), więc prawdę mówiąc trochę szkoda w niego pakować większe pieniądze.

Masz widelec Alu czy Karbon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec stalowy, waga pewnie ponad kilogram.

Jego cena sklepowa to 1300 zł, ja za model 2015 kupiony w 2016 roku i używany przez 1,5 roku zapłaciłem 800 zł. Ten kokpit+sztyca+siodełko wyjdzie mnie minimalnie 210 zł, a zysk może być spory, bo te rurki faktycznie muszą być ciężkie co pokazuje przykład sztycy.

Do roweru kupiłem też SPD Kellys Clip 70 na przecenie z 320 na 100 więc cały rowerek kosztowałby mnie 1100 zł, a fajne jest to że mogę złożyć coś sam bo są to w sumie najprostsze rzeczy. Za 1100 zł chyba nie będzie to najgorszy rower???

 

Po sezonie wymiana widelca (na OLX Supry chodzą po 600g/150zł) i tu można zyskać powiedzmy 300g. Full Carbon nie chcę bo to ma być prosty rower bez cudowania.

EDIT

sprawdziłem ceny tego mostka Syntace F139, jest to chyba podstawowy model bo jest ich pełno. Ceny rozpoczynają się od 30 zł + wysyłka. Kierownice szosowe Syntace zaczynają się od 59 zł  (używana, dosyć zniszczona), a taka jak jest w tym secie znalazłem za 79 + wysyłka. Ja mogę kupić zestaw za 60-70 zł, wiec chyba nie jest źle...

Edytowane przez Pegasus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem edytować ponownie, ale się nie da -_-

znalazłem 2 ciekawe oferty, w podobnym budżecie, ale lepsza waga - mostek Smica 100 mm 25,4 (101g) + kierownica ITM 420 mm pod ten mostek o wadze 241g ( tutaj na Ebayu taka sama chodzi po 50$ https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ITALMANUBRI-ITM-MILLLENNIUM-ERGAL-ULTRA-LITE-DROP-HANDLEBARS-26-x-42-OTO-/272567679898 ) co razem dałoby 342g. Za oba przedmioty i ich wysyłki zapłaciłbym jakoś 85 zł. 

Czy poczuję znaczącą różnice pomiędzy kierownicą 440 a 420 i mocowaniem 25,4? Na czym będą one polegać? I czy ten zestaw jest lepszy i czy te marki są dobre?

Edytowane przez Pegasus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bardzo mocno zastanowiłbym się nad kupnem używanych rurek. Nie znamy pochodzenia, historii ,a wymiana może nie przynieść spodziewanego efektu. Poza tym zmiana na węższą kierownice nie jest zbyt dobrym pomysłem. Wymiana sztycy jest OK.

15 godzin temu, Pegasus napisał:

wymiana opon Michelin Dynamic Sport na Duro

Sprawdzałeś wagi obydwu opon? Często wymiana opon to najszybszy i najlepszy sposób na zbicie wagi i, co najważniejsze, poprawienie osiągów roweru poprzez zmniejszenie oporów toczenia.

14 godzin temu, Pegasus napisał:

Widelec stalowy, waga pewnie ponad kilogram.

Wymieniając na karbonowo-aluminiowy zyskujesz jakieś 400 gramów.

Kwestią oddzielną jest koszt. Prywatnie zacząłbym od sztycy i opon. Później widelec. Na końcu mostek ( gdzie jest najmniejszy zysk ) i kierownica.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony Duro ważą poniżej 200g, moje Michelin Dynamic Sport zważone w domowych warunkach wyszły mi około 290 gram. Rower kupiłem z tymi oponami i chciałbym je chociaż trochę dojechać bo ich przebieg jest nadal symboliczny

Chciałem zacząć od mostka i kierownicy, ponieważ za 90 zł mógłbym mieć komplet o wadze poniżej 350g, jak oglądałem na Aliexpress to ich kierownice zintegrowane w małych rozmiarach często są w podobnej wadze. Mostek Smica ( https://www.olx.pl/oferta/mostek-smica-25-4mm-100mm-plus-dwie-sruby-tytanowe-np-koszyka-bidonu-CID767-IDssinJ.html ) i kierownica ITM ( https://www.olx.pl/oferta/kierownica-szosowa-CID767-IDuXtXR.html ).

Jako że mój rower jest najniższym modlem Tribana to myślę, że aktualny komplet może mieć 450+g

Sztyca zostanie zmieniona razem z siodełkiem, które już jest w drodze ale jeszcze trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, Pegasus napisał:

Opony Duro ważą poniżej 200g,

A jak z odpornością na przebicia? Jaka szerokość? Jeśli to totalne slicki to dosyć mocno zawęzisz uniwersalność roweru. Zmiana kierownicy na węższą tylko dla wagi..... no nie wiem... dyskusyjne. Zamiast kierownicy i mostka wymieniłbym opony i zważyłbym dętki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki mam normalne, po 100g. Nie wiem czy jest sens kupować takie po 80g, boję się że przy samym zakładaniu w warunkach czysto domowych coś przytrzasnę i dętka w kosz.

