Pegasus Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Witam. Chciałbym niskim kosztem odchudzić mojego Tribana 500 z 2015 roku, waga z koszykami, lampkami i torbą podsiodłową wynosi jakieś 11 kg. W planach mam dwie lokalne imprezy - Triathlon (sztafeta składająca się z 3 osób, będę miał do pokonania 20 km) oraz duathlon (tutaj też etap rowerowy 20 km). Na imprezy wiadomo z akcesoriów zostanie tylko jeden koszyk na bidon, który w zupełności wystarczy. Chciałbym zejść z rowerem niskim kosztem poniżej granicy 10 kg, mam w planach wymianę ciężkich rurek i siedzenia na początek, w nowym roku wymiana opon Michelin Dynamic Sport na Duro. Jeżeli chodzi o rurki to mam okazję kupić kokpit Syntace, mostek F139 100 mm + kierownica z linii Racelite 440 mm za 60-70 zł. Waga tego zestawu to 432 g. Niestety nie znam wagi mojego kokpitu, ale jako że jest to podstawowy model myślę że jest ciężko... Myślicie że ten kokpit w tej cenie da zysk chociażby 100 g? Dodatkowo wymiana podkładek, które zmieniły kolor na carbon... Jeśli chodzi o sztyce to jedyny wybór na rozmiar 29.8 to Decathlonowa sztyca 350 mm o wadze 235 g za 80 zł. Jeżeli chodzi o aktualną sztyce to waży 345 g przy tej samej długości. Jeżeli chodzi o siodełko to mam zamiar kupić full carbon z Chin 110 g/80 zł. Wymiar dokładnie taki jak mojego siodełka, a około 200g w dół. Miałem też w głowie wymianę kokpitu na zintegrowany carbon z Chin za +- 200 zł, zysk wagowy byłby duży ale jednak boję się że coś strzeli, odpada. Co myślicie o tych planach? Czy ten kokpit będzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Wymiana rurek jest prosta i przyjemna ale nie znając aktualnej wagi możesz "umoczyć". Największy zysk wagowy uzyskasz na kołach, ale to już wiąże się z sporą kwotą. Problem Tribana 500 jest taki, że jest na słabym osprzęcie Microshift ( chyba że masz jakiś stary model i jest na Shimano), więc prawdę mówiąc trochę szkoda w niego pakować większe pieniądze. Masz widelec Alu czy Karbon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 (edytowane) Widelec stalowy, waga pewnie ponad kilogram. Jego cena sklepowa to 1300 zł, ja za model 2015 kupiony w 2016 roku i używany przez 1,5 roku zapłaciłem 800 zł. Ten kokpit+sztyca+siodełko wyjdzie mnie minimalnie 210 zł, a zysk może być spory, bo te rurki faktycznie muszą być ciężkie co pokazuje przykład sztycy. Do roweru kupiłem też SPD Kellys Clip 70 na przecenie z 320 na 100 więc cały rowerek kosztowałby mnie 1100 zł, a fajne jest to że mogę złożyć coś sam bo są to w sumie najprostsze rzeczy. Za 1100 zł chyba nie będzie to najgorszy rower??? Po sezonie wymiana widelca (na OLX Supry chodzą po 600g/150zł) i tu można zyskać powiedzmy 300g. Full Carbon nie chcę bo to ma być prosty rower bez cudowania. EDIT sprawdziłem ceny tego mostka Syntace F139, jest to chyba podstawowy model bo jest ich pełno. Ceny rozpoczynają się od 30 zł + wysyłka. Kierownice szosowe Syntace zaczynają się od 59 zł (używana, dosyć zniszczona), a taka jak jest w tym secie znalazłem za 79 + wysyłka. Ja mogę kupić zestaw za 60-70 zł, wiec chyba nie jest źle... Edytowane 30 Czerwca 2018 przez Pegasus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 (edytowane) Chciałem edytować ponownie, ale się nie da znalazłem 2 ciekawe oferty, w podobnym budżecie, ale lepsza waga - mostek Smica 100 mm 25,4 (101g) + kierownica ITM 420 mm pod ten mostek o wadze 241g ( tutaj na Ebayu taka sama chodzi po 50$ https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ITALMANUBRI-ITM-MILLLENNIUM-ERGAL-ULTRA-LITE-DROP-HANDLEBARS-26-x-42-OTO-/272567679898 ) co razem dałoby 342g. Za oba przedmioty i ich wysyłki zapłaciłbym jakoś 85 zł. Czy poczuję znaczącą różnice pomiędzy kierownicą 440 a 420 i mocowaniem 25,4? Na czym będą one polegać? I czy ten zestaw jest lepszy i czy te marki są dobre? Edytowane 1 Lipca 2018 przez Pegasus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Bardzo mocno zastanowiłbym się nad kupnem używanych rurek. Nie znamy pochodzenia, historii ,a wymiana może nie przynieść spodziewanego efektu. Poza tym zmiana na węższą kierownice nie jest zbyt dobrym pomysłem. Wymiana sztycy jest OK. 15 godzin temu, Pegasus napisał: wymiana opon Michelin Dynamic Sport na Duro Sprawdzałeś wagi obydwu opon? Często wymiana opon to najszybszy i najlepszy sposób na zbicie wagi i, co najważniejsze, poprawienie osiągów roweru poprzez zmniejszenie oporów toczenia. 