G10 Napisano 24 Czerwca 2018 Napisano 24 Czerwca 2018 Witam Mam fajną szose, na kołach mailard helicomatic z obreczami weinmann. Pięknie je sobie wycentrowałem i zrobiłem serwis. Koła są mega odporne ważę 110kg i choć miałem okazję je pogiąć nawet nie złapał bicia. Zważyłem kompletne tylnie koło (z wolnobiegiem, opona itp.) Wyszło 1.8kg. To dużo? W każdym razie mam lekko zużyte bieżnie konusa jak i piasty. Jak można je zregenerować? Czy można kupić stożki ? Nigdzie ich nie znalazłem. Zacząłem się zastanawiać nad przetoczeniem piasty na łożyska stałe. Ktoś już wykonywał taki zabieg ? Paweł
Garlock Napisano 25 Czerwca 2018 Napisano 25 Czerwca 2018 Cienko widzę tę odbudowę. Ja bym raczej poszukał nowej (używanej ale pasującej wiekowo) piasty w ogólnie istniejącym standardzie np jakies Shimano tricolor i przeplótł tylne koło. Powody są dwa: 1. Wolnobieg mocowany w systemie helicomatic. Do kupienia raczej tylko na eBayu. 2. Łożysko od strony wolnobiegu ma nietypowy (mniejszy) rozmiar i szybko się sypie. Części zamiennych brak. http://www.sheldonbrown.com/velos.html Ew. jak Ci koniecznie zależy na oryginale, to kupić na eBayu piastę z helicomatic'em i robić przeszczepy: https://www.ebay.pl/sch/i.html?_odkw=helicomatic+600&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=helicomatic&_sacat=0 Ale do codziennej jazdy to ja bym tego rozwiązania nie polecał.
G10 Napisano 25 Czerwca 2018 Autor Napisano 25 Czerwca 2018 1. Wolnobieg już regenerowałem. Stracił napęd. Posłuży jeszcze trochę:) W Anglii można kupić używany za 30f. 2. No nie wiem o której piaście jest napisane na stronie sheldona ale moja piasta ma z 2 stron takie same łożyska. Na kulki 5/32. Średnica zewn. około 24mm. Czy do starych Shimano, Campagnolo są części typu konusy dostępne ? W sumie to jest najważniejsze kryterium.
Garlock Napisano 26 Czerwca 2018 Napisano 26 Czerwca 2018 14 godzin temu, G10 napisał: Czy do starych Shimano, Campagnolo są części typu konusy dostępne ? W sumie to jest najważniejsze kryterium. W przypadku Shimano w starych podzespolach są te same standardy (np. rozmiary gwintów) co obecnie. Francuzi w swej megalomanii stosowali metryczne "zamienniki" np zamiast gwintu 1" dawali 25mm. Skok gwintu oczywiscie też był metryczny. I tego sie praktycznie nie da dokupić. W Shimano nie ma gwarancji, że każdy konus z półki bedzie pasował, ale jest większa szansa dopasowania czegoś. No i tego typu osprzętu używanego jest dużo więcej na rynku, więc w razie czego łatwiej kupić dawcę organów. Z Campą jest trochę inna sytuacja. To firma wyjątkowo dbająca o swoich klientów. Oferują części zamienne nawet do starych modeli, choć kosztuje to drogo. Widziałem nawet retrofit mechanizmu zmiany biegów do klamki szosowej ośmiobiegowej (te zapadki i zębatki wbudowane w klamce) który zamienia 8 na 9 lub 10 biegową klamkę. Chyba nikt inny tego nie oferuje. Tylko trzeba pamiętać, że żeby Campa naprawdę dobrze pracował, to najlepiej stosować komplet ich zabawek (np. klamka-przerzutka-kaseta). Bardzo dobry osprzęt, długowieczny ale niestety też bardzo drogi. 14 godzin temu, G10 napisał: moja piasta ma z 2 stron takie same łożyska. Na kulki 5/32. Czyli drobnica. Typowa shimanowska piasta tylna ma 1/4". Nawet z przodu Shimano wkłada większe bo 3/16"
G10 Napisano 26 Czerwca 2018 Autor Napisano 26 Czerwca 2018 O fajnie to poszukam jakiś kol awaryjnych z piasta campagnolo Prawie na pewno będę piasty toczył pod łożysko stałe. Jest bardzo mało informacji na ten temat dlatego gdyby ktoś widział jakiś temat czy artykuł byłbym wdzięczny za odrzucenie.
Garlock Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 9 godzin temu, G10 napisał: O fajnie to poszukam jakiś kol awaryjnych z piasta campagnolo Pamiętaj tylko, ze piasta campy (a w zasadzie bębenek) pasuje tylko do kaset campy. I sprawdź rozstaw wiedełek tylnego trójkąta pod piastę. Obecny standard szosowy to 130mm, w starych francuzach to było ok 120mm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.