MacFly2 Napisano 14 Czerwca 2018 Napisano 14 Czerwca 2018 Zakupiłem rower szosowy z kołami No Name, jak to określił jedno z moich znajomych koła musiała być składane przez kogoś. Oznaczenia brak zarówno o modelu jak i producencie. Zastanawiam mnie przejście na bezdętkowe, gdyż średnio co 200-300 km łapie kapcia w tylnej oponie, głównie jest to przebicie w tylu igły. Powoli robi się to dość irytujące. Wczoraj załatwiłem oponę o studzienkę. Więc wybrałem opony Ultra Sport 2, nie wiem czy dam radę z tymi oponami coś poszaleć. Dwa na moich obręczach na jednej obręczy jest jakaś taśma, druga obręcz ma jakiś materiał. Rozumiem, że musiałbym to coś materiałowego i tą drugą taśmę wymienić + plus dwa wentyle. No i standardowe pytanie czy dam radę to uszczelnić i czy jest sens wywalać dętkę?
Arni220 Napisano 15 Czerwca 2018 Napisano 15 Czerwca 2018 Najprawdopodobniej nic nie zrobisz z tym bo: 1 - potrzebujesz obręczy tubeless 2 - potrzebujesz opony tubeless (+250zł/szt) 3 - nawet nie próbuj zrobić z tego zestawu tubelessa, bo się zabijesz choć prawdopodobnie już w domu wystrzeli ci ta ultra sport z obręczy przy 5 czy 6 barach. 4 - oczywiście potrzeba mleczka, wentylków i spec taśmy do tubelessów, to taka klejąca. Co ty masz???
MacFly2 Napisano 15 Czerwca 2018 Autor Napisano 15 Czerwca 2018 Arni220, coś tak podejrzewałem, ale musiałem się upewnić. Może na tych nowych oponach będzie trochę lepiej i nie będę łapał tak kapci Dzięki za odpowiedź
Arni220 Napisano 15 Czerwca 2018 Napisano 15 Czerwca 2018 Daj najwyżej jakąś zwykłą, cięższą dętkę (120g), będzie z grubszej gumy więc trudniej o przebicie. Wiem też, że niektórzy podklejali opony od środka jakąś taśmą (izolacyjną?), która stanowiła substytut wkładki antyprzebiciiwej. No i kupuj opony treningowe, Conti ma takowe: 4 season i Gatorskin, Schwalbe Durano (jest też wersja z wkładką antyprzebiciową) itp.
hanus Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Ghetto Tubeless - jazda na patencie, wykorzystujące dodatkowo opaskę z rozciętej wzdłuż dętki, między oponą a obręczą. Umożliwia to uszczelnienie praktycznie każdej normalnej opony i obręczy. Co ciekawe, niektórzy (np. Jared Graves) stosują opaskę z dętki nawet w zestawach „tubeless ready”, ze względu na dodatkową ochronę opony przed dobiciem i łatwiejsze uszczelnianie. Nie da rady tego ogarnąć na obręczach szosowych oraz oponach?
Arni220 Napisano 27 Czerwca 2018 Napisano 27 Czerwca 2018 Nie, nie da rady. 7 bar to nie 2. Tak wysokie ciśnienia zdejmują zwykłą oponę z obręczy, tu jest problem szosowego tubeless.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.