Skocz do zawartości

[Piasta tylna] maillard helicomatic 600 renowacja


G10

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam 

Mam fajną szose, na kołach mailard helicomatic z obreczami weinmann.

Pięknie je sobie wycentrowałem i zrobiłem serwis.

Koła są mega odporne ważę 110kg i choć miałem okazję je pogiąć nawet nie złapał bicia. Zważyłem kompletne tylnie koło (z wolnobiegiem, opona itp.) Wyszło 1.8kg. To dużo?

W każdym razie mam lekko zużyte bieżnie konusa jak i piasty. Jak można je zregenerować? Czy można kupić stożki ? Nigdzie ich nie znalazłem. 

Zacząłem się zastanawiać nad przetoczeniem piasty na łożyska stałe. 

Ktoś już wykonywał taki zabieg ?

Paweł

Napisano

Cienko widzę tę odbudowę. Ja bym raczej poszukał nowej (używanej ale pasującej wiekowo) piasty w ogólnie istniejącym standardzie np jakies Shimano tricolor i przeplótł tylne koło. Powody są dwa:

1. Wolnobieg mocowany w systemie helicomatic. Do kupienia raczej tylko na eBayu. 

2. Łożysko od strony wolnobiegu ma nietypowy (mniejszy) rozmiar i szybko się sypie. Części zamiennych brak.

http://www.sheldonbrown.com/velos.html

Ew. jak Ci koniecznie zależy na oryginale, to kupić na eBayu piastę z helicomatic'em i robić przeszczepy:

https://www.ebay.pl/sch/i.html?_odkw=helicomatic+600&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=helicomatic&_sacat=0

Ale do codziennej jazdy to ja bym tego rozwiązania nie polecał.

Napisano

1. Wolnobieg już regenerowałem.  Stracił napęd. Posłuży jeszcze trochę:) W Anglii można kupić używany za 30f.

2. No nie wiem o której piaście jest napisane na stronie sheldona ale moja piasta ma z 2 stron takie same łożyska. Na kulki 5/32.  Średnica zewn. około 24mm.

Czy do starych Shimano, Campagnolo są części typu konusy dostępne ? W sumie to jest najważniejsze kryterium.

Napisano
14 godzin temu, G10 napisał:

Czy do starych Shimano, Campagnolo są części typu konusy dostępne ? W sumie to jest najważniejsze kryterium.

W przypadku Shimano w starych podzespolach są te same standardy (np. rozmiary gwintów) co obecnie. Francuzi w swej megalomanii stosowali metryczne "zamienniki" np zamiast gwintu 1" dawali 25mm. Skok gwintu oczywiscie też był metryczny. I tego sie praktycznie nie da dokupić. W Shimano nie ma gwarancji, że każdy konus z półki bedzie pasował, ale jest większa szansa dopasowania czegoś. No i tego typu osprzętu używanego jest dużo więcej na rynku, więc w razie czego łatwiej kupić dawcę organów.

Z Campą jest trochę inna sytuacja. To firma wyjątkowo dbająca o swoich klientów. Oferują części zamienne nawet do starych modeli, choć kosztuje to drogo. Widziałem nawet retrofit mechanizmu zmiany biegów do klamki szosowej ośmiobiegowej (te zapadki i zębatki wbudowane w klamce) który zamienia 8 na 9 lub 10 biegową klamkę. Chyba nikt inny tego nie oferuje. Tylko trzeba pamiętać, że żeby Campa naprawdę dobrze pracował, to najlepiej stosować komplet ich zabawek (np. klamka-przerzutka-kaseta). Bardzo dobry osprzęt, długowieczny ale niestety też bardzo drogi.

14 godzin temu, G10 napisał:

moja piasta ma z 2 stron takie same łożyska. Na kulki 5/32.

Czyli drobnica. Typowa shimanowska piasta tylna ma 1/4". Nawet z przodu Shimano wkłada większe bo 3/16"

Napisano

O fajnie to poszukam jakiś kol awaryjnych z piasta campagnolo :) 

Prawie na pewno będę piasty toczył pod łożysko stałe. Jest bardzo mało informacji na ten temat dlatego gdyby ktoś widział jakiś temat czy artykuł byłbym wdzięczny za odrzucenie.

Napisano
9 godzin temu, G10 napisał:

O fajnie to poszukam jakiś kol awaryjnych z piasta campagnolo

Pamiętaj tylko, ze piasta campy (a w zasadzie bębenek) pasuje tylko do kaset campy.

I sprawdź rozstaw wiedełek tylnego trójkąta pod piastę. Obecny standard szosowy to 130mm, w starych francuzach to było ok 120mm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...