14 godzin temu, Pegasus napisał: Widelec stalowy, waga pewnie ponad kilogram. Wymieniając na karbonowo-aluminiowy zyskujesz jakieś 400 gramów. Kwestią oddzielną jest koszt. Prywatnie zacząłbym od sztycy i opon. Później widelec. Na końcu mostek ( gdzie jest najmniejszy zysk ) i kierownica. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Opony Duro ważą poniżej 200g, moje Michelin Dynamic Sport zważone w domowych warunkach wyszły mi około 290 gram. Rower kupiłem z tymi oponami i chciałbym je chociaż trochę dojechać bo ich przebieg jest nadal symboliczny Chciałem zacząć od mostka i kierownicy, ponieważ za 90 zł mógłbym mieć komplet o wadze poniżej 350g, jak oglądałem na Aliexpress to ich kierownice zintegrowane w małych rozmiarach często są w podobnej wadze. Mostek Smica ( https://www.olx.pl/oferta/mostek-smica-25-4mm-100mm-plus-dwie-sruby-tytanowe-np-koszyka-bidonu-CID767-IDssinJ.html ) i kierownica ITM ( https://www.olx.pl/oferta/kierownica-szosowa-CID767-IDuXtXR.html ). Jako że mój rower jest najniższym modlem Tribana to myślę, że aktualny komplet może mieć 450+g Sztyca zostanie zmieniona razem z siodełkiem, które już jest w drodze ale jeszcze trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Teraz, Pegasus napisał: Opony Duro ważą poniżej 200g, A jak z odpornością na przebicia? Jaka szerokość? Jeśli to totalne slicki to dosyć mocno zawęzisz uniwersalność roweru. Zmiana kierownicy na węższą tylko dla wagi..... no nie wiem... dyskusyjne. Zamiast kierownicy i mostka wymieniłbym opony i zważyłbym dętki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Dętki mam normalne, po 100g. Nie wiem czy jest sens kupować takie po 80g, boję się że przy samym zakładaniu w warunkach czysto domowych coś przytrzasnę i dętka w kosz. Szerokość tych Duro to 23c, czytałem dużo opinii i ludzie ogólnie je chwalą, są różne modele w niskiej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Przede wszystkim, inwestowanie w ten rower jest nieopłacalne. Jeśli jednak nadal chcesz się za to zabierać, to na początek, jak już czytałeś - opony i dętki. Ale nie pchaj się w 23c, weź 25c. Wagowo niewiele więcej, komfort natomiast lepszy. Do tego lekkie dętki. I już z 200-250g różnicy. Potem może być sztyca, siodełko. I na tym bym się zatrzymał. Potem są już już droższe wydatki - koła i widelec. Napęd też jest ciężki. I tu można dorzucić w końcu wymianę kierownicy czy mostka. I finalnie z roweru zostanie Ci tylko, również niezbyt lekka, rama. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Inaczej ... jest plan czasówki na 20 km ... i chcesz obniżyć wagę sprzętu bo liczysz na to że to da realny zysk na mecie. Realny zysk da jak na tej 20 km czasówce będziesz miał z 1000 m przewyższeń. Na płaskim sprincie więcej zyskasz obniżając pozycję poprzez ustawienie mostka na "-" i wywalenie spod niego podkładek. Bo grawitacja będzie ci mniej doskwierać niż znaczące opory powietrza przy ciśnięciu ciągle +40 km/h. Rower ze względu na klasę sam z siebie jest kiepska bazą pod projekt "na lekko" Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Czyli według was dozbierać te 500 zł, które chciałem przeznaczyć na upgrade i po sezonie sprzedać tego za np. 900 i za 1300-1500 kupić coś z widelcem carbonowym, napędem Tiagra/105? dam tu przykłady na co byłoby mnie stać po sezonie (tylko przykłady) : https://www.olx.pl/oferta/markowy-holenderski-rower-szosowy-koga-tiagra-CID767-IDwcThh.html#5d23b796ac https://allegro.pl/szosa-alu-prorace-cala-na-ultegra-widelec-carbon-i7420805745.html https://allegro.pl/szosa-trenga-tdr-5-alu-carbon-shimano-105-i7428592431.html https://allegro.pl/focus-shimano-105-10-zebatek-lekki-i7419381393.