jazon14 Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Witam Nie wiem dlaczego gdy tylko zjadę z asfaltu na jakąś piaszczystą drogę to koła od razu jakby się ślizgały na boki. Już nie mówię o tym co się dzieje gdy wjadę w luźny piasek albo poszycie leśne...wtedy rzuca na boki , że ledwo się jedzie albo koła od razu nurkują i koniec jady. Mój rower to Romet Wagant 4.0 z założenia trekking więc nie powinno być problemu w terenie przecież. Ktoś ma jakieś pomysły o co chodzi? Pozdrawiam
EhnatoX Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Zmień opony. Widocznie się nie nadają na nic więcej niż ulica.
jazon14 Napisano 27 Czerwca 2018 Autor Napisano 27 Czerwca 2018 Moje opony to Michelin Protek 28 700x35C 37-622. Felga Schurmann Yak 19 622-19C Ciśnienie to zalecane według producenta 5,5 Bar. Moja waga 100kg.
Biesz766 Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Te oponki to na twarde, ubite typu : asfalt, ubita droga boczna żaden luźny piasek, a nawet luźne poszycie leśne.
jazon14 Napisano 27 Czerwca 2018 Autor Napisano 27 Czerwca 2018 Czyli wina leży po stronie opon. Czy moglibyście polecić jakąś uniwersalna oponę trekkingową zarówno na leśne drogi jak i asfalt?
Biesz766 Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 To mój pogląd, poszukaj jak innym jeździ się na tych oponach.
Track Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Dobra i niedroga opona, Continental Ride Tour 28x1,75" https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-ride-tour-pd7378/?v_Id=120263 Nie wiem jakiej szerokości są błotniki w Wagant 4.0, musiałbyś pomierzyć, lub Tour Ride 28 622x1,6" https://biostern.abstore.pl/trekkingowe-crossowe-i-miejskie-opona-ride-tour-622x42-czarna-drut-690g,c143,p1251,pl.html Ewentualnie jak chcesz lepszą trakcję w terenie kosztem asfaltu to http://allegro.pl/opona-continental-at-ride-28-x1-6-622-42-refl-i7135815989.html
Mod Team KrissDeValnor Napisano 27 Czerwca 2018 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2018 Z tak wysokim ciśnieniem można pomarzyć o dobrej trakcji poza utwardzonym gruntem... Chcesz lepszego trzymania na piasku, żwirze itp., to musisz zmniejszyć ciśnienie. Trekking z założenia nie jest rowerem terenowym, więc jak jeździsz szybko i dynamicznie, a chcesz często jeździć po luźnych nawierzchniach, to rozważ zmianę roweru w przyszłości.
jazon14 Napisano 27 Czerwca 2018 Autor Napisano 27 Czerwca 2018 Godzinę temu, KrissDeValnor napisał: Z tak wysokim ciśnieniem można pomarzyć o dobrej trakcji poza utwardzonym gruntem... Chcesz lepszego trzymania na piasku, żwirze itp., to musisz zmniejszyć ciśnienie. Trekking z założenia nie jest rowerem terenowym, więc jak jeździsz szybko i dynamicznie, a chcesz często jeździć po luźnych nawierzchniach, to rozważ zmianę roweru w przyszłości. Ja wszystko rozumiem, ale wyjeżdżam z podwórka tak jak dziś na ubita drogę gruntową a rower przy skręcaniu albo na jakiejś nierówności ślizga się jak na lodzie i traci przyczepność. Tak nie powinno być...bynajmniej wcześniej tak nie miałem w tamtym rowerze.
Biesz766 Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Ta opona ma maks. 6 bar, władowałeś w nią 5.5 bar i dziwisz się, że się ślizgasz... Opony do XC mają np. maks. 4 bary a jeździ się na 3 i poniżej...
