Kozakio Napisano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 Cześć Potrzebuję pomocy w identyfikacji obręczy marki WTB. Rower to BULLS Cross RS 2017, stronki podają, że obręcz to WTB XC-21D lecz w internecie nie mogę nic takiego znaleźć. WTB robi przede wszystkim obręcze MTB 27,5 i 29 cali, a to jest właśnie 28. W załączniku zdjęcie, które może coś pomóc. Oprócz tego jest właśnie napis "XC-21" i "Tubeless ready". Drugie pytanie przy okazji, jakie mogę dolewać mleko? Zapewne było tam wlane te od WTB, ale ono jest trudno dostępne i chciałbym wiedzieć czy mogę tam dolać jakieś inne. I trzecie pytanie czy polecacie jakąś oponę bezdentkową semi slick 28? Obecnie mam założoną Schwalbe Smart Sam, całkiem fajna, ale na wakacyjną wyprawę chciałbym coś o gładszym bieżniku żeby szybciej poruszać się na asfalcie. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 To jest właśnie ten model montowany do 29" - obręcze mają tę samą średnicę, a wielkość koła różni się tylko przez oponę. Jesteś pewien, że opona jest gotowa do zalania - w sensie : oklejona taśmami od wewnątrz i ze specjalnym wentylem ? Niektóre opony jest trudniej uszczelnić - Twoje są przynajmniej Tubeless Ready ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kozakio Napisano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 Ok, wczytałem się w temat rozmiaru opon i wiem już o co chodzi W zasadzie to nie wiem, bo jeszcze nie zdejmowałem opon i nie zaglądałem do środka, kierowałem się jedynie tym, że obręcz jest tubeless ready. O tych Smart Samach nie mogę znaleźć info czy są ok pod system bezdętkowy - okaże się jak zajrzę do środka A co do opon bezdętkowych semi slick możesz coś polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 Mało prawdopodobne, żeby fabrycznie zrobili bezdętki i do tego w rowerze typu cross. Jeżeli masz zwykłą podstawową wersję opon, to może być problem z uszczelnieniem, a jak się uszczelnią, to gorzej niż opony specjalnie przygotowane do tego ( np. ścianki mogą puszczać ). Jeżeli ktoś przerabiał ten temat ( czyli opona "nie - tubeless ready" zalana mlekiem ), to może się podzieli doświadczeniem w tej kwestii. Co do opon semi slick się nie wypowiem, bo to nie moja bajka, ale z tego co widzę, to w wersji TR do tanich nie należą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 Da się oponę niededykowaną uszczelnić, ale muszę z doświadczenia powiedzieć, że lepiej dopłacić do tubelessa. Mam obecnie uszczelnionego zwykłego Smart Sama i Maxxis Aspen, a do tego Maxxis Ardent w wersji TL i ta ostatnia opona to jest bajka. Nie dość, że ją zdejmujesz i zakładasz kiedy chcesz, bo pompuje się "sama" jak pompkę tylko zobaczy. Aspena jeszcze mi się udało pompką na siłę wbić, ale Samart Sam 1,75 to bez kompresora nie ma szans. No i Ardent TL to jedyna opona, której nie trzeba wcale dopompowywać, a ranty były szczelne od razu bez mleka. Aspena muszę lekko dopompowywać raz na tydzień gdzieś, a Smart Samy jak jeżdżę codziennie to nawet co 2 dni warto. Co do taśmy to mogę polecić taką: http://allegro.pl/tasma-help-uniwersalna-zbrojona-30mm-x-5m-i6266889156.html Wad nie znalazłem - idealnie pasuje w moje obręcze no i cena powalająca Mleko mam od leo z forum. Długo się bawiłem z bezdętkami. Ghetto, czyli opaska z dętki niby poprawia sytuacje, ale ideału nie ma na zwykłej oponie. Pasta do uszczelniania opon samochodowych pomaga, ale to wszystko są półśrodki. Maxxis Ardent TL kosztował mnie 90 zł, a drutowany Aspen chodzi po 80, więc nawet nie ma o czym gadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2018 Generalnie to opony Maxxisa się dużo łatwiej wbijają od pozostałych... miałem Schwabel, Conti czy Micheliny i przy Maxxisie jedynie co trzeba zrobić to pare razy pompką mocniej machnąć i gotowe. Co do taśmy to ja Gorille używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kozakio Napisano 18 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Powiem tak. Byłem dzisiaj na stacji i dysponując tylko łyżkami nie udało mi się ściągnąć tych opon Po całkowitym spuszczeniu powietrza siedziały w obręczy jak przyklejone... Próbowałem wyczuć dłonią dętkę, ale nic tam nie czułem. Wentyl to presta, jak spuściłem powietrze to dało się go bez oporu pchnąć do opony, tak jakby dętki nie było tylko sam wentyl. Nie czułem ani nie słyszałem żeby coś w środku pływało. Nie wiem co o tym myśleć, coś ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2018 Opona w obręczy bezdętkowej wskakuje na rant, użyj 2 rąk i ją z tego rantu ściągnij to cała potem spadnie już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.