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Wydaje mi się że szukanie zbędnych gramów w rowerze tej klasy dla czasówki 20 km to ślepa uliczka. Jak nie jesteś "prosem" to waga twojego ciała potrafi się bujać nawet +/- 500g w cyklu dobowym. Czasówka na dystansie 20 km pozwala zastanowić się nad rezygnacją z bidonu ... no chyba że pogoda "dopisze". Ale tak jak pisałem waga roweru boli jak musisz się wspinać ... nie znam lokalizacji i charakterystyki trasy . Jak jedziesz szybko po płaskim musisz być bardziej "aero". To co zrobisz z kasą to twoja decyzja, którą powinieneś podjąć sam, my możemy tylko sugerować Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Jeżdzę po Wielkopolsce, teren płaski, w góry się nie wybieram. Czyli @rzezniol myślisz że lepiej te 300 złotych dorzucić do np. https://allegro.pl/szosa-trenga-tdr-5-alu-carbon-shimano-105-i7428592431.html#imglayer i mieć już napęd 105, podstawowe koła Shimano oraz widelec carbon? Gdybym do mojego chciał włożyć sam widelec to koszt używanego to +- 200-300 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Zadaj sobie pytanie czy warto z Twojego obecnego roweru pchać się w zabytki. Ten/ta Trenga za 1200 pln to jakiś 2005 rok luźno oceniając. Za 1700 pln masz całkiem niezłego Tribana 500 w Deca. Wiem ,że dobrze się mówi o "dorzucaniu" ,ale wg mnie warto to rozważyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 1 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Pomijając fakt że większość "super okazji" to bardzo duże rozmiary. Nie znam twoich gabarytów, może to akurat twoje rozmuary ale warto na to zawrócić uwagę. No i ocenianie roweru używanego po specyfikacji, zdjęciach i cenie to tak średnio. Zacznij wrzucać do świnki ... I nie nagrzewaj się czasowo im dłużej tym lepszy rower kupisz. W aktualnym sprzęcie rób tylko bieżącą eksploatację i formę bo to co zamierzasz wrzucić do tego Tribana nie będzie miało znaczącego wpływu na wynik. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 W takim razie zaczynam odkładać na jakiegoś innego Tribana. @durnykot ten nowy Triban 500 za 1700 zł różni się od mojego przede wszystkim carbonowym widelcem, więc będę celował bardziej w jakiegoś używanego Tribana 500/520 na carbonowym widelcu i grupie Sora z korbą Hollowtech 2. Można takiego dostać od 1200 zł, co myślisz? Znalazłem ofertę gdzie ktoś wymienił w nim te koła AERO na jakiś komplet na obręczach Mavic CXP22 - czy taki zestaw jest choć minimalnie lepszy niż AERO??? Próbuję się jescze dowiedzieć co dokładnie ma za piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 19 minut temu, Pegasus napisał: będę celował bardziej w jakiegoś używanego Tribana 500/520 na carbonowym widelcu i grupie Sora z korbą Hollowtech 2. Można takiego dostać od 1200 zł, co myślisz? Wszystko zależy od stanu roweru. Musisz liczyć się z tym ,że napęd może wymagać pewnych inwestycji. Tu jest 520 w całkiem niezłym stanie https://allegro.pl/b-twin-triban-520-m-rower-szosowy-szosa-btwin-m-i7427947289.html#thumb/6 24 minuty temu, Pegasus napisał: na jakiś komplet na obręczach Mavic CXP22 - czy taki zestaw jest choć minimalnie lepszy niż AERO??? Kwestia piast i zaplotu.No i wagi. Na pewno będą się tak samo kręcić, więc na tą chwilę trudno stanowczo powiedzieć ,które są lepsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 Mam na oku tego : https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-500-CID767-IDuVNKt.html , właśnie w nim są właśnie