Skocz do zawartości

[Rower] Mały a mocny


giagi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałoby się rzec - poszukiwany mały ale byk :)

A tak poważnie - szukam rowerku na kółeczkach 27,5", mam 165cm i ponad 85kg wagi więc rowerek musi być mały ale mocny :)

Nie będę nim raczej jeździł po górach a jedynie parę razy w tygodniu po lesie i bezdrożach a największym wyzwaniem będą jakieś morenowe wzniesienia.

Rzec jasna chciałbym kupić możliwie najlepszy sprzęt dla mnie w dobrej cenie.

Tak na szybko w oko mi wpadły:

Kross Black Edition B4 po rabatach 2070,-

Kross Black Edition B3 po rabatach 1800,-

Unibike Mission disk - 1899,- (jeździłem przez chwilę starą wersję i bardzo mi przypadła do gustu ale bida osprzęt)

Btwin 540 - 1699,-

Najciekawiej wypada zapewne Rockrider 560 ale tysiak więcej względem 540 jakoś boli ale może i warto?

Z tego co gdzieś wyczytałem, jak już psychicznie wskoczę na pułap 2,5kzł to jest też rewelacyjny Romet Mustang 27.5 choć jakoś gorzej z jego dostępnością...

Kwestia by też nie potrzebnie nie przeinwestować a drugiej strony jest chęć aby sprzęt był trwały.

Jak wybór padnie na Btwina to potem zapewne będzie dylemat czy rama S czy M?

 

Napisano

ja kupiłem rockridera 560 miesiąc  temu na   początku zastanawiałem się nad 540s, ale jak wziąłem na 10 rat 0% wolałem dołożyć  po przesiadce z rr 340  niebo a ziemia pierwszy raz  napęd 2 x 10 rewelacja rower zwinny jak skurczybyk przerzutki po ułożeniu  i  wyregulowaniu chodzą elegancko hamulce to samo oponki hutchinsona po asfalcie i   lesie idą jak szalone przy tym jaki dźwięk wydają to  piękna sprawa amorek 100mm z blokadą w manetce w lesie super wybiera korzenie na początku pozycja za kierownicą bardzo agresywna. No i wygląd ja kupiłem biało-zielony do tego napisy na oponkach w kolor obłęd :D

Mam 1.70 i 80 kg i wziąłem ramę L. Rama S i M to jakaś dziecinada te ich tabelki wzrostowe do ram to chyba na oko robione przymierz się do ramy M i L i moim zdaniem wybierzesz L

540 waży 13.5kg w S

560 waży 12.9kg w M

Napisano

Zawsze lubiłem ciut większe ramy, nie żeby braki wzrostu zrekompensować, ale jakoś mi było wygodniej ale fakt to były rowery szosowe/crossowe.

Na MTB nigdy porządnie nie jeździłem ale wziąłem ostatnio rower syna (tani unibike mission z ramą 15") i tak mi się jazda po lesie spodobała, że nie ma bata musi być MTB :)

Patrząc na tabelkę rozmiarową to te 15" w unibike bardziej pasuje rozmiarem pod 17" czyli rozmiar M w RR560. Pytanie czy L to na moje skromne wymiary nie będzie przyduże?

Co ciekawe na tej małej ramie unibike'a czułem się w lesie bardzo dobrze ale kółka 26" to za małe no i na asfalcie brakowało przełożenia dlatego tak się też zastanawiam czy ta mała zębatunia z przodu w 560 nie będzie za mało po asfalcie, poza tym 560 jak najbardziej jest cool. Czy te Btwiny 560 mają sztywne osie z przodu?

 

  • Mod Team
Napisano
28 minut temu, giagi napisał:

czy ta mała zębatunia z przodu w 560 nie będzie za mało po asfalcie

38/11 spokojnie po asfalcie pogonisz.

Bez zagłębiania się w szczegóły 560 dla napędu i amortyzatora.

3x9 to już trochę historia.

Napisano

Ja małej tylko w lesie pod górki używam normalnie 2 przód 3 tył fajna startowa na asfalt potem 2 przod 9 tył i ogien ostatnia to juz pod zjazd

Napisano

Byłem dzisiaj z bliska pomacać te marketowe krossy... fajne to one są ale na zdjęciach :/ tak więc wybór jest już prostszy.

Oblukałem też decathlona i faktycznie 560 robi wrażenie ale 540 ma za to ciekawsze malowanie :) oba wydają się być solidnie zrobione.

Poza napędem i amorkiem, 560 ma bez wątpienia fajniejsze oponki i chwyty, blokada amorka akurat bardziej mi się podobała w krossie niż w Rockriderze, na dłuższą metę te plastyczano-gumowane pokrętło blokady wydaje się być mało trwałe, przełącznik jak w krossie 4 jest moim zdaniem bardziej funkcjonalny.

To czy profile ramy i obręcze są naprawdę lepsze w 560 niż 540 czy tylko różnią się naklejką PRO a tu EVO trudno ocenić.