Track Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Gdybym jeździł na ciśnieniach zalecanych przez producenta opon, już dawno nabawiłbym się zespołu wibracyjnego
jazon14 Napisano 27 Czerwca 2018 Autor Napisano 27 Czerwca 2018 No to widocznie trzeba będzie znaleźć jakąś pośrednia wartość żeby nie męczyć się na asfalcie i przejechać bez wywrotki przez leśna drogę Pytanie czy to wystarczy, czy jednak zmienić opony na semi slick.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 27 Czerwca 2018 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2018 Przykład sprzed paru dni : miałem niskie ciśnienie i zdarzały się już dobicia na korzeniach, więc dopompowałem na czuja, ale nie na kamień ( mam niedziałający manometr ), a efekt był taki, że nawet szyszki mi przeszkadzały... Semi slick raczej nie będzie się dobrze trzymał na luźnych nawierzchniach, ale wszystko zależy od tego, jak procentowo wyglądają Twoje trasy i co ma większy priorytet - asfalty, czy drogi gruntowe.
Track Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 6 minut temu, jazon14 napisał: No to widocznie trzeba będzie znaleźć jakąś pośrednia wartość żeby nie męczyć się na asfalcie i przejechać bez wywrotki przez leśna drogę Pytanie czy to wystarczy, czy jednak zmienić opony na semi slick. W swoim marinie miałem zamontowane fabrycznie Schwalbe Citizen 28x1.6 - nawet nie próbowałem na nich jeździć, wąskie opony to nie moja bajka, tym bardziej na sztywnym widelcu, a swoje ważę czyli ponad 100 kg początkowo zamontowałem gumy w rozmiarze 29x2,0 na obu kołach, jednak zmieniłem przód na 29x2,2 i teraz jest tak jak powinno-czyli idealnie do moich warunków jazdy.
ZeeWolf Napisano 7 Lipca 2018 Napisano 7 Lipca 2018 Tak jak pisali Koledzy, to kwestia odpowiadającego Ci kompromisu: szersze / agresywniejsze opony będą się "wgryzać" w teren, ale umęczysz się na asfalcie - wąskie suną gładko po szosie, ale będą się zapadać w grząskim terenie nie dając odpowiedniej trakcji. W moim poprzednim rowerku "do wszystkiego", przy jeździe 70 miasto / 30 lekki teren, optymalnym kompromisem były nieśmiertelne Schwalbe Land Cruiser 26 x 1,75 - ciche i pewne na asfalcie plus przyzwoite boczne trzymanie w terenie, choć w bardzo grząskim piaseczku potrafiły zatańczyć i trzeba było czasem rower przeprowadzić (przy napędzie Nexus 3 to raczej nic dziwnego ).
Mateusz30 Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Przy tak wysokim ciśnieniu, to raczej normalne zachowanie opon. Zejdź do 4,5 z tyłu, 3,5 z przodu. Przy Twojej wadze nie licz na cud. Jeśli chcesz mieć spokój w terenie, to przy tej wadze opona minimum 2.2cala. O wiele lepszym wyborem dla Ciebie był by rower mtb na małym/średnim kole. Założyć oponę 2.2, a nawet 2.4 cala. Wąskie opony przy tak dużym nacisku rozcinają grunt i nic tego nie zmieni. Miałem kiedyś Twoją wagę i wiem o czym mówię. Schudniesz 15kg i będziesz w tereni śmigać na oponach szosowych 28mm.
Biesz766 Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 Teraz, Mateusz30 napisał: Zejdź do 4,5 z tyłu, 3,5 z przodu. Chyba 3 i 2,5 Teraz, Mateusz30 napisał: Schudniesz 15kg i będziesz w tereni śmigać na oponach szosowych 28mm. A jak schudnie 30 kg to na rawkach po wodzie...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Lipca 2018 Mod Team Napisano 9 Lipca 2018 Taaa... Tylko nie można patrzeć na masę bez odniesienia do wzrostu, bo jeśli np. kolega ma 2 metry, to nie ma z czego za bardzo chudnąć... Także 100 kg nie zawsze znaczy dużo - może dla opon tak, ale nie dla człowieka, bo nie dla każdego jest to nadwaga !
dovectra Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 W dniu 27.06.2018 o 15:30, jazon14 napisał: Romet Wagant 4.0 Schwalbe smat samy 1,75, jak wciśniesz w ramę, a na przód 2,1.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Lipca 2018 Mod Team Napisano 9 Lipca 2018 dovectra Doprecyzuj, bo nie czaję, albo mało lotny mam umysł i niekumaty jestem ( do czego się przyznaję bez bicia ), więc o co chodzi z tymi 1,75 ?
dovectra Napisano 11 Lipca 2018 Napisano 11 Lipca 2018 Panie Krzyśku, chodzi oto , iż radzę autorowi, by spróbował założyć szersze oponki od dotychczasowych. (z resztą jak przed-piszcy). Np. smart sam-y. Ale nie wiem jak szerokie się zmieszczą do jego rowerku (wagant 4.0). Może 1,75 cala ??
itr Napisano 11 Lipca 2018 Napisano 11 Lipca 2018 W rowerze turystycznym z tymi oponami można pokusić się eksperyment, w plenerze odcinek piasku, pompka z manometrem, łyżka i zapasowa dętka.I testy szukanie niskiego ciśnienia optymalnego do wagi, i wpływu na zachowanie w piasku. Jeśli w badanym piasku dobrze jedzie się tylko przy 2 atmosferach to wiadomo że to nie będzie ciśnienie bezpieczne, i trzeba szukać innych opon, do kolejnego testu. Mam nadzieję że ciśnienie około 3,5 -4 pomoże....ale znów powrót do miasta i pierwszy krawężnik na brzegu drogi rowerowej może dobić oponę do obręczy... Dużo zależy od techniki jazdy, balansu, napędzania, braku zbędnych ruchów kierownicą. Piachu poligonowego te opony nie pokonają. Zrobienie drugiego zestawu kół z mlekiem zamiast dętki, z bieżnikiem w teren realnie pozwoli mieć największą uniwersalność, rower na wakacje czy weekend offroad, i na dzisiejszych kołach na co dzień na asfalt i miasto
jazon14 Napisano 13 Lipca 2018 Autor Napisano 13 Lipca 2018 W dniu 9.07.2018 o 14:46, Mateusz30 napisał: Zejdź do 4,5 z tyłu, 3,5 z przodu. Dzięki, spróbuję. W dniu 11.07.2018 o 16:02, dovectra napisał: Może 1,75 cala ?? Wg serwisu maksymalna szerokość opony bez wymiany błotników to 700x38c Wcześniej w Wagancie 2.0 miałem opony Deestone D-804 700x38c i na tej oponie w terenie było ok. W dniu 9.07.2018 o 14:46, Mateusz30 napisał: Schudniesz 15kg i będziesz w tereni śmigać na oponach szosowych 28mm W dniu 9.07.2018 o 14:55, Biesz766 napisał: A jak schudnie 30 kg to na rawkach po wodzie... hahaha trochę zrzucić muszę, ale bez przesady...BTW chyba nie jest źle?
Biesz766 Napisano 13 Lipca 2018 Napisano 13 Lipca 2018 Teraz, jazon14 napisał: hahaha trochę zrzucić muszę, ale bez przesady...BTW chyba nie jest źle? Jak na KAT-a w profilowym to za łysy jesteś. Jak to było ? Ave Satan
jazon14 Napisano 13 Lipca 2018 Autor Napisano 13 Lipca 2018 Teraz, Biesz766 napisał: Jak na KAT-a w profilowym to za łysy jesteś. Jak to było ? Ave Satan O ile mi wiadomo to włosy nie rejestrują dźwięku...na całe szczęście, bo nie usłyszał bym tej zacnej muzyki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.