inne koła. Piasty są podobno Felta (?), po wpisaniu tego w Google wyskoczyło mi coś takiego https://www.pinkbike.com/buysell/1429545 lub http://frameandwheelservices.blogspot.com/2012/11/mavic-cxp-22-wheel-set-alloy-clincher.html . Liczę się oczywiście z tym, że nie będzie to rower w stanie idealnym. Sprzedawca dodaje dodatkowo tą krótką sztycę, lecz ja i tak po jakimś czasie wymieniłbym na tą lżejszą wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Zauważ ,że podana waga tych kół to trochę ponad 2kg. Nie wiem ile ważą oryginalne koła BTwina ,ale nie spodziewam się większej różnicy w wadze. Jeśli tak jest ,to same koła nie powinny być brane jako decydujący argument do zakupu. Tym bardziej, że Felt nie robi piast ,więc raczej są tam jakieś chińskie piasty z logo Felta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Czyli plan jest taki żeby kupić jakiegoś Tribana z węglowym widelcem i grupą Sora 3x9, później do tego dam zmianę sztycy i siodełka (mam już zamówione carbonowe) i dalej zbieranie pieniędzy na nowe koła. Macie jakieś tanie koła godne polecenia? Bo też nie wiem czy warto włożyć do roweru za 1200 zł koła za np. 1000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Typowo w rowerze budżetowym koła są ciężkie ... w okolicach 1000 zł da się kupić koła o wadze 1500 - 1600 g komplet. Zwyczajowo to około 500 g lżej niż "fabryka". Koła możesz zamówić z perspektywą "na potem", wyłożyć teraz nieco więcej i przekładać koła z roweru do roweru. Jednak tutaj trzeba mieć na uwadze kilka aspektów ... Warto by było aby piasta w takich kołach umożliwiała konwersje między systemami "klasyczny" a "sztywna oś". Oraz odpowiedź na fundamentalne pytanie odnośnie systemu hamulcowego ... tylko obręczowe / tylko tarczowe / połączenie obu systemów w jednych kołach. Pytaniami o koła warto kierować do forumowego kolegi Dawida z daveo.pl. Sprzedał użytkownikom forum nie jeden komplet kół i jakoś nie słyszałem aby ktoś był niezadowolony Jestem jednym z zadowolonych użytkowników z daveo. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 8 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2018 Mam jeszcze pytanie o rozmiar ramy. Mam 184 cm i długie nogi, przekrok 90-91 cm. Z kalkulatorów wychodzi mi rama 60 cm, mój Triban w rozmiarze XL ma właśnie 60 cm i jeździ mi się dobrze. Po pomnożeniu 90*0.67 też wychodzi 60 cm. Czy 60 cm to odpowiednia rama dla mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lipca 2018 Jeśli Ci wygodnie to tak. Przy wzroście 185 cm i krótszych nogach mam ramę 56 i jest OK ( po zmianie mostka na krótszy ). Wszystko zależy od Ciebie i Twojej wygody , a nie od kalkulatorów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 10 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Zwiększamy budżet do 2000-2500 zł na używkę, mam kilka rowerów na oku i może podpowiecie mi które są warte uwagi https://allegro.pl/boardman-team-carbon-l-trek-giant-scott-i7416511566.html#thumb/2 https://allegro.pl/rower-szosowy-garnelli-luciano-carbon-full-ultegra-i7432508340.html https://allegro.pl/rower-szosowy-trek-madone-5-2-carbon-campagnolo-i7441362039.html https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-oclv-carbon-110-58cm-rower-szosowy-kolarka-szosowka-CID767-IDwq21b.html https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-5-5-full-carbon-shimano-105-roz-56-58-cm-CID767-IDufqld.html Myślę właśnie o podstawowym carbonie, chociaż jak widać ich waga oscyluje w granicach 8.5 kg, tylko ten stary Trek Madone waży 7,5 kg (według sprzedającego). Za 1800 zł można mieć takiego z aluminiową ramą i wagą też 8,5 kg https://www.olx.pl/oferta/trek-madone-5-5-full-carbon-shimano-105-roz-56-58-cm-CID767-IDufqld.html i tutaj pytanie czy jest sens dokładać 700-800 zł do carbonu mimo tej samej wagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.