Odwiedziłem również zwykły sklep rowerowy, cenowa masakra, jak pusty suport i 2x10 to cena 5koła do 2tysiaków to total nędza, albo krossy podobne jak te wersje marketowe na dodatek o parę stówek droższe albo spece na najtańszym osprzęcie gdzie o hydraulice można pomarzyć. W miarę jakościowo i z wyglądu wypadł jeszcze wspomniany Unibike Mission ale osprzęt na poziomie tego co mają btwimy za tysiaka... Ciekawa jest reakcja sprzedawcy jak się wspomni o porównaniu ich oferty do btwina... Chyba ktoś ich szkoli w tych inwektywach :)

Tak czy siak - wybór jest prosty: 540 albo 560 ;)

No i oczywiście dalej nie wiem czy rama w rozmiarze S czy M?

Napisano

Przymierz M i L i przejedz sie po sklepie wtedy zdecydujesz dodatkowo ja dolozylem chyba 2 podkladki zeby kiera byla wyzej

Napisano

Mostki w tych btwinach warto chyba zmienić od razu na krótszy i lepszy?

Na razie muszę przetrawić o tysiak większy wydatek bo jakoś rozsądek mi podpowiada, że na moje skromne potrzeby to i 540-stka będzie wypasem :)

Napisano

540-stka po 170zł jeszcze milsza rata :)

Tak czy siak i wiele opinii na forum to potwierdza, w podanym budżecie nie ma na rynku lepszego nowego roweru od RR

Ludzie kupują 520-stki i też są zadowoleni

  • Mod Team
Napisano
22 minuty temu, giagi napisał:

Ludzie kupują 520-stki i też są zadowoleni

Wszystko zależy od punktu odniesienia, potrzeb i odporności  na marketing.

Napisano

w tej 540-tce jedynie przerzutki 3 x 9 do  mnie nie przemawiają po przesiadce na 2 x 10 w życiu bym nie wrócił do 3 z przodu no i są to altusy nie mówie że  te sramy x5 to złoto sprzęt ale o tym altusie to się słyszy że cienki sprzęt :D

Napisano

Faktycznie, te rozmiary są jakieś nieteges...

Praktycznie czy to S, M czy L wysokość ramy we wszystkich taka sama, różnią się tylko długością ramy.

Po przymiarkach M i L, jednak na moje skromne wymiary idealnie leży M :)

Teraz pozostaje już tylko problem finansowania...

Napisano

Kurde tak czytam te opinie o Btwin i chyba też się w końcu na niego skuszę, co prawda jakoś mnie nie przekonał do mnie wyglądem (te profile) ale może druga wizyta w Decathlonie to zmieni :)

Napisano

Btwin jak dla mnie ma naprawdę porządnie wyglądające profile, obejrzałem wcześniej krossy i parę innych rowerków w okolicach 2kzł i jak dla mnie decathlon bezkonkurencyjny.

Jeździłem dzisiaj po sklepie 540-stką i 560-tką - oba fajne, bardzo mi się podobają oponki w 560, świetnie się trzymają na tej gładziutkiej sklepowej posadzce, wydaje mi się że będą świetnie trzymać na mokrych malowanych pasach w mieście itp. Przerzutki sram x5 rewela, po prostu zakochałem się w tym rowerku :)

Napisano

Zanim zaczniecie podniecać się jakimś rowerem najpierw pojeździjcie na innym rowerze. Nie ważne czy btwin czy cokolwiek innego. Po drugie, jeśli rower jest stosunkowo tani to nie ma c**** we wsi, na czymś musieli oszczędzić. Cena nie bierze się z czyjegoś kaprysu.

Napisano

No ja teraz dbam o 560-tke bardziej niz auto haha

A jaki kolor bys bral czarny czy bialy z perspektywy czasu bym czekal na czarny ale tylko bialy byl dostępny i wzialem jest ładny zielony z kolorem na oponach ale no po jazdach lesnych trzeba go szorowac zeby jakos wygladal

Napisano

Byłem ostatnio w sklepie pomacałem, polukałem i się zastanawiam, że jeśli już brać na raty to może dorzuć jeszcze parę stówek i wziąć RR900?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Podjechałem wreszcie dzisiaj do Decathlonu z myślą zakupu RR560 a tam egzemplarz, który był na stanie okazał się jakiś porysowany, zniechęciło mnie to do zakupu :(

Rower za prawie 3 klocki powinien być chyba idealny... Wkurzyłem się nieco; tyle wybierania, czytania postów na forum, zastanawiania się, zbierania kasy na wymarzony rower a tu zonk.

Odkryłem ponadto ciekawą rzecz - model RR540 ma lagi 32mm a RR560 tylko 30mm, czyżby te rockshocki w RR560 to jakieś bieda wersje na potrzeby Decathlonu?

Napisano
41 minut temu, giagi napisał:

Rower za prawie 3 klocki powinien być chyba idealny... 

To sobie zamów przez internet. Jak bardzo porysowany był? Mogłeś negocjować cenę i zabierać do domu, po kilku kamienistych trasach będzie wyglądał gorzej. No chyba że ma być ozdobą w salonie. 540 ma xcr, ma teraz 32 mm golenie. 560 ma xc30, czyli jak sama nazwa wskazuje ma golenie 30 mm. To ogólnie jest bieda model, przyciągający marką. 

Napisano

Nie chcieli w ogóle rozmawiać o negocjacji ceny...

Który ten amor lepszy? XCR w 540 czy XC30 w 560?

To może lepiej kupić RR540 i dokupić mało używany napęd 2x10?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...