Szerokość tych Duro to 23c, czytałem dużo opinii i ludzie ogólnie je chwalą, są różne modele w niskiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, inwestowanie w ten rower jest nieopłacalne.

Jeśli jednak nadal chcesz się za to zabierać, to na początek, jak już czytałeś - opony i dętki. Ale nie pchaj się w 23c, weź 25c. Wagowo niewiele więcej, komfort natomiast lepszy. Do tego lekkie dętki. I już z 200-250g różnicy. Potem może być sztyca, siodełko.  I na tym bym się zatrzymał. Potem są już już droższe wydatki - koła i widelec. Napęd też jest ciężki. I tu można dorzucić w końcu wymianę kierownicy czy mostka. I finalnie z roweru zostanie Ci tylko, również niezbyt lekka, rama.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej ... jest plan czasówki na 20 km ... i chcesz obniżyć wagę sprzętu bo liczysz na to że to da realny zysk na mecie.
Realny zysk da jak na tej 20 km czasówce będziesz miał z 1000 m przewyższeń. ;)
Na płaskim sprincie więcej zyskasz obniżając pozycję poprzez ustawienie mostka na "-" i wywalenie spod niego podkładek.
Bo grawitacja będzie ci mniej doskwierać niż znaczące opory powietrza przy ciśnięciu ciągle +40 km/h.

Rower ze względu na klasę sam z siebie jest kiepska bazą pod projekt "na lekko"

Pozdrawiam 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli według was dozbierać te 500 zł, które chciałem przeznaczyć na upgrade i po sezonie sprzedać tego za np. 900 i za 1300-1500 kupić coś z widelcem carbonowym, napędem Tiagra/105?

dam tu przykłady na co byłoby mnie stać po sezonie (tylko przykłady) :

https://www.olx.pl/oferta/markowy-holenderski-rower-szosowy-koga-tiagra-CID767-IDwcThh.html#5d23b796ac

https://allegro.pl/szosa-alu-prorace-cala-na-ultegra-widelec-carbon-i7420805745.html

https://allegro.pl/szosa-trenga-tdr-5-alu-carbon-shimano-105-i7428592431.html

https://allegro.pl/focus-shimano-105-10-zebatek-lekki-i7419381393.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że szukanie zbędnych gramów w rowerze tej klasy dla czasówki 20 km to ślepa uliczka.
Jak nie jesteś "prosem" to waga twojego ciała potrafi się bujać nawet +/- 500g w cyklu dobowym.
Czasówka na dystansie 20 km pozwala zastanowić się nad rezygnacją z bidonu ... no chyba że pogoda "dopisze".
Ale tak jak pisałem waga roweru boli jak musisz się wspinać ... nie znam lokalizacji i charakterystyki trasy .
Jak jedziesz szybko po płaskim musisz być bardziej "aero".
To co zrobisz z kasą to twoja decyzja, którą powinieneś podjąć sam, my możemy tylko sugerować ;)

Pozdrawiam   

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę po Wielkopolsce, teren płaski, w góry się nie wybieram.

Czyli @rzezniol myślisz że lepiej te 300 złotych dorzucić do np. https://allegro.pl/szosa-trenga-tdr-5-alu-carbon-shimano-105-i7428592431.html#imglayer i mieć już napęd 105, podstawowe koła Shimano oraz widelec carbon?

Gdybym do mojego chciał włożyć sam widelec to koszt używanego to +- 200-300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zadaj sobie pytanie czy warto z Twojego obecnego roweru pchać się w zabytki. Ten/ta Trenga  za 1200 pln to jakiś 2005 rok luźno oceniając. Za 1700 pln masz całkiem niezłego Tribana 500 w Deca. Wiem ,że dobrze się mówi o "dorzucaniu" ,ale wg mnie warto to rozważyć. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając fakt że większość "super okazji" to bardzo duże rozmiary. Nie znam twoich gabarytów, może to akurat twoje rozmuary ale warto na to zawrócić uwagę. No i ocenianie roweru używanego po specyfikacji, zdjęciach i cenie to tak średnio.

Zacznij wrzucać do świnki ... I nie nagrzewaj się czasowo ;) im dłużej tym lepszy rower kupisz. W aktualnym sprzęcie rób tylko bieżącą eksploatację i formę bo to co zamierzasz  wrzucić do tego Tribana nie będzie miało znaczącego wpływu na wynik. Takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zaczynam odkładać na jakiegoś innego Tribana.

@durnykot ten nowy Triban 500 za 1700 zł różni się od mojego przede wszystkim carbonowym widelcem, więc będę celował bardziej w jakiegoś używanego Tribana 500/520 na carbonowym widelcu i grupie Sora z korbą Hollowtech 2. Można takiego dostać od 1200 zł, co myślisz?

