Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, witam forumowiczów i zwracam się z prośbą o pomoc, poradę. Mam taki nietypowy być może problem.

Mój rower (i najlepszy przyjaciel ;)): Scott Sportster P3, rocznik 2007.

Waga katalogowa: 12,76 kg.

Nigdy go nie ważyłam, ale to był lekki rower (w swojej klasie). Dociążyłam go jedynie żelowym siodełkiem (+30 dkg), uchwyt na bidon, podpórka, dwa małe światełka, that's all.

Po ostatnim serwisowaniu i wymianie opon rower zrobił się wyraźnie cięższy. Pojechałam do serwisu i pytam, czy to możliwe, że nowe opony są o tyle cięższe, że to odczuwam, ale powiedzieli, że nie i że mi się zdaje. Na moją prośbę zważyli rower: 14,30 kg. Pytam więc, o co chodzi, a oni wzruszają ramionami, że na wagę katalogową w ogóle nie należy zwracać uwagi, bo zwykle jest zaniżana i rower pewnie od początku tyle ważył. Mówię, że znam swój rower i czuję, że zrobił się odczuwalnie cięższy, ale znów wzruszyli ramionami i powiedzieli, że nie mogą pomóc, a w dodatku patrzyli na mnie trochę jak na wariatkę.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś pomysł, co się mogło stać? Śmigam na dwóch kółkach, odkąd skończyłam 5 lat, ale tak naprawdę nie znam się na rowerach od strony technicznej. Jestem podłamana, chciałabym odzyskać mojego cudownego, lekkiego Skocika :(

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.   

Napisano

To nie był lekki rower. 

Jakie opony były i jakie zostały założone? Dętki były ruszane? Siodełko, nóżka i światełka zrobiły pewnie +0,5kg

Masa katalogowa podawana jest bez pedałów (+0,5kg) i często jest zaniżana.

Napisano

Lekki w swojej klasie gotowych rowerów, w swoim przedziale cenowym itp. Zdaję sobie sprawę, że nie był mistrzem świata.

Oryginalne opony to Continental Double Fighter 2, teraz Schwalbe cx Comp.

Dętki wymieniałam dwukrotnie.

Siodełko to +30 dkg, ale światełka ważą zaledwie 50 gramów (razem), podpórka też lekka.  

  

Napisano
36 minut temu, vera80 napisał:

Waga katalogowa: 12,76

Bez pedałów + 0,45 kg

- nóżek , koszyczków  +1 kg

_ rama numer większa niz najmniejsza  + 0,2 kg

8 minut temu, vera80 napisał:

Oryginalne opony to Continental Double Fighter 2, teraz Schwalbe cx Comp.

MOże Conti się lepiej toczyły? miały mniejszy bieżnik niż Sch.

 

Napisano

Rama M, ale taka była jej waga katalogowa, S była lżejsza.

Jeszcze z odczuć - tył, dociążony siodełkiem, zawsze był ciężkawy, ale przód był lekki, gdy podnosiłam za kierownicę, teraz przód jest odczuwalnie cięższy. Ale widzę, że wszystko zmierza ku temu, że jednak wydziwiam.

Niemniej każde wahnięcie wagi wyczuwam od razu, zamontowałam raz na próbę siodełko, które ważyło aż 630 g i to była koszmarnie ciężka przejażdżka, od razu po powrocie zdemontowałam.  

Napisano
35 minut temu, vera80 napisał:

Nigdy go nie ważyłam,

Czyli nie wiesz ile ważył ... wagę katalogową wraz z katalogiem włóż w biblioteczce miedzy bajki ;)
Katalog mógł podać wagę najmniejszego rozmiaru bez pedałów ... pedały, akcesoria, ciężkie siodło ... mamy  1kg+.

37 minut temu, vera80 napisał:

Po ostatnim serwisowaniu i wymianie opon rower zrobił się wyraźnie cięższy

Jak trafiło się że stare łyse opony  wymienione zostały na coś z większym klockiem to odczucie toczenia się roweru po asfalcie mogą sprawiać wrażenie że "przytył".
Jak serwis spowodował że amortyzator zaczął działać to jest takie uczucie że przód trudniej poderwać ;) 
Tylko tyle i aż tyle. 
No i bardzo dużo ci się wydaje bo człowiek to taka istota której się dużo wydaje ;)
Nie sądzisz chyba że ktoś ci nalał betonu do rurek.

Pozdrawiam 

Napisano

Same opony nawet powinny być lżejsze niż poprzedniczki- tak przynajmniej mówią katalogi dla nowych opon - (abstrahując od faktu, że te zjechane były "odchudzone" z powodów oczywistych) :)

Napisano (edytowane)

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i specyfikacje. Faktycznie, to była waga ramy S damskiej, męska eska była lżejsza.

Dodałam wszystkie dodatkowe gramy: pedały (460), rama (200), siodełko (300), uchwyt na bidon (60), światełka (50), podpórka (200), no i wychodzi nieco ponad 14 kg, a ja mam najwyraźniej halucynacje czuciowe i nic dziwnego, że patrzyli na mnie, jakbym była trochę nie teges.

Z porad skorzystam, bo czas w takim razie odchudzić staruszka.

Edit: Tak, stare opony były zjechane do spodu i tu może leżeć pogrzebany fakt ich lekkości :)  

Edytowane przez vera80
Napisano

OK, to jeszcze dopytam. Powyżej dovectra polecił mi Sr NRX e air - czy to dobra nazwa? Bo nie mogę znaleźć.

Rozumiem, że ten dziad, co go mam zamontowanego, jest pieruńsko ciężki i powinnam go wyciepać. Może jeszcze jakieś propozycje? Nie chcę przeciągać struny, bo i tak wykazaliście się dużą wyrozumiałością, ale dane techniczne amorów to dla mnie czarna magia i nawet nie wiem, co wrzucić w wyszukiwarkę.

Napisano (edytowane)

Dobra. NRX w wersji E lub jeszcze lepiej S. Po tej istotnej literę będzie jeszcze np. RLR albo LOR. NRX D Air jest ciężki. Z tym dopasowaniem do masy własnej to też nie tak do końca ale przynajmniej jest jakaś regulacja.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano
1 godzinę temu, vera80 napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i specyfikacje. Faktycznie, to była waga ramy S damskiej, męska eska była lżejsza.

Dodałam wszystkie dodatkowe gramy: pedały (460), rama (200), siodełko (300), uchwyt na bidon (60), światełka (50), podpórka (200), no i wychodzi nieco ponad 14 kg, a ja mam najwyraźniej halucynacje czuciowe i nic dziwnego, że patrzyli na mnie, jakbym była trochę nie teges.

Z porad skorzystam, bo czas w takim razie odchudzić staruszka.

Edit: Tak, stare opony były zjechane do spodu i tu może leżeć pogrzebany fakt ich lekkości :)  

Jeśli nie startujesz w zawodach, lub intesywnie trenujesz wszelkie odchudzanie roweru jest tylko t opieniem pieniędzy. Skup się na niezawodnych częściach. 

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, clavdivs napisał:

Jeśli nie startujesz w zawodach, lub intesywnie trenujesz wszelkie odchudzanie roweru jest tylko t opieniem pieniędzy. Skup się na niezawodnych częściach. 

Nie do końca. Lżejszy rower = mniejsze opory , mniej koniecznej siły do napędzania, często lepsza praca całości. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...