Skocz do zawartości

[Opona] Race King 26x2.2


Janu_sz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chłopaki ( i dziewczyny ) powiedzcie mi, bo mam dylemat. Chcę kupić na mój jowej Continental Race King 26x2.2 i mam dylemat, czy brać tą najtańszą drutowaną za 55 zł/ sport wersję / czy warto dopłacić do tych 90 zł i zwijaną na niby lepszej gumie.

Wogóle to tu nazywana jest PURE GRIP, gdy w necie wyczytałem, że te Race Kingi są w wersjach:

  • Sport – podstawowy i najtańszy model, opona drutowa
  • Performance – opona zwijana, opony wyczynowe dla ambitnych zawodników, solidne materiały i precyzyjne wykonanie
  • Race Sport – opona zwijana, mieszanka BlackChili oraz konstrukcja idealna do wyścigów XC i maratonów, najlżejsza z całej rodziny
  • ProTection – opona zwijana, wykorzystują mieszankę BlackChili oraz specjalne wzmocnienia dla standardu Tubeless Ready

Nie rozumiem dlaczego sklepy nie opiszą co mają faktycznie w sprzedaży.

To wersja droższa: 

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-pure-grip-pd7105/?v_Id=18191

a to tańsza:

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-race-king-pd7103/?v_Id=18190

 

Odczuje różnicę w rekreacyjnej jeździe ( w prowadzeniu roweru, zużycie opon ) po bezdrożach ubitych mniej lub bardziej ( waga moja i roweru 90 kg ) ? Warto wydać 90 a nie 55 zł za sztukę ?

Napisano

O, własnie wczoraj siedziałem i  próbowałem  zrozumi eć co za Race King się sprzedają w sklepach. Aż w końcu musiałem ściągnąć katalog Continentala.

Jeżeli w opisie jest Puregrip, to jest Performance - podstawowa wersja. Może być zwijana i drut. Tegoroczny Performance ma wzór plastrów miodu na bokach i podobno nie jest tak podatny na pruwanie po bokach. RaceSport i Protection są mieszance BlackChili i są tylko zwijane, jedna lżejsza dla wyścigów, druga wzmocniona.

Co to za drutowa wersja Sport to ja  nie bardzo zrozumiałem, w katalogu tego nie ma. Tam jest chyba oplot 3/84, może jakaś lżejsza sportowa wersja.

 

 

 

image.png

Napisano

No właśnie po kontakcie ze sklepem na moje pytanie dlaczego przy jednej jest 84 oplot stwierdzili, że to błąd i poprawią na 180 ;)

Wygląda na to, że nawet po specjalistycznych sklepach nie wiedzą co sprzedają.

A co do tegorocznego wzoru to jak to u nich znaleźć ( w jakimkolwiek sklepie ) ? Przecież niektórzy mają modele na zdjęciach sprzed 3-4 lat.

Daj znać jak ogarniesz gdzie są tegoroczne modele. Ja chyba wezmę tańsze, nie bardzo wierzę w aż taką różnicę między tą Sport a Pure Grip. A Ty jak myślisz ?

Miałem zamawiać X-Kingi 2 dni temu i te same jajca, sklepy nie wiedzą czy modele z tego, czy poprzedniego roku mają. ŻENADA.

Napisano

Wiem, że tania to drut a zwijane blackchili. Pytanie, czy przy dojeździe asfaltem 5 km, potem rekreacyjnie po lasach i polnych drogach 15 km warto ładować kasę w tą droższą, czy zostać przy taniej.

Napisano

Najnowszy RK Z 2018 ma trochę zmieniony kształt klocków w porównaniu do starszych wersji, jedno jest pewne tych najnowszych w Polskich sklepach nie ma .

race-king-pf-mtb-p-01.png266654_01_d.jpg

Napisano

Tych najnowszych w PL nie ma (podobnie jak nie ma Cross Kingów i Mountain Kingów III). Druciaki i najtańsze (te po 80-90zł) zwijańce to ta sama mieszanka i produkcja chińska. Wersje Race Sport i ProTection produkcja niemiecka na gumie nazywanej Black Chilli (miękka, nie twardniejąca za bardzo w niższych temperaturach, dużo lepiej zachowująca się na mokrym twardym i IMHO szybciej zużywająca się).

Napisano

Właściwie wersję RK z 2018  Conti powinno nazwać  Race King II i tak są pozycjonowane w sklepach https://www.bikester.pl/continental-race-king-ii-performance-22-29-czarny-814127.html

Dodatkowo dodali jakiś system antyprzebiciowy (shield wall system) lub cokolwiek to znaczy i masa opony wzrosła do 750 g.

Doczytałem że ten  shield wall system, to poprzecznie tkana tkanina nylonowa w ścianie bocznej, zapewnia doskonałą odporność na defekty lub przycinanie :huh:

 

 

Napisano
2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Tych najnowszych w PL nie ma (podobnie jak nie ma Cross Kingów i Mountain Kingów III). Druciaki i najtańsze (te po 80-90zł) zwijańce to ta sama mieszanka i produkcja chińska. Wersje Race Sport i ProTection produkcja niemiecka na gumie nazywanej Black Chilli (miękka, nie twardniejąca za bardzo w niższych temperaturach, dużo lepiej zachowująca się na mokrym twardym i IMHO szybciej zużywająca się).

https://www.cyklomania.pl/?f=&a=sklep&k=0&q=Cross+King+II&x=16&y=14

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...