Znalazłem ofertę gdzie ktoś wymienił w nim te koła AERO na jakiś komplet na obręczach Mavic CXP22 - czy taki zestaw jest choć minimalnie lepszy niż AERO??? Próbuję się jescze dowiedzieć co dokładnie ma za piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
19 minut temu, Pegasus napisał:

będę celował bardziej w jakiegoś używanego Tribana 500/520 na carbonowym widelcu i grupie Sora z korbą Hollowtech 2. Można takiego dostać od 1200 zł, co myślisz?

Wszystko zależy od stanu roweru. Musisz liczyć się z tym ,że napęd może wymagać pewnych inwestycji.

Tu jest 520 w całkiem niezłym stanie

https://allegro.pl/b-twin-triban-520-m-rower-szosowy-szosa-btwin-m-i7427947289.html#thumb/6

24 minuty temu, Pegasus napisał:

na jakiś komplet na obręczach Mavic CXP22 - czy taki zestaw jest choć minimalnie lepszy niż AERO???

Kwestia piast i zaplotu.No i wagi.  Na pewno będą się tak samo kręcić, więc na tą chwilę trudno stanowczo powiedzieć ,które są lepsze.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku tego https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-500-CID767-IDuVNKt.html , właśnie w nim są właśnie inne koła. Piasty są podobno Felta (?), po wpisaniu tego w Google wyskoczyło mi coś takiego https://www.pinkbike.com/buysell/1429545 lub  http://frameandwheelservices.blogspot.com/2012/11/mavic-cxp-22-wheel-set-alloy-clincher.html . 

Liczę się oczywiście z tym, że nie będzie to rower w stanie idealnym. Sprzedawca dodaje dodatkowo tą krótką sztycę, lecz ja i tak po jakimś czasie wymieniłbym na tą lżejszą wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zauważ ,że podana waga tych kół to trochę ponad 2kg. Nie wiem ile ważą oryginalne koła BTwina ,ale nie spodziewam się większej różnicy w wadze. Jeśli tak jest ,to same koła nie powinny być brane jako decydujący argument do zakupu. Tym bardziej, że Felt nie robi piast ,więc raczej są tam jakieś chińskie piasty z logo Felta. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli plan jest taki żeby kupić jakiegoś Tribana z węglowym widelcem i grupą Sora 3x9, później do tego dam zmianę sztycy i siodełka (mam już zamówione carbonowe) i dalej zbieranie pieniędzy na nowe koła. 

Macie jakieś tanie koła godne polecenia? Bo też nie wiem czy warto włożyć do roweru za 1200 zł koła za np. 1000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowo w rowerze budżetowym koła są ciężkie ... w okolicach 1000 zł da się kupić koła o wadze 1500 - 1600 g komplet.
Zwyczajowo to około 500 g lżej niż "fabryka".
Koła możesz zamówić z perspektywą "na potem", wyłożyć teraz nieco więcej i przekładać koła z roweru do roweru.
Jednak tutaj trzeba mieć na uwadze kilka aspektów ...
Warto by było aby piasta w takich kołach umożliwiała konwersje między systemami "klasyczny" a "sztywna oś".
Oraz odpowiedź na fundamentalne pytanie odnośnie systemu hamulcowego ... tylko obręczowe / tylko tarczowe / połączenie obu systemów w jednych kołach. 
Pytaniami o koła warto kierować do forumowego kolegi Dawida z daveo.pl.
Sprzedał użytkownikom forum nie jeden komplet kół i jakoś nie słyszałem aby ktoś był niezadowolony ;)
Jestem jednym z zadowolonych użytkowników z daveo.

Pozdrawiam

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie o rozmiar ramy. Mam 184 cm i długie nogi, przekrok 90-91 cm. Z kalkulatorów wychodzi mi rama 60 cm, mój Triban w rozmiarze XL ma właśnie 60 cm i jeździ mi się dobrze. Po pomnożeniu 90*0.67 też wychodzi 60 cm.

Czy 60 cm to odpowiednia rama dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększamy budżet do 2000-2500 zł na używkę, mam kilka rowerów na oku i może podpowiecie mi które są warte uwagi

https://allegro.pl/boardman-team-carbon-l-trek-giant-scott-i7416511566.html#thumb/2

https://allegro.pl/rower-szosowy-garnelli-luciano-carbon-full-ultegra-i7432508340.html

https://allegro.pl/rower-szosowy-trek-madone-5-2-carbon-campagnolo-i7441362039.html

https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-oclv-carbon-110-58cm-rower-szosowy-kolarka-szosowka-CID767-IDwq21b.html

https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-5-5-full-carbon-shimano-105-roz-56-58-cm-CID767-IDufqld.html

Myślę właśnie o podstawowym carbonie, chociaż jak widać ich waga oscyluje w granicach 8.5 kg, tylko ten stary Trek Madone waży 7,5 kg (według sprzedającego).

Za 1800 zł można mieć takiego z aluminiową ramą i wagą też 8,5 kg https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-5-5-full-carbon-shimano-105-roz-56-58-cm-CID767-IDufqld.html i tutaj pytanie czy jest sens dokładać 700-800 zł do carbonu mimo tej samej wagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...