Skocz do zawartości

[Pancerze] Kross level A6 20" v-brake 2010 r. - oryginalna długość


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z powodu nieprawidłowej wymiany pancerzy i linek w serwisie rowerowym, jestem zmuszony samodzielnie założyć nowe linki i pancerze w moim A6 rama 20" 2010 r. . 

Niestety nie mam już starych linek i pancerzy na wzór. Czy ktoś z forumowiczów ma ten model roweru i może podać mi właściwe długości pancerzy? Będę niezmiernie wdzięczny, jest piękna pogoda a rower uziemiony.

Edytowane przez Juliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak jeden rozmiar pancerzy dla danego modelu. Kup sobie pancerz o długości np. 2-3 metry, 10 końcówek metalowych ( nie alu ) i przykladając np. od dźwigni hamulca do właściwego oporu ramy, zostawiając odpowiedni luz dla skrętu kierownicy zaznaczasz gdzie uciąć. Resztę odcinków tak samo. Możesz się oczywiście pomylić np. o centymetr czy dwa przy tych dłuższych odcinkach, nic złego się nie stanie. Z ciekawości zapytam co źle zrobili w serwisie rowerowym ? 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mankamentów jest kilka, ale najbardziej żdziwiło mnie to, że linki zostały obcięte tuż przy samych przerzutkach i hamulcach, dosłownie 1 cm. zapasu, do innych rzeczy też mam wątpliwości, m. in. co do długości wymienionych pancerzy.

Wczoraj kupiłem sobie piękne obcinaczki PARK TOOL CN-10... według zasady chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam.

Edytowane przez Juliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, skom25 napisał:

Co to za wspaniały serwis jak nie potrafią zmienić pancerzy?

Młody chłopak w SERWIS-ik Rowerowy ul. Taugutta 3 Koszalin, wygląda na to, że nie zna się na sztuce serwisowania roweru.

Edytowane przez Juliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1 godzinę temu, Juliano napisał:

linki zostały obcięte tuż przy samych przerzutkach i hamulcach, dosłownie 1 cm

1 cm to wcale nie tuż.

Jak wszystko bangla to po co dłuższe. Nie skrócą się w praniu a z całą pewnością rozciągną odrobinkę.

Jak oceniasz serwis po długości zostawionej linki to kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie ładniej wygląda jak zostaje kilka cm linki. W skrajnej sytuacji, gdy źle została dobrana długość jakiegoś pancerza ( jest np. za krótki o 2 cm ) to bez wymiany linki na nową wtedy się nie obejdzie. Poza tym łatwiej naciągnąć linkę jak jest za co złapać ;)  Kolejny argument za kilkoma cm a nie 1 to np. spadnie końcówka linki i sam koniec linki się rozwarstwi, rozplącze ( ja mam na to słowo rozciapirzy ) to wtedy palcami zwijamy ile się da, ( czasem się całą uda ponownie złożyć/poskręcać ) a resztę obcinamy  ( np 1 cm ;)) i nowa końcówka linki. Kolejny przykład, załóżmy, że po 2 mcach jakiś pancerz polegnie ( oplot wyjdzie przez końcówkę pancerza ) trzeba wtedy dać nowy, mając "rozciapirzoną" końcówkę linki trzeba ją skrócić o ten rozwarstwiony fragment np.1- 2 cm ( żeby ponownie przełożyć przez pancerze ). Kolejny -  zrobisz nowy pancerz o 1 cm dłuższy wtedy też nic się nie stanie, mając 1 cm  zapasu to już musisz być mega dokładny. Po prostu 1 cm wystającej linki zabiera nam na przyszłość cały ewentualny zapas na jakieś poprawki. ( no chyba, że pancerz jest za długi to skracając go linka automatycznie stanie się dłuższa, niektórzy jak im brakuje 1 cm to wolą skrócić jakiś odcinek pancerza o 1 cm żeby linki nie kupować ;) )

Tak czy owak to drobnostka.

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2018 o 16:58, Juliano napisał:

 jest piękna pogoda a rower uziemiony. 

W jaki sposób mały zapas linki i pancerze które nie wiesz jak długie mają być ale "chyba zrobili źle" uziemiły rower? Rzucasz publicznie oskarżeniami o błąd w sztuce a brzmi to jak jakaś babska histeria.

 

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pancerze są za krótkie i obcierają o ramę, to szkoda mi jeździć rowerem i go rysując. Idąc dalej tematem samych linek... ów fachowiec nie założyć nawet paru końcówek pancerzy. Poważnym mankamentem są piasty, które miały zostać przesmarowane, a teraz mają luzy. Według mnie oddając rower do serwisu oczekuję że będzie zrobiony rzetelnie. Ale spokojnie mam już nowy zestaw linek i pancerzy, więc bez paniki dran2 niedługo pójdę pojeździć.

Edytowane przez Juliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, no właśnie tutaj tkwi mój błąd, jednak z drugiej strony nie chciałbym żeby taki partacz znowu przy nim grzebał, chyba mnie rozumiesz. Przyjechałem tam tego samego popołudnia i usłyszałem od serwisanta że tak musi być i że on wszystko zrobił dobrze i reklamacji nie uzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...