Skocz do zawartości

[stery] co i jak z wymianą łożyska


Biesz766

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Dobrzy ludzie co to wróżą ze zdjęć, poradźcie.

Wydaje mi się, że taperowane bo na dole koronowe łożysko ma +/- 40 mm, więc 1 1/2 cala, i wg. mojej nieznajomości tematu zintegrowane ( czy ukryte, czy standard nie potrafię rozpoznać ),

 

 

Chodzi o to, że na górze mam ładne łożysko zamknięte, z tą mosiężną rozciętą tuleją, a na dole to co na fotkach ( tak wiem, paskudne, ale zanim kupie nowe łożysko to kilka dni pojeżdżę ).

 

 

 

Otóż:

1. chciałbym zmienić i dół dać też łożysko maszynowe ( o ile się da ) , tylko tutaj mam problem, bo nie wiem jakie dobra - czy ma być jakoś ścięte w przekroju, czy nie. 

2. widać na zdjęciach takie zielonkawe uszczelki, da się je gdzieś kupić ? przeszukałem internety i nigdzie nie widziałem w znanych mi sklepach.

Całość sterów to FSA i łożysko na górze FSA. Rower kupiony używane, całość w bardzo dobrym stanie, tylko w sterach 

jeszcze fota łozyska od dołu

 

Napisano

A nie macie w Burkina Faso rozpuszczalnika żeby to umyć? Dokładanie nowego smaru na taki syf to mogłeś sobie nawet zupełnie darować...

Stery wyglądają na półzintegrowane tapered, ale jak podałbyś model ramy to byłoby łatwiej.

Napisano

Możesz zdjęcie zrobić.

Najlepiej byś zrobił jakbyś kupił nowe stery. A nowego maszynowego nie dopasujesz, pozatym kulek Ci brakuje w starym i jest jeszcze na wianki który pewnie będzie zgnity.

Napisano

Mówisz, że nie dopasuje nowego maszynowego ? Jak z górnego maszynowego odczytam średnicę wewnętrzną, a potem dokładnie zmierzę ile to ma to wg. mnie jestem w domu. Tak się tylko domyślam, a czy dobrze, czy źle nie wiem, dlatego temat napisałem.

Kulek brakuje, bo miało i tak iść nowe kulkowe, ale pomyślałem o zmianie na maszynowe...

---

Wygląda to jak to: https://www.olx.pl/oferta/stery-pol-zintegrowane-taper-hsi-b08-1-1-8-1-5-zs44-zs56-kulki-CID767-IDpM7sp.html#b4de4ac499

Tylko u mnie górnie niezintegrowane z miską, a maszynowe szczelne zakładane z takim pierścieniem przeciętym. Dół jak tu kulkowy.

Napisano

Zmierz srednicę zew i wew tego łożyska. 52x40 to beda pasiwać typowe łożyska "uszczelniane" od sterów integrated. Będziesz potrzebował jeszcze dolną bieżnię na rurę sterową zamiast obecnej. Polecam taką z uszczelka właśnie np. od sterów CaneCreek serii 40 lub 110.

Napisano

Przecież dolne łożysko się rozpadło i dolna część została przyczepiona do bieżni...

Nic nie kombinuj, kupujesz stery i zmieniasz całość.

Napisano

Po co mam całość kupować jak mam górne maszynowe łożysko bardzo dobre. Co z nim zrobię ? Reksiowi nie dam do zabawy.

Chciałem tylko dół wymienić i to wszystko.

Napisano

Tyle że w cenie łożyska które podałeś kupisz sobie komplet sterów. Górne łożysko też prędzej czy później padnie, co wtedy zrobisz?

Łożyska wymieniają ludzie którzy mają bardzo drogie stery ( np Cane Creek), wtedy opłaca się robić takie rzeczy.

Napisano

Porobię fotki pewnie w Poniedziałek dopiero. Z tego co mi się wydaje coś było.

Dzięki Serdeczne wszystkim za chęci podpowiedzi.

 

Ost. pytanie: Czy jeśli mam pół zintegrowane, to mogę zintegrowane dać ?

Napisano
Teraz, Biesz766 napisał:

Czy jeśli mam pół zintegrowane, to mogę zintegrowane dać ?

Nie

Napisano

Są stery półzintegrowane takie że miski w ramie stanowią wyłącznie adaptery pod typowe stery zintegrowane. Jeśli łożysko ma wymiary jak podałem to mamy właśnie z czymś takim do czynienia. Same łożyska można pozyskać ze sterów neco H373, będzie też bieżnia na widelec a całość kosztuje około 40zł.

Napisano

Zmierzę to jak mi się uda jutro i porobię fotki. Jeśli nie zdążę jutro to napiszę w Poniedziałek. Dzięki jeszcze raz.

Patrzę na te H373 i górne łożysko z pierścieniem takim własnie mam. Tylko na dole kulki.

9debf59948a39759cfab383ada3f

 

Tylko wtedy jak pozyskam to łozysko to skąd wziąć tą zieloną uszczelkę rurze amortyzatora które jest nabite ( w 1 zdj. mojego postu )

Napisano

OK, Panowie fotki pod linkiem: http://pokazywarka.pl/ste/

Dół rury sterowej z zewnątrz to 60 mm, środek mierzyłem tylko z odbicia na papierze bo ciężko mi podnieść to do fotki ( linki i przewody, koło z amortyzatorem ) i wychodzi ok. 52 mm.

Z Tego co mi się wydaje są to te stery: https://shop.fullspeedahead.com/en/no-42-acb-4112

a tu DTR do nich: https://shop.fullspeedahead.com/en/files/index/download/id/627ec69c87b0442b6228ac2de5791d1897/ i patrząc na rysunek ( o ile to te stery ) to tam na dole też było maszynowe, tylko ktoś je chyba zastąpił kulkami. Poprawcie mnie jak się myle.

 

Napisano

Maszynowe było i jest tylko Ci się rozpadło że starości i braku serwisowania na kilka części.

Stery neco które zaproponowałem nie mają uszczelnianiej dolnej bieżni ale patrząc na twoje obecne zwłoki FSA to ch...a to daje ;). 

Zmierz jeszcze czy rura sterowa widelca w miejscu osadzenia dolnej bieżni ma około 40mm wtedy masz po prostu zwykłe stery zintegrowane tapered. Dól z reguły ma łożyska 52x40x6-8mm górne łożysko występuje w dwóch średnicach zewnętrznych 40,8 lub 42mm.

Napisano

Tam , rura ma jakieś 40 mm, jest tam jakby taki wywinięty kołnierz.

Ale, że tak się rozlazło maszynowe łożysko to dla mnie wielkie zdziwienie.

Pytanie, czy jak to jeden czort w użytkowaniu jak kupię 40,8 lub 42 ? Czy muszę dokładnie pomierzyć ?

 

Z tego co widzę to lepiej kupować co 2 lata i wymieniać te 373 niż FSA 3x droższe bo i tak idą w powietrze.

 

@Dokumosa Bardzo Dziękuje za chęci pomocy. Dzięki Tobie zrozumiałem co z czym, bo do tej pory przeglądałem to jak magik. Jeśli będziesz w Bieszczadach Zapraszam na piwko.

 

Napisano

Musisz zmierzyć jaką średnicę zewnętrzną ma twoje górne łożysko. A jeśli o widelec chodzi to z rury sterowej musisz zdjąć truchło łożyska. Może uda Ci się rozdzielić ten kawałek łożyska (notabebene jego bieżbię wewnętrzną właściwą od tego adaptera z zieloną uszczelką potocznie nazywanego bieżnią dolną sterów to wtedy ten adapter możesz zostawić zamiast tego co w komplecie z neco.

No i do sterów powinno zaglądać się co najmniej raz w roku wtedy nawet proste kulkowe będą żyć trochę dłużej niż 3 lata.

Napisano

Rower wpadł mi przypadkiem, za grosze a fajnie wyposażony i z ramą alu 7005. Teraz bo poznaje, przeglądam, rozkręcam w wolnej chwili. Pewnie go zostawię i będę serwisował jak trzeba.. Dzięki

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

@Dokumosa 

Nie wiem jakie kąty miało to łożysko. Czy było to 45 ° x 45 °, czy 36 ° x45 °

Mam kupione łożysko dołem 45 ° i bieżnie pod 45 °, teraz pytanie, jeżeli była  bieżnia 36 ° to czy mogę ją podmienić pod 45 ? Założyłem tak, zero luzów, wszystko gra, tylko wolę zapytać, czy nic nie będzie się działo, szkoda mi ramy jak coś.

Dzięki

Napisano

Na zewnątrz (a więc tam gdzie jest osadzone w gnieździe ramy) jest zawsze 45. Różne są natomiast pierścienie klinujące czy "bieżnie" widelca. I te powinny być dopasowane do kątów bieżni wewnętrznej łożyska. Tak więc jesli masz na widle "bieżnie" 45 i takie też jest łożysko to jest git.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...