Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] Modernizacja na M785


slyt

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

z racji iz moje obecne Hayes Stroker Ryde 160 mm od poczatku mnie draznia (w szczegolnosci slabe hamowanie przodu) przymierzam sie do tematu modernizacji. Wymyslilem sobie ze na razie wymienie tylko przod ... na Shimano M785 i staram sie teraz oszacowac zakres inwestycji.

W zwiazku z powyzszym mam pytania do ekspertow :) :

1. czy wymiana hamulcow na powyzsze wiazac sie bedzie tez z wymiana tarczy hamulcowej ?

2. jesli tak to co proponujecie ?

3. jakie klocki do jazdy trekkingowo / turystycznej ?

4. czy konieczny bedzie zakup adaptera ?

A moze jeszcze inne uwagi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz sam hamulec, sprawdź najpierw jak będzie z siła hamowania itp na klockach które będą wraz z hamulcem może wystarczą - jak nie to kup EBC gold, nie są drogie, a są sporo lepsze od metalików od Shimano.

Z tarczą może być tylko ten problem, że jak kupisz klocki metaliczne, a jest ona z tych "tańszych" tarcz to po prostu będzie się wyginać przy dłuższym hamowaniu.

I jak Ci zależy na sile hamowania, to kup na przód też tarcze 180mm, konieczny będzie adapter i pytanie tutaj jaki masz amortyzator?
Bo nie każdy się nadaje do tarczy 180mm, a adapter przy wymianie tarczy na 180mm to PM/PM180 lub IS/PM180 w zalezności do tego jakie masz mocowanie w widelcu,

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywało z M785. Jedni chwalili inni przeklinali. Nawet chińczycy zdążyli opracować do M785 zestaw naprawczy (aluminiowy tłok w miejsce pękającego ceramicznego i uszczelniacz) co znaczy, że problem musiał być naprawdę masowy. M315 to najniższa półka ale póki co nie miałem z nimi na serwisie poważniejszych problemów. Poza tym komplet (p+t) M315  można kupić za 140zł (a nawet 120 jak się cierpliwie poszuka) a M785 już tylko z drugiej ręki w cenach wielokrotnie wyższych nie wspominając nawet o dostępności części zamiennych. Owszem XT ma lepsze klocki, większą siłę hamowania, jest lżejsze, ma ze dwie regulacje itp. ale czy to wszystko jest Ci potrzebne w rowerze, który z racji pozostałych komponentów nie jest rowerem wyczynowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...