pawe Napisano 16 Czerwca 2018 Napisano 16 Czerwca 2018 Cześć Wszystkim Kupiłem rower z hałasującą piastą nexus 8 i postanowiłem ją zdjąć i nasmarować (rower był po "serwisie" gdzie piastę szczodrze wysmarowano zwykłym smarem do łożysk). Piastę rozebrałem do momentu, w którym zdjąłem tą całą "tubę" z zębatkami i została ośka z jakimiś przekładniami. Mam dwa pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem: 1. Co i ile smarować (mam oryginalny smar shimano). i co ważniej: 2. Czy można zdjąć prawy konus/stożek bez użycia klucza? Okazało się, że konus został założony bez kołnierza z uszczelką, tak że widać łożysko pod nim. Kupiłem już nowy, ale nie ma tego super drogiego klucza. Według sztuki powinno to być zrobione tak: https://youtu.be/zyE5AUhWHOI?t=3m7s Mam tulejkę metalową, którą mógłbym postukać w podobny sposób, ale tam są jeszcze takie dwa wihajstry, między ośką a konusem, które przy użyciu klucza są chyba wbijane razem z nim? Widziałem gdzieś film, jak gościu po prostu stuka w ośkę, ale nie wiem czy w ten sposób nie uszkodzę jakiegoś elementu? Pytanie nr 2 nieaktualne - podważyłem i wyciągnąłem konus śrubokrętem Dzięki wszystkim za pomoc.
ernestowski Napisano 21 Czerwca 2018 Napisano 21 Czerwca 2018 1. Z tego co kiedyś czytałem to przegląd co 5 tys. km.
dovectra Napisano 21 Czerwca 2018 Napisano 21 Czerwca 2018 W dniu 16.06.2018 o 09:35, pawe napisał: Co i ile smarować (mam oryginalny smar shimano). Jeśli nie jeździsz zimą , wystarczy shimano, Jesli jeździsz w mrozy to na łożyska smar do łożysk a do wnętrza olej Hipol. i śmiga.
inforobert Napisano 9 Lipca 2018 Napisano 9 Lipca 2018 W dniu 16.06.2018 o 09:35, pawe napisał: Co i ile smarować (mam oryginalny smar shimano). Szimanowski się nie sprawdza w wilgotnych warunkach,piasty rdzewieją. Olej do skrzyń automatycznych ATF ,oraz smary EP lub EPX w klasie NLGI 1 lub NLGI 0. W dniu 16.06.2018 o 09:35, pawe napisał: rower był po "serwisie" gdzie piastę szczodrze wysmarowano zwykłym smarem do łożysk ŁT się nie nadaje bo zbyt twardy , duża ilość smaru nie poprawia pracy piasty (zapadki i sprzęgło działa z opóźnieniem, a zimą utrudnia zmianę biegów)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.