Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od jakiegoś czasu mam problem z hamplem XT M785. Po rozgrzaniu hamulca na dłuższym zjeździe klamka zaczyna twardnieć i łapać wysoko. 

Pomyślałem że pewnie płyn wilgotny więc przelałem nowym. Przez chwilę było ok. Co może powodować takie zachowanie  i gdzie szukać przyczyny ? Słabo odpowietrzone ?

Napisano

Tak, przede wszystkim trzeba dobrze odpowietrzyć. Znam pacjentów, którzy przed zaczerpnięciem oleju do strzykawki mocno pogrążają butelką żeby się dobrze wymieszał a potem się dziwią, że Shimano niby takie łatwe w odpowoetrzaniu ale im nie wychodzi...

Druga sprawa to na zjazdy klocki z radiatorami sporo dają.

Napisano (edytowane)

Nie, klocki z radiatorami nic nie dają. W PC'ie masz procesor generujący ~100W ciepła 300-500g aluminium z wentylatorem żeby to rozproszyć. Więc 10g dodatkowego metalu na klocku w zetknięciu z tarczą rozgrzaną do grubo ponad 100 stopni to można sobie wsadzić w .......

Miałem fabrycznie włożone i nie ma absolutnie żadnej różnicy. Bo nie może.

Edytowane przez HarveyDent
Napisano

1. Olej raczej nie chłonie wilgoci to nie dot.

2. to pierwsze klocki tych hamulców? im ich mniej i mniej tarczy tym szybciej się grzeje zwłaszcza zapowietrzony układ. 

Bo jak tak to, mała pojemność cieplna konkretnego modelu tarczy plus zjechane klocki przy zapowietrzonym układzie, spokojnie może dawać taki efekt.

3. najlepsze efekty zwiększenia pojemności cieplnej układu daje wymiana tarczy na większą/lepszą a nie wymiana klocków.

Napisano

@HarveyDent w 2012 kiedy pojawily sie pierwsze xt z serii m785 dużo jeszcze jeździłem na zjazdówkach i klocki z radiatorem nigdy mi się nie zgrzaly. Zwykłe metaliki odczuwalnie tracily siłę często w połowie trasy. Poza tym zdolność rozpraszania ciepła przez klocek z radiatorem vs klocek bez radiatora to będzie różnica kilkukrtotna. W zaciskach z ceramicznymi tłoczkami (jak xt własnie) ma to dodatkowe znaczenie.

Napisano (edytowane)

Chcecie powiedzieć, że w zapowietrzonym xt klamka zamiast mięknąć ... twardnieje?  Czy to w ogóle mozliwe. 

Raczej problem z membraną wyrównawczą, lub za dużo płynu w układzie.

 

 

Edytowane przez fw66
Napisano

No 785 tak mają że jak się zgrzeją to oddalają sie klamki -potwierdzam. Ponoć przewód  w oplocie pomaga.

Jak założe taki przewód (leży sobie od kliku miesięcy z Aligatora) i przetestuje to potwierdze/zaprzecze.

Napisano

Niedawno wymieniałem olej, a mimo tego był już lekko zabrudzony. Zauważyłem przy okazji że tłoczki w zaciskach nieruchawe i nie pracują równo, więc podszedłem do tematu kompleksowo. W sumie hample tyrane od 7 tyś. Rozebrałem zaciski i klamkę, wyczyściłem z brunatnego szlamu, przesmarowałem uszczelki na tłoczkach, założyłem nowy komplet klocków i po testach na razie ok.  Pracują jak